Wipers - The Herd (1996)

Label: Tim Kerr

1. Psychic Vampire (3:43)
  2. No Place Safe (4:02)
  3. Last Chance (3:25)
  4. Wind the Clock Slowly (3:28)
  5. The Herd (4:01)
  6. Stormy (3:15)
  7. Green Light Legion (3:15)
  8. Sinking as a Stone (4:08)
  9. Sunrise (3:17)
  10. Defiant (3:39)
  11. Resist (3:28)
  12. Insane (3:03)
avatar van BoyOnHeavenHill
De intentie hiervan is boven alle twijfel verheven, en voor de intensiteit niets dan lof, maar --en ik durf het na alle loftuitingen hier en elders van vooral Oldfart nauwelijks te zeggen-- doordat de instrumentatie van vrijwel alle nummers hetzelfde is ligt de eenvormigheid toch wel enigszins op de loer. Uitstekende plaat, met het openingsnummer meteen al als hoogtepunt, en wat mij betreft zit Sage op hetzelfde niveau als bijvoorbeeld Jeffrey Lee Pierce, maar af en toe zakt de aandacht bij dit album toch even weg als je niet oplet.