Kate Bush - The Red Shoes (1993)

Label: EMI

1. Rubberband Girl (4:45)
  2. And So Is Love (4:18)
  3. Eat the Music (5:11)
  4. Moments of Pleasure (5:18)
  5. The Song of Solomon (4:28)
  6. Lily (3:53)
  7. The Red Shoes (4:02)
  8. Top of the City (4:15)
  9. Constellation of the Heart (4:47)
  10. Big Stripey Lie (3:33)
  11. Why Should I Love You? (5:02)

met Prince

12. You're the One (5:53)
Banjo024
Qua productie snap ik het helemaal dat dit een van haar minst populaire albums is. Hij doorstaat de tand des tijds het minste van al haar werk. Wat dit toch een mooi album maakt in mijn oren is dat ze hier in de teksten behoorlijk persoonlijk wordt. De relatiebreuk met Del Palmer hakte er in en dat blijkt wel in sommige nummers. Daarom gewoon een stevige vier!

WPE
Een toch wel mooi album van Kate. "Moments of Pleasure" is van een adembenemende schoonheid, om maar eens een voorbeeld te noemen. Maar ook de rest van het album liegt er niet om, en het heeft over de hele lijn een prachtige sfeer.

Moments of Pleasure is wel een pareltje zeg... wat mooi.

Zonet nog eens beluisterd. Toch een mooie plaat hoor. Pareltjes zoals And so is love, Moments of pleasure ,en Lily zijn toch adembenemend mooi. Het enigste wat me stoort aan dit album is dat het halverwege wat inzakt. Maar Kate Bush blijft toch een klasse dame. Zondermeer. Hopelijk komt er ooit nog nieuw werk uit …….

Blijft een top plaat.

avatar van Deranged
Ooh, I'll come in a hurricane for you
I'll do it for you
Wop bam boom

Ik persoonlijk vind dit na Aerial het spannendste Kate Bush album dat ik tot dusver hoorde.

Vandaag twee dingen.

Dit bericht.

Deze video waar mensen wederom aangeven het licht aan te treffen in de majestueuze klasse van deze dame.

Ik zeg scherp opgemerkt.

De aanwezigheid van 'M of Hen.

Zie ik er ook wel in.

Waarschuwt gasten om niet te lollygaggen in een wereld waar dieper gelegen aardlagen klaarblijkelijk bestaan.

Grappig.

Dit is eigenlijk best een opgewekt nummer.

Met een leuke tekst bovendien.

Om nog maar te zwijgen over de video.

En toch treft de grootsheid ervan je weer zo diep in je ziel dat een traan of een paar je ook hier niet zullen sparen.

Tenminste, ik heb dat en iemand in de comment sectie geeft aan dit ook te ervaren.

Weet ik dat ik niet alleen ben.

Grootste lady poëet ooit.

Take the stone out
Of the mango
Put it in your mouth
And pull a plum out

Als je de rode draad in de comment secties onder haar magistrale video's een beetje volgt zal je zien dat ik lang niet de enige ben die zich gewillig heeft laten bezweren door deze magische dame.

Stemmetje jongen.

Dat nummer waar Prince zijn stempel op drukte.

Nog steeds dagelijks met tranen hier het wil maar niet ophouden.

avatar van Gert1980
Grappig dat de meningen over The Red Shoes zo verdeeld zijn, ik heb echt een ongelooflijke zwak voor dit album en draai de vinyl versie dan ook erg graag én vaak.
And So Is Love, Moments of Pleasure en Top of the City, deze nummers behoren tot mijn all time favoriete Kate Bush nummers.

avatar van Dibbel
Laagst gewaardeerde en 'modernst' klinkende album van Kate Bush, wat ik na heel lang geleden, maar weer eens uit de kast heb gehaald.
Nee, deze mevrouw kan helemaal geen slechte platen maken.
En de productie stoort mij in ieder geval helemaal niet.
Rubberband Girl, Moments Of Pleasure en The Red Shoes klonken alvast weer heel fijn.
Maar weer eens wat meer gaan draaien dus.