Flipsyde - We the People (2005)

Label: Interscope

1. Someday (3:59)
  2. Spun (3:54)
  3. US History (5:14)
  4. Flipsyde (4:36)
  5. Revolutionary Beat (5:02)
  6. Time (4:26)
  7. No More (4:30)
  8. Train (4:16)
  9. Get Ready (3:22)
  10. Angel (4:27)
  11. Skippin´ Stones (3:45)
  12. Trumpets (3:56)
  13. Happy Birthday (3:15)

met t.A.T.u.

Relax
Prachtig album, soms wat minpunten.
4.0

ricky2612
Errug goed album..zoiezo erg goede groep..ik volg ze nu al een tijdje nadat ik Someday op MTV2 was tegengekomen..en live zijn ze ook echt super..!!

Nieuwe Single Happy Birthday is ook echt supermooi

eazyfan
goed album heb ik eens geluistert dankzij Relax

Ik heb ze live gezien, bij the game concert.. erg rlxte style soms wel te rock maar zkr wel rlx

Na het horen van de single "Happy Birthday" besloot ik dit album gelijk te downloaden.
een groot deel van het album viel me pesoonlijk tegen omdat het meer in rock genre thuis hoort.

Maar tock 3.5 *

avatar van Cath
Weet iemand trouwens waar happy birthday nou precies over gaat?? over abortie ofzo?

Relax
Zijn baby zoon die overleden is bij de geboorte, dat is wat ik gehoord heb in zijn teksten ...
En toen kreeg hij een nieuw kind

Maybe its realy you, blablablablalbalb

avatar van Stan
Spun en Happy Birthday zijn echt lekkere nummers

avatar van herbertwest
volgens mij gaat happy birthday over de abortus die zijn vriendin heeft laten doen van zijn kind. en wou hij zelf dat kind wel houden. Tenminste dat is wat ik uit de tekst op maak

aidoo
Lang niet meer geluisterd dit album.. binnekort nog maar eens doen.. kijken of het nog zo fris klinkt als vorig jaar zomer. Ik heb trouwens een exemplaar zonder, het overigens vreselijke, Happy Birthday.

avatar van thomzi50
Toch vreemd dat ik deze groep meerdere keren live heb gezien. Ze waren voorprogramma van The Game, Snoop Dogg én zouden nog meegaan met Eminem

avatar van Josje
het is een beetje teveel naar de rock kant met dit album (wat meerdere al zeggen) vind ik zelf wel jammer maar het is geen slecht album. 3*

avatar van Niek
aidoo schreef:
Ik heb trouwens een exemplaar zonder, het overigens vreselijke, Happy Birthday.

Inderdaad ontzettend kutnummer! Moet jij even blij zijn dat ie er bij jou niet op staat...

Relax
Het is anders tekstueel zeer schokkend.

Social_Mask
Goed album. Goede Rock/Hiphop mix. Vind een beetje Rock niet echt slecht.

Happy Birthday is juist zo'n mooi nr..
Spun ook erg goed en vooral erg verslafend.
Someday is nog een uitschieter.

En voor de rest gwn goed. Niet al teveel uitschieters, maar ook niet ergens echt zwak.

My superstition got me wishin' for another life
and if I don't listen I ain't gonna make it through another night

rico-bballer
ik wil dit al;bum echt hebben.
Ik ken skippin stones, happy birthday, u,s history (mijn favoriet), angel, trumpets, en someday

heerlijke cd. ik vind het een goede combinatie hip-hop met een vleugje rock, goede cd!

avatar van -SprayIt-
Gaat zeer duidelijk over een Abortus, happy birthday.
Ze waren in die tijd het er alebei over eens, nu heeft hij spijt.
Hij vraagt ook om vergeving en vraagt zich af hoe zn kindje had gepraat, dr uit zou zien etc.
Goed album!

avatar van Reijersen
1,5
Dit is niet mijn pakkie an, vooral dat nummer met TATU is erg slecht. Flipsyde zal mij waarschijnlijk niet meer overhalen om meer van hen te luisteren.

1,5 ster.

Mezelf
Relax schreef:
Het is anders tekstueel zeer schokkend.

De eerste keer wel, maar na een paar keer is het echt niet meer zo speciaal hoor, maar toegegeven het is tenminste een orginele track met inhoud.

Vind dit album sowieso erg goed, ik hoe wel van hiphop met wat andere invloeden erdoorheen. Ook de teksten zijn gewoon goed uitgewerkt en de nummers zitten instrumentaal goed in elkaar.

avatar van Carolaah
Tegen verwachting in, was dit echt een goede plaat.
Een paar jaar geleden zag ik het nummer "Someday" op tv,
eens even zien wat die heren nog meer in huis hebben.
Met de verwachting van commercieel en laag niveau ging ik het album beluisteren.

De nummers hebben fijne beats, de lyrics zijn ook niet slecht, instrumentaal is het ook prima gemaakt, ergens wel wat commercieel geluidje, maar het luistert lekker weg.

Een dikke 3,5 die neigt naar een 4. Voornamelijk door het nummer "Trumpets."

Ik vind het echt een heel relaxed album! Kan het na 2 jaar eigenlijk nog steeds altijd luisteren! Ben vooral fan van 'Trumpets', maar na het liedje echt al honderd keer te hebben beluisterd ben ik er nog steeds niet helemaal uit waar het nou precies over gaat. Wie weet het wel?

avatar van freddze
Berichten verplaatst naar Flipsyde

Superbeertje
thomzi50 schreef:

Ik zou naar dat Eminem concert gaan maar hij moest zonodig afzeggen... Ik zag op het concertticket de groep Flipsyde staan dus ging ik het maar checken. Ken echter niet heel het album slechts een paar nummers.

avatar van MAS
MAS
Superbeertje schreef:

Ik ook dat concert keek ik toen echt naar uit. Baalde echt dat het niet door ging. Ken van dit album alleen US History, Happy Birthday en nog een paar. Us History & Happy Birthday zijn wel 2 geweldige nummers.

D_vonk
Sterk album, Happy Birthday, Trumpets en Someday zijn uitschieters. Minder vertrouwen heb ik in hun nieuwe album dat rond deze tijd uit zou moeten komen.

avatar van Mb.
Mb.
Aardig album, maar desondanks niet echt een sound dat ik snel zou opzetten; je moet ervan houden. "We the People" is van een wat hardere en agressievere aard met veel rock invloeden, en waar je dus echt van moet houden om volledig te kunnen waarderen.

Mijn favoriete track van het album is daarom misschien wel een vreemd eendje in het geheel, namelijk "Happy Birthday", wat met een rustige beat een goede basis neerlegt waarop de rapper van Flipsyde vervolgens zijn vraagtekens zet bij een genomen abortus.

avatar van Rosco
Vond dit destijds echt een goed album, nu heb ik er wat minder gevoel bij. Iedere keer ontdekte ik weer een nieuwe track die ik dagenlang draaide, in totaal neigt het inderdaad iets teveel naar rock maar dat neemt niet weg dat dit een heel geslaagd album is.

Wel heeft het er mee te maken dat ik dit album zo voel dat er echt heel veel samples gebruikt zijn (toch?) die al die nummers wat 'herkenbaars' meegeven.

avatar van Joa
Joa
Voor mij persoonlijk het beste album ooit gemaakt. Komt door de mengelmoes van Hip-Hop, R&B, Rock met Pop. Plus dat de teksten van de meeste songs geweldig zijn.

avatar van Thomas91
Ik ben hier jaren geleden door iemand op gewezen, maar luister het eigenlijk nu pas. Het album heeft een erg gelikt geluid en ondanks de aanwezigheid van wat gitaren vind ik een genreaanduiding als rock wel overbodig. Woorden die bij opkomen zijn: 'Amerikaans', 'tiener', 'toegankelijk' en 'zomer'. Dat beschrijft het album denk ik ook wel aardig. Het zijn geen moeilijke liedjes en heeft een erg poppy sound. Ken de groep verder niet goed, maar ze hebben zeker potentie om groot te worden. Het album bevalt me wel. Ik kan heel erg zeikerig gaan doen, maar waarom klagen als het niet nodig is? Ben alleen wat bang voor de houdbaarheidsdatum.

avatar van Shelter
Het is niet heel slecht maar zeker ook niet goed.
De teksten zijn best ok, het geluid is wel erg pop, echte pop hiphop zeg maar.
Er zit bijna geen hiphop element meer in. De zang is eigenlijk op elk nummer hetzelfde en bijna zelfs dezelfde melodie...dat is echt zonde. Elke keer als je een nummer luistert weet je zo ongeveer wanneer de zanger komt zingen en hij doet het telkens hetzelfde. Dat maakt de tracks wat suf en saai. De rapper heeft op zich wel ok teksten maar heeft geen enkele flow. Hij praat snel, een beetje in de stijl van Eminem meets Spooks maar verre van een geweldige stem.
De producties zijn zeer karig, heard it all before cross over en vooral de refreintjes zijn bijna triest.
Toch als geheel niet onvoldoende, zo rond de 2,5-3* Voor nu 3*
Die track met T.A.T.U staat er bij mij niet op, ik gok dat ik er blij mee mag zijn...Ik bedoel T.A.T.U. dat is net zoiets als een feature op je album met Aqua of zo