Stereophonics - Live from Dakota (2006)

Label: Nettwerk

1. Superman (5:02)
  2. Doorman (4:01)
  3. A Thousand Trees (3:25)
  4. Devil (4:46)
  5. Mr. Writer (5:31)
  6. Pedalpusher (3:20)
  7. Deadhead (3:16)
  8. Maybe Tomorrow (4:24)
  9. The Bartender and the Thief (3:49)
  10. Local Boy in the Photograph (4:03)
  11. Hurry Up and Wait (5:12)
  12. Madame Helga (3:50)
  13. Vegas Two Times (3:54)
  14. Carrot Cake and Wine (4:48)
  15. I'm Alright (You Gotta Go There to Come Back) (5:11)
  16. Jayne (4:08)
  17. Too Many Sandwiches (6:31)
  18. Traffic (5:07)
  19. Just Looking (5:18)
  20. Dakota (6:26)
avatar van levenvergeten
op de site staat deze tracklisting:

CD1

1. Hurry Up and Wait
2. Madam Helga
3. Vegas Two Times
4. Carrot Cake
5. I'm Alright (You Gotta Go There To COme Back)
6. Jayne
7. Too Many Sandwiches
8. Traffic
9. Just Looking
10. Dakota

avatar van SiSsY bOY
en die klopt

avatar van ManicKevin
Hele leuke afwisselende cd, en vaste kost voor de fans, maar ook zeker voor mensen die niet bekend zijn met het werk van Kelly Jones en co. Vooral de 'kale' uitvoering van maybe tomorrow is erg goed! Verder staat er ook een nieuwe song (Jayne) op de plaat.

avatar van TerryA
1,0
In 1996 had je een 3 piece uit Wales (Manic Street Preachers) dat ineens niet zo productive meer waren - toen kwam V2 records (de nieuwe Virgin dat vanaf 1996 weer mocht beginnen met platen uit te brengen) en Stereophonics waren getekend om die gat van MSP te vullen (ze waren ook een 3 piece uit Wales) ... en voor de afgelopen 10 jaar zijn ze de meest "overbodig band zonder inhoud" geweest en een van de beste voorbeelden van wat er zo verkeerd was aan de alternatieve muziek industrie sinds de eind jaren 90. gelukkig komen er nu een hele serie nieuwe bands met frisse ideas ... deze live album is een slecht album & een slecht idee.

avatar van beruk
Zijn de stereophonics zo alternatief dan? en zo ja wat is er dan mis met die bands? welke bedoel je nog meer?
Ik vind ze wel leuk, behalve Blur. Lekker vet hoor: oasis, ash, de manics. huidige bands doen allemaal wedstrijdje wie het puntigste liedje kan maken, dat deden ze in de 60 al maar dan leuker (Kinks)

buddy
Vet album. Ben naar de Phonics geweest in de HMH en was echt superrrr

rodneyVL
TerryA schreef:

DEZE live album? DIE gat? Terry, als je commentaar levert, wil je dan wel de Nederlandse taal alsjeblieft in een goed daglicht houden?

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
buddy schreef:
Vet album. Ben naar de Phonics geweest in de HMH en was echt superrrr

Wééééééh jij wel weer he :(.

JME
Tsja.. ik denk dat je er van moet houden, maar ik vind het helemaal geweldig..

avatar van Freggel
Ze hadden het beter bij één cd'tje kunnen houden ipv een dubbelaar. Dankzij het geniale laatste nummer (Dakota) toch een 4*

Een slecht album & een slecht idee? Get your head checked buddy:)

avatar van kluif
super live band..
wat een strot heeft die kerel...
fijne dubbelaar....

avatar van vin13
Goede liveband, speelde in het voorprogramma van de Black Crowes en Aerosmith in Nijmegen 1997.
Vooral de stem en "engelse "uitstraling " zijn pluspunten.
Een paar zwakkere nrs. en paar topnrs. zoals Dakato.
Ik vind de band juist een retroband net zoals the Black Crowes, meer een seventies geluid.

avatar van Tijn79
Wat heeft die gozer toch een heerlijk rauwe stem en wat doen ze hier toch weer eens waar ze goed in zijn.
Deze band is geboren voor stadions!
En wat een waanzinnige uitvoering van Maybe tomorrow

avatar van BenZet
Goed live album rockt lekker weg, stem van Kelly Jones niet irritant wat ik weleens vind op de studioalbums. Dat weerhoud me er meestal van om die te kopen. Maar dit album is echt de moeite!

0,5
De klank van deze CD is verschrikkelijk slecht !!!!
Echt niet te beluisteren.
Het is opgenomen in één van die grote amerikaanse concertzalen met meer galm dan wat anders.
Heel jammer want de setlist is natuurlijk beresterk.

avatar van xangadix
1 eurootje bij de FRS! Ik had me nooit in deze band verdiept, maar na één keertje beluisteren ben ik om!

avatar van SoNick
Wat een stem, wat een goede band.

Nian
Matig album. De zanger heeft wel een goede stem maar de kwaliteit vind ik toch wat minder.

Deze band komt live zo veel beter uit de verf dan in de studio, dat het bijna een medaille waard is.

Dakota is live niet alleen heel erg geliefd, het kent meerdere buitengewoon goede versies. ook maandag in 013 was dit nummer naast de afsluiter ook absoluut het hoogtepunt.

avatar van vigil
Prima live plaat, voor het echt mooie klinkt het misschien allemaal net iets te dof

Op 1 of andere manier doen Stereophonics mij vaak denken aan The Faces, dezelfde ongecompliceerde, rauwe en doorleefde optredens, het titelnummer blijft een pareltje! Kenny Jones en Rod Stewart hebben trouwens wel eens samen op het podium gestaan, machtig duo.