Beck - Mellow Gold (1994)

Label: Geffen

1. Loser (3:54)
  2. Pay No Mind (Snoozer) (3:03)
  3. Fuckin' with My Head (Mountain Dew Rock) (3:41)
  4. Whiskeyclone, Hotel City 1997 (3:28)
  5. Soul Suckin' Jerk (3:55)
  6. Truckdrivin' Neighbors Downstairs (Yellow Sweat) (2:55)
  7. Sweet Sunshine (4:17)
  8. Beercan (4:00)
  9. Steal My Body Home (5:32)
  10. Nitemare Hippy Girl (2:54)
  11. Mutherfuker (2:05)
  12. Blackhole (5:17)
D-ark
Nog steeds de beste slacker plaat ooit.

avatar van rolandobabel
Leuke rommelige, creatieve plaat. Maar toch erg opgehemeld door de critici. Uiteindelijk vind ik het lastig een paar echt goede nummers van Beck te noemen..... Asshole misschien?

Duidelijk nog zoekende in zijn geluid; veel nummers hebben een grunge inval waarbij hij een beetje klinkt als Kurt Cobain.
Een nummer als Beercan is een voorbode voor zijn latere stijl.

_Lynn_
Whiskeyclone... Wat een mooi, mysterieus nummer.

avatar van apusapus
Blijft een steengoed album - om de zoveel tijd draai ik 'm weer eens, heerlijk, heerlijk!

vette 4

avatar van Rudi S
Wat is dit toch een lekker gek album met heel sneaky toch erg goede nummers.

avatar van Cor
Cor
Beetje een allegaartje, met soms verrassende uithalen en soms melige overbodigheidjes. Van alles wat. Ik val niet van mijn stoel, maar het is allemaal wel te pruimen.