Boney M. - Gold (1993)

Alternatieve titel: 20 Super Hits

Duitsland
Label: Hansa

1. Rivers of Babylon (4:18)
  2. Daddy Cool (3:27)
  3. Sunny (3:57)
  4. Brown Girl in the Ring (4:01)
  5. Rasputin (4:26)
  6. Ma Baker (4:06)
  7. Hooray! Hooray! It's a Holiday (3:56)
  8. Painter Man (3:17)
  9. Belfast (3:28)
  10. No Woman No Cry (4:19)
  11. Oh My Lord (4:02)
  12. Gotta Go Home (2:32)
  13. Still I'm Sad (4:25)
  14. Nightflight to Venus (3:50)
  15. Felicidad (2:52)
  16. El Lute (3:59)
  17. Baby Do You Wanna Bump (2:27)
  18. Kalimba de Luna (4:13)
  19. Happy Song (3:59)
  20. Megamix (3:54)
Marcel²
De bekendste nummers van Boney M vind ik wel hun beste. Deze verzamelaar is vrij compleet en mooi.

Mojo Pin
M-M-M-Ma Baker!

EVANSHEWSON
Méér heb je van dit Duits Discoproject niet nodig.
Daddy Cool is een supersingel, Sunny, Ma Baker en Rasputin zijn zéér leuk, zo ook Belfast.
Daarna gaat het al flink bergaf,
El Lute sucks dat het geen naam mag hebben en alles wat na track 10 komt eigenlijk.
Dus eigenlijk een halve plaat die de moeite is, de rest is om zo zo te laten.
Tja, Boney M waren nu ook niet de echte vedetten van de seventies hé ?

avatar van rudiger
dit was de kermis muziek , bij elke atractie stond wel iets op van boney m
het was de hit formule van f farian , geld , geld , en nog eens geld .
volgens zijn eigen zeggen heeft bobby er geen euri aan over gehouden , en leeft elke maand van de steun

avatar van luc011190
Happy Song

avatar van rmiroir
One to have.
Sh's crazy like a fool, what about Dady Cool !

avatar van B.Robertson
Daddy cool, Sunny en Belfast vind ik de mooisten. Rasputin, Painter man en Ma Baker zijn ook knappe nummers. Leuke verzamelaar.

avatar van Edwynn
Af en toe hoor ik het eens in de kroeg. Dan vraag ik mij af, waarom Milli Vanilli wel stelselmatig genegeerd wordt. Het is exact hetzelfde verhaal.

avatar van B.Robertson
Milli Vanilli heb ik niet in de collectie. Eind van de maand is het weer platenbeurs in Zwolle, voor een zacht prijsje wil ik het wel eens horen.

avatar van Edwynn
Muzikaal is het niet te vergelijken, maar dat waren ook gasten die niet echt zongen. Fake, nep, volksverlakkerij. En allemaal met Frank Farian als groot opperhoofd. Wist je dat de mannenstem in Daddy Cool de stem van Farian is?

avatar van B.Robertson
Nee, dat laatste wist ik niet. Ik moet zeggen dat ik me ook nooit echt verdiept heb in de geschiedenis van dit gezelschap.Sommige liedjes staan me nog sterk bij uit m'n jeugd. Leuk om eens terug te horen. Dat andere stel vond ik vroeger vreselijk. Toch zal ik er eens op letten bij de dumpbakken.

avatar van B.Robertson
Aanvulling op bovenstaande: Milli Vanilli meegenomen uit de sales. Heb er een andere cd van Boney M voor laten schieten.

avatar van rudiger
Bobby Farrell overleden .

Dit is de enige cd die ik van Boney M in huis heb en nu met het overlijden van Bobby zullen de Boney M hits denk ik weer om de oren vliegen op de radio stations.
Zal me niks verbazen als Rivers Of Babylon volgende maand weer in de hitlijsten staat .
Goede verzamelaar met de beste Boney M songs erop .
4 sterren.

avatar van freitzen
Maar de vraag is natuurlijk... hoeveel hiervan zet je nog wel eens voor je plezier op?

Ik kom tot Ma Baker, Rivers of Babylon (heel af en toe) en...

Kalimba de Luna

freitzen schreef:

Dat zijn er niet veel meer inderdaad .
Heel af en toe als ik wat verzamel nummertjes afspeel zit daar Rivers Of Babylon , Ma Baker , Daddy Cool , Sunny en Rasputin tussen.

avatar van freitzen
Laten dat nou precies de nummers zijn in de Megamix... heb je aan één nummer ook genoeg

avatar van BlauweVla
"Kalimba De Luna" is het beste nummer Wel zonder Bobby Farrell, net als eigenlijk alle nummers...

De Tony Esposito versie vind ik wel beter. Is trouwens ook het origineel.

Bony M .Het beste en succesvolste trucje van de duitse producer Frank Farian . Vervloekd en omarmt , maar het werkte wel . Van 1975 tot 1980 beleefde dit viertal zijn glory of fame .
Het is niet iets wat ik snel meer zal draaien , maar voor een feestje is dit eigenlijk best wel lekkere vulling . Op een bepaalde manier hebben sommige liedjes iets van eeuwigheidswaarde . Ma Baker , Sunny , Daddy Cool , Belfast , het zijn verzinseltjes die toch wel iets hebben . Van Rivers Of babylon moet ik overigens niets hebben , en Rasputin was eigenlijk hun laatste leuke hit .
Bij deze formatie hing ook een vaag verhaal . Zangeres Liz scheen de enige te zijn die echt zong en het treurige verhaal van Bobby Farrel eindigde een aantal dagen terug in een hotelkamer in Rusland . De man trad nog wel op , maar scheen dus nooit 1 noot gezongen te hebben op de recordings . Farian ten voeten uit , want met het duo Milli Vaniilli werd ook zoiets uitgehaald .

avatar van BlauweVla
Hij schijnt live nog wel es gezongen te hebben, misschien tijdens zijn Boney M featuring Bobby Farrell pogingen?

avatar van rudiger
Blijft natuurlijk erg leuke stemming muziek en ik weet nog dat Rivers Of Babylon helemaal grijs werd gedraaid op kermissen en als het nummer ingezet werd dan kreeg je zin om `n attractie in te duiken . Ik werkte op m`n 17de bij de botsauto`s en daar kwam Rivers Of Babylon elk half uur wel voorbij . Rivers Of Babylon is ook niet orgineel maar werd gecoverd door Boney M , het nummer komt oorspronkelijk uit 1970 .
De muziek van Boney M blijft altijd leuk op feestjes en gouden huwelijken .
Mijn gouden huwelijk kan ik niet meer halen want mijn bruiloft duurde langer dan het huwelijk .

avatar van Wataru
Boney M is leuke muziek voor op feesten en partijen. Er is een tijd geweest dat hun muziek werd werkelijk overal werd gedraaid. Ma Baker, Rivers of Babylon en Daddy Cool zijn op een vreemde manier tijdloos.

Fans zullen ongetwijfeld meer willen maar voor iemand die dat niet is maar toch iets van hen in huis will hebben is deze verzamel-CD de perfecte oplossing, niet meer en niet minder.

Hoedijk
Stukje jeugdsentiment voor deze 50+. Uit die zorgeloze jaren 70. En alle klassiekers bij elkaar. Wat wil je nog meer?