Anita Meyer - In the Meantime I Will Sing (1976)

Label: Poker

1. In the Meantime I Will Sing (3:31)
  2. The World Between Us (4:05)
  3. You Can Do It (3:55)
  4. Wonderland (3:40)
  5. Oh Day (4:25)
  6. The Alternative Way (3:55)
  7. See My Sadness (4:59)
  8. You Showed Me How (3:18)
  9. Learn All the Secrets (3:47)
  10. Going Strong (6:19)
  11. Just a Disillusion * (5:37)
avatar van FunkStar
Anita Meyer word in 1975 ontdekt door Hans Vermeulen. Hij laat haar zingen in zijn groep 'Rainbow Train' en schrijft voor haar de nummer 1 hit, 'The Alternative Way'. Na deze hit volgt de andere top 10 hit 'You Can Do It' en hierna is het succes van Anita alleen maar toegenomen.
De prachtige hoes van deze LP is gemaakt door Onno Bevoort.

avatar van caravelle
Tja wat kunnen we zeggen over deze lp. The alternative way kennen wij allemaal. Misschien ook nog You can do it maar alle nummers op deze lp zijn gewoon goed. De lp is in zijn geheel heel sfeervol. De nummers zijn met veel gevoel door Anita gezongen en de muzikale omlijsting door Vermeulen en band zijn van een heel hoog niveau. Deze lp staat zeker in mijn top 10 terwijl ik niet zoveel heb met Nederlandse muziek. Al het latere werk van Anita Meyer is erg MOR maar deze plaat heeft veel diepgang. Kwaliteit van Nederlandse bodem en lekker 1976.

Father McKenzie
Ik ken van Anita van dit album echt enkel de prima single The Alternative Way, ik dacht geschreven door Hans Vermeulen en zeker door hem geproduced. Schitterende song, helaas werd het later véél commerciëler en platter, niet meer mijn ding, maar de vernoemde single blijf ik ontzèttend sterk vinden.
Kent of heeft iemand dtit album? Aan de stemmen te zien, niet zoveel mensen...

avatar van Madjack71
Deze lp uit de kringloopbak gevist...en als ik toch iets van Meyer in huis kan hebben, dan is het dit In the meantime i will sing. Met de muzikale duizendpoot Hans Vermeulen, die voor het leeuwendeel van de nummers verantwoordelijk is, alsook de instrumentatie. Geeft het de muziek een warme klank mee. Anita zingt nog niet zo over de top, van hoor eens hoe goed ik kan zingen en komt puur over....de jonge onbevangenheid zal het wel wezen. Vermeulen is als een Richard Carpenter en Anita pakt de rol van Karen. Mooie easy listening muziek, met her en der fluwelen orchestraties zoals op The Alternative Way en Wonderland. De hoes is de mooiste die Anita in haar oeuvre heeft, zonder schoudervullingen en candlelight omgevingen.

avatar van musician
Daar sluit ik mij aan, inclusief de constatering dat ik óók het album vrijwel nieuw bij de kringloop heb opgevist.

De Carpenters is een vergelijk waar ik nog niet op zou zijn gekomen.
Maar ik vind de songs van Hans Vermeulen voor Anita Meyer goed. Meyer zingt zelf nog een beetje als een bedeesd meisje, puur, eerlijk en onschuldig.

So far so good, maar waar de Carpenters een eerste succes direct wisten om te zetten in 8 vergelijkbare en succesvolle albums in 5 jaar tijd, daar wordt Meyer in de knop van haar carriere gebroken. Zij moest zelfs 5 jaar wachten op een volgende LP (ja, die met Why tell me why) met een heel ander team en weg was ook Vermeulen.

Waarom kwam er niet een sterk vervolg, het jaar daarna? Waar is Vermeulen gebleven? Een gek kan meer vragen stellen dan er kunnen worden beantwoord maar mijn betoog is, dat het een andere kant op had kunnen gaan met Anita Meyer. Misschien zelfs wel met internationale successen.

Hoe dan ook, het zinnetje "als ik toch iets van Meyer in huis moet hebben dan dit album" zal ik ook onderstrepen.

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Vandaag kwam ik deze tegen op cd, met een vreselijk lelijke hoes trouwens. Wat een fijne stem heeft Anita eigenlijk. Fijn om die nu eens te horen met goede muziek