Drake - If You're Reading This It's Too Late (2015)

Canada

7. 6 God (3:00)
  8. Star 67 (4:54)
  9. Preach (3:56)

met PARTYNEXTDOOR

10. Wednesday Night [Interlude] (3:32)

met PARTYNEXTDOOR

14. Company (4:12)

met Travi$ Scott

15. You & the 6 (4:24)
  16. Jungle (5:20)
  17. 6PM in New York (4:43)
  18. How 'Bout Now * (3:55)
  19. My Side * (4:41)
totale tijdsduur: 1:08:38 (1:17:14)
avatar van Yestsida
Voor de derde keer op rij komt Drake met een heerlijk project.

Deze mixtape (of album) is een stuk minder gericht op R&B, zeker als je het vergelijkt met zijn magnum opus: Take Care.

Drake flowt op veel nummers niet vloeiend (zoals op 6 God bijvoorbeeld), wat op eerste gehoor een beetje stoorde. Na vele luisterbeurten erger ik me er totaal niet meer aan, het past bij de gehele sound van dit project.

De productiekeuze op If You're Reading This It's Too Late (inderdaad, kut titel) is subliem. Noah "40" Shebib is zoals steeds weer fantastisch. Toch is het niet hij, maar Boi-1da dat de show steelt (heeft het leeuwendeel geproduceerd)! Boi-1da had ik al bijna afgeschreven en dan komt hij met dit!
Ook Vinylz valt hier weer ongelooflijk positief op.

Alles behalve Preach, Wednesday Night en Company draai ik zeer regelmatig. Company is niet slecht, maar net een tikkeltje minder dan het gros. Preach en de interlude skip ik zelfs meestal, dit komt volledig door PARTYNEXTDOOR. Op de interlude is Drake zelfs niet te horen. Onbegrijpelijk dat Drake hem een platencontract heeft gegeven.

Als dit werkelijk left-overs zouden zijn belooft Views from the 6 een zéér solide album te worden!!!

avatar van Johnny Marr
Relaxt plaatje dit.

Tijdens de twee nummers met PARTYNEXTDOOR is er wel een klein inkakmomentje, maar de knaller met Wayne doet je meteen weer wakker schieten, wat een bangerrrrr. Know Yourself en Legend zijn dan weer de twee allerbeste nummers, maar...

...deze plaat duurt mij toch iets te lang weer! Vooral de fysieke versie die nog twee nummers extra toevoegt, waarom is dit nodig? Een uur en een kwartier lang Drake lukt gewoon echt niet. Hij mocht dus echt iets korter duren, Now & Forever en Wednesday Night mogen er bijvoorbeeld meteen af van mij. Preach mag nog blijven, die heeft nog iets aardigs.

Ik heb dus een beetje hetzelfde probleem als bij Take Care met deze plaat, een uur en een kwartier Drake aanhoren blijft voor mij toch moeilijk, ik ben een paar keer bijna in slaap gevallen durf ik eerlijk toegeven.

Al zijn de producties ook hier weer bijna allemaal top, op een paar uitzonderingen na, bij Nothing Was The Same heb ik dit probleem op de één of andere manier niet.

Muziek is en blijft een vreemd beestje.