Oddisee - The Good Fight (2015)

Label: Mello

1. That's Love (4:05)
  2. Want Something Done (3:26)
  3. Contradiction's Maze (4:15)

met Maimouna Youseff

4. Counter-Clockwise (3:56)
  5. First Choice (3:47)
  6. Belong to the World (4:26)
  7. A List of Withouts (4:16)
  8. Book Covers (3:24)

met Nick Hakim

9. Meant It When I Said It (4:14)
  10. Fight Delays (0:51)
  11. What They'll Say (4:31)

met Maimouna Yousef en Gary Clark Jr.

12. Worse Before Better (4:45)

met Tranqill

avatar van niels94
Zolang Aesop Rock en MF DOOM nog rappen is het een redelijk uitgemaakte zaak

avatar van shaadiq haynes
FRIPI schreef:

Je moet geen appels met peren vergelijken want Ramos is een verdediger dus deze vergelijking gaat niet op.

Net daarom werkt de vergelijking wél: het zijn allebei voetballers, maar ze beoefenen een andere discipline. Net zo met Oddisee en pakweg Billy Woods. Oddisee is een 'leftfield' rapper die z'n strepen in de underground verdiende maar wiens sound en lyrics potentieel een groter publiek kunnen bereiken. Woods kan tot dezelfde categorie worden gerekend, maar z'n inhoud en z'n delivery zijn een pak minder toegankelijk, en dat lijkt me ook de bedoeling. Daarom lijkt het me ook niet overdreven te zeggen dat van de huidige generatie rappers Oddisee de enige is die populariteit en respect geniet zonder toegevingen te doen op artistiek of intellectueel vlak.

FRIPI
Dat vind jij en dat is jou mening maar het gaat nergens over. Ik ga een rapper toch ook niet vergelijken met een zanger maar ze maken beiden muziek.

Ook zo cliché om te zeggen is dat iemand beter is omdat hij/zij een breder publiek kan bereiken.

avatar van LarsHiphop
Na een paar extra luisterbeurten ben ik deze plaat toch meer gaan waarderen. Eerst vond ik hem iets te zoetsappig, maar nu 'voel' ik de instrumentaties meer en hoor ik toch wel een hongerige Oddisee. Nog steeds niet 100% mijn ding, maar ik verhoog met 0.5. Over 3 dagen staat ie in de merleyn, kijken of hij me dan nog meer kan overtuigen!

avatar van Bruno_6
Weet iemand welk nummer er gesampled wordt in 'Belong to the World'? Dit werd gisteren gebruikt in een reportage in Terzake (Canvas).

avatar van MJ_DA_MAN
Bruno_6 schreef:
In een comment op YouTube zag ik staan: Bill Withers - I'll Be With You (geen idee of hem dat ook daadwerkelijk is).