Mello Music Group: Persona (2015)

Label: Mello

8. Troubles

met Masta Ace

9. Word To The Wise

met Oddisee

10. Dark Comedy Late Show

met Open Mike Eagle

met Quelle Chris

avatar van Silky & Smooth
Maybach Music Group?

avatar van Rhythm & Poetry
Het is erg gemakkelijk om dit label, MMG, totaal los te zien van dat andere MMG (een sublabel van Rick Ross). Toch is er naast de naam nog een gelijkenis die ik redelijk duidelijk vind. Waarbij bij Maybach de kar wordt getrokken door Ricky Rozay (solo gezien ook een van de weinige rappers daar die een goed album kan maken) neemt Odisee de overige leden van Mello Music op sleeptouw. Tot aan dit werk althans - later meer daarover.

Mello Music neemt nu haar verzamelaar uit (nieuwe tracks en ik geloof dat elk lid wel zijn bijdrage levert). Zoals zovaak levert dat een wisselvallige plaat op, het kwaliteitsverschil is te groot. Wat dat betreft mooi dat L'Orange nu ook bij Mello zit. Qua producers hebben ze nu dus al drie toppers (Apollo Brown ook nog) in huis.

Nu nog zoeken naar competente rappers, bijvoorbeeld al enkele gasten die op deze verzamelaar staan. Substantial terug, Masta Ace, Gift of Gafb. Meer heeft dit label eigenlijk niet nodig en het klinkt voor mij niet als onrealistische samenwerkingen.

Nu houden we dus een degelijke (vreselijke term voor elk album van vergelijkbaar niveau) plaat over: goede producties, hooguit degelijke raps en een te langdurig product - maar goed, het label is ook groeiende en ik begrijp dat ze zoveel mogelijk leden in de etalage willen zetten.

avatar van Silky & Smooth
Leuk album, maar inderdaad degelijk en nergens spectaculair. Het zijn stuk voor stuk redelijk tot goede rappers en producers, maar van tevoren was al te verwachten dat er weinig verrassingen zouden zijn. De enige rapper die mij overtuigd heeft om zijn albums te checken is Open Mike Eagle.