Cody Jinks - Adobe Sessions (2015)

Country
Uitgebracht in eigen beheer

1. What Else Is New (2:38)
  2. Mamma Song (4:19)
  3. Cast No Stones (5:16)
  4. We're Gonna Dance (3:31)
  5. Birds (4:16)
  6. Loud and Heavy (3:50)
  7. David (4:42)
  8. Me or You (4:32)
  9. Folks (2:32)
  10. Ready for the Times to Get Better (2:56)
  11. Dirt (4:14)
  12. Rock and Roll (3:50)
avatar van ZERO
Dankzij een bericht van wvv89 bij het nieuwe album van The Killers, waarbij hij z'n voorliefde voor Country aanhaalde, kwam ik bij dit album terecht. Of hoe je van The Killers naar Cody Jinks kan gaan...

Hoewel ik mezelf zeker Countryliefhebber durf noemen, ken ik er eigenlijk veel te weinig van. Buiten een aantal Alt-Country bands uit de jaren '90, heb ik weinig Countryalbums in bezit. Ik ken wel van een aantal artiesten een aantal nummers, maar vond het toch tijd om daar wat verandering in te brengen. Zo leerde ik onlangs Zac Brown Band al beter kennen en nu dus Cody Jinks.

Ik moet zeggen: dat is voorlopig een zéér fijne ontdekking. Cody Jinks heeft een aangename stem en koppelt die ook aan goede nummers. De variatie tussen ballads en wat meer up-tempo nummers ligt ook goed op dit album. Waar sommige hedendaagse Countryartiesten al eens wat te glad durven klinken naar mijn smaak, is dat hier niet het geval. Bovendien is het ook een erg constant album, waar eigenlijk niet echt mindere nummers op staan.

Favorieten zijn Dirt, Mamma Song en Folks. Als ik er 4 had kunnen aanduiden, had Birds er ook bij gehoord.

Op naar het volgende album!