Jeremih - Late Nights: The Album (2015)

R&B

9. I Did (4:06)

met Feather

10. Actin' Up (3:52)
  11. Remember Me (2:55)
  12. Don't Tell 'Em (4:26)

met YG

13. Woosah (5:29)

met Juicy J en Twista

14. Worthy (3:33)

met Jhené Aiko

15. Paradise (3:37)
avatar van Sjaakspeare
'Planes' is zo'n zeldzaam R&B-nummer dat me erg aanstaat. Boeiend ook, al die variatie in snelheid, timing en intonatie in z'n zang.

avatar van Holla
Tracklist is veranderd

avatar van Reijersen
1,5
Samen met een artiest als Miguel wordt Jeremih gezien als de voortrekker van de nieuwe R&B. Maar de vraag is toch wel een beetje wat het verschil nou zo is met die oudere R&B? De teksten zijn nog steeds wat platvloers en gaan vooral over seks, al dan niet met liefde. De sfeer van de tracks zijn vaak of zwoel of stoer. Misschien dat het tegenwoordig wat teveel verzand in slaapverwekkende nummers, zoals die op dit album ook genoeg terug te vinden zijn.

avatar van 3dwardVan3
Als ik Def Jam hoor moet ik nog altijd aan de dagen denken dat Rick Rubin daar produceerde en Russell Simons daar actief was: de dagen van Public Enemy, EPMD, The Beastie Boys en LL Cool J. Van die rauwe sound uit de jaren 80/begin 90 is dit album van Jeremih ver verwijderd. Alles op dit album is 'gelikt' en toch is het een album met een gave en opwindende sound, een album waarvan je iedere keer weer benieuwd bent wat je hoort. Een combinatie van Hip Hop en R&B.

avatar van Oepsje
1,5
Ondanks dat ik zijn mixtape Late Nights en zijn samenwerking met Shlohmo zeker wel kon waarderen is dit album niet om aan te horen. Het start nog best wel ok, maar na een nummertje of 4 is het wel heel veel van hetzelfde. Ongeïnspireerde gladde tracks zonder feeling.