Elia y Elizabeth - La Onda de Elia y Elizabeth (2014)

Colombia
Wereld / Funk
Label: Vampi Soul

1. Alegría (4:01)
  2. Descripción (2:55)
  3. Soy una Nube (2:47)
  4. Se Oculta el Sol, Muere una Flor (2:01)
  5. Fue una Lágrima (2:57)
  6. Pesadilla (2:56)
  7. Libre (2:43)
  8. La Gran Ciudad (2:08)
  9. Mis 32 Dientes (2:15)
  10. Todo en la Vida (2:00)
  11. Ponte Bajo el Sol (2:06)
  12. Hay Que Vivir la Vida (2:31)
  13. Cae la Lluvia (3:19)
  14. En Dónde Está? (2:11)
  15. Buscándonos (2:47)
  16. En los Días en Que Era Demasiado Joven (3:10)
Improvision
Heruitgave van een album uit de jaren '70, trackvolgorde verschilt sterk.

Elia y Elizabeth, twee zussen en kleindochters van een Spaanse operazanger, ontdekt toen ze op tv een nummer brachten ter ere van hun grootvader. De plaat werd indertijd geproduceerd door een Colombiaanse tv-persoonlijkheid.
Je zou voor minder denken dat dit album zou verdrinken en vergaan in overtrokken bombast, maar dan zou je je vergissen. Dit is subtiele en gedoseerde popmuziek. Heel erg diverse muziek ook; invloeden gaan van Funk naar Psychedelische Folk en van Soul naar Latin.

Enkele heel erg sterke nummers; Soy Una Nube is voor mij de grootste uitschieter; super stoer, ongelooflijke drive, zou zo uit een Tarantino-film kunnen komen. Maar ook Descripción en Fue una Lágrima bijvoorbeeld zijn gewoonweg top.

Als iemand nog artiesten kent die nummers gemaakt heeft vergelijkbaar met Soy Una Nube, dan mag die me altijd een PM sturen.

avatar van E-Clect-Eddy
Improvision Soy una Nube klinkt gedeeltelijk als een cover... All Along the Watchtower

De stem doet denken aan 70s hit Porque te vas van Jeanette