Loscil - Plume (2006)

8. Charlie (8:49)
  9. Mistral (6:27)
Wow, erg fijn ambient album. Ik denk dat deze nog beter is dan Submers. 4/5

avatar van cichlisuite
Ultra sophisticated album, doet mij sterk denken aan het eerdere werk van Dan Abrams.

avatar van Paalhaas
Ja, deze gaat zoals het er nu uitziet toch een plekje bekleden in mijn top 3 van 2006. Erg mooi!

dit is onaards.
Dit is zo mooi.
Dit is denk ik mijn favoriete ambientplaat ook al moet het serieusknokken met deze
een dikke 5*

avatar van Paalhaas
Briljant album. Jammer dat tracks 5-8 (ook al zitten er fraaie nummers tussen), niet echt meegaan in het geweldige donkere sfeertje van track 1-4. Daarom verhoog ik ternauwernood niet naar 4,5/5.

DevendraBan
meen je dat? Chinook vind ik het beste nummer van deze plaat!

avatar van Paalhaas
Meen ik echt ja. Chinook vind ik ook erg fraai, maar op één of andere manier past part 2 niet bij part 1 van dit album. Jammer.

avatar van essence
Ik kan voorgaande berichten alleen maar beamen: onaards mooi en ook voor mij één van mijn favoriete ambientplaten 'all time'.

avatar van KampF
Ik zit op de 4,0 Het is zeer mooi, alleen het mist iets extra's, wat Cordouan/Love bijv wel heeft. Hopelijk komt dat nog

DevendraBan
Ik vind dat het gewoon alles in huis heeft om mijn favoriete ambientalbum te zijn. Zelfs beter dan The River Made No Sound.

avatar van Onderhond
Vind het erg braaf en kuis. Lieve ambient, zacht geluid maar zo netjes en degelijk. Heb toch liever iets uitdagender als dit.

Maar verder geen foute noot kunnen vinden.

DevendraBan
Toen ik dit in de lijst van electronic-albums zag komen, was ik al bang geworden voor het strenge verdict van OH. En nog meer toen ik je dit van me zag downloaden.
Maar, een 3* is zo schadelijk nog niet. Ook al zou die score hoger moeten en kunnen.

avatar van Onderhond
Ik ga je een klein beetje moeten teleurstellen, aangezien ik er nog een halfje afhaal. Vind het doorgaans wel aardig klinken, maar in sommige liedjes zitten erg zeurderige klanken waardoor het album echt gaat aanslepen bij momenten.

Alles behalve aangenaam. Wel een paar foute noten kunnen vinden dus, de rest is nog steeds aangenaam maar oh zo braaf en beleefd.

2.5*

avatar van pulpjannis
Dit is nou precies de muziek die ik geweldig vind en die mij inspireert. 5*

Razor Disk
Belachelijk mooi, sommige van deze nummers. Ga het album maar eens aanschaffen. Review volgt later.

avatar van orbit
Ik wist wel dat ik deze ooit eens heb binnengehaalt en vervolgens prompt vergeten waar ik hem heb opgeslagen Maar bij het opschonen van de harde schijf op mijn oude computer kwam ik hem tegen vorige week en ik heb hem gelijk maar even op mijn ipod gezet. En ik moet zeggen: heerlijk plaatje! Alhoewel ik de meeste ambient niet langer kan aanhoren dan een minuut of 4.. is dit door subtiel gebruik van ritmische geluiden, bascontrasten en andere geluiden toch de hele plaat spannend genoeg en blijf je gefascineerd luisteren. Mijn treinreis van en naar Amsterdam zijn in elk geval bijzonder aangenaam verlopen dit weekend en ook gisteren had ik deze tot alle tevredenheid op mijn headphones 4*

Skinny Fists
In het begin erg mooi, maar naar een tijdje luisteren verliest het helaas zijn kracht. Een aantal mooie nummers, dat zeker.

Skinny Fists
Toch maar meegegaan met Orbit. Voor reizen is dit erg lekkere muziek. Daar hoord een goede score bij!

avatar van Eveningguard
Ahh. De eerste cd die ik ooit bewust kocht en daardoor al bijzonder natuurlijk. Loscil maakt vreemd genoeg een soort bewegende vorm van ambient die erg bijzonder is.

avatar van Barney Rubble
Aangename ambient. Lekker zweverig, ontroerend en opbeurend.