The Mowgli's - Kids in Love (2015)

Pop / Folk
Label: Republic

1. You're Not Alone (3:21)
  2. I'm Good (2:47)
  3. Bad Dream (3:08)
  4. What's Going On (4:16)
  5. Through the Dark (3:04)
  6. Whatever Forever (3:14)
  7. Make It Right (3:45)
  8. Love Me Anyway (3:19)
  9. Shake Me Up (3:30)
  10. Home to You (3:13)
  11. Kids in Love (3:12)
  12. Sunlight (4:52)
avatar van wvv89
Een frisse indie popplaat. Ben benieuwd of musician nog steeds zo enthousiast is over deze band.

avatar van musician
Om te beginnen wist ik niet dat ze een nieuw album uit hadden, maar bedankt voor het hierop attenderen, wvv89!
Ik ben gelijk even aan de slag gegaan. Het album is besteld en moet uit Engeland komen (duurt twee weken).

Indie hippies, zijn het eigenlijk. Dat maakt het zo'n aardige combinatie. Ben erg benieuwd.

avatar van musician
Ik ben bereid het ook vier sterren te geven. Het is weer van een enthousiasme dat je maar zelden tegenkomt.

De combinatie hippie-indie-pop-rock en meervoudige vocalen in een aardig tempo maakt het alles bij elkaar een uiterst genietbare plaat.

Het onverbeterlijke geloof in een betere wereld hieraan gekoppeld en de vrolijke setting/opzet van de plaat geeft mij er ook een zomers gevoel bij. Dat maakt dat het album voor de komende maanden buitengewoon geschikt is.

Het enige, maar dat is misschien iets dat langzaam maar zeker kan worden afgeleerd, is dat er een nogal hoog gehalte aan OH oo OH en Hoooo he Oh aan zit. Maar de diehards zullen misschien zeggen dat het een onvoorwaardelijke eigenschap is die hoort bij deze band.

Ik ga voor het musicmeter top 15 topic nog even op zoek naar de single die er momenteel bij hoort, dat was me nog ontgaan. En helaas krijgen de Mowgli's nog maar erg weinig aandacht.

avatar van Mctijn
Vreselijke zoete puberrock. One Direction anyone?
Vorige plaat had met San Francisco het enige lollige nummertje dat deze band heeft geproduceerd.