Tori Amos - Strange Little Girls (2001)

Label: Atlantic

1. New Age (4:36)
  2. '97 Bonnie & Clyde (5:46)
  3. Strange Little Girl (3:50)
  4. Enjoy the Silence (4:09)
  5. I'm Not in Love (5:39)
  6. Rattlesnakes (3:59)
  7. Time (5:22)
  8. Heart of Gold (3:59)
  9. I Don't Like Mondays (4:20)
  10. Happiness Is a Warm Gun (9:55)
  11. Raining Blood (6:22)
  12. Real Men (4:06)
J.Bell schreef:

Dan niet alleen "Imagine", "Ring my Bell", "Everybody hurts" en "Purple rain"

Op welk cd staan die covers dan??

avatar van TerryA
Lacoste schreef:

Op welk cd staan die covers dan??

Tori Amos heeft vaak covers gedaan over de jaren tijdens haar live optredens - sommige zijn wel op CD terug te horen en anderen niet

Smells like teen spirit kwam uit op haar maxi single Crucify, terwijl Ring My Bell al opgenomen was begin jaren 90 voor de charity album Ruby Trax

Ruby Trax (1992)

Met deze covers album was het allemaal nieuwe covers die ze voor deze album had opgenomen in 2001 - daarom zijn die andere covers niet op deze album

TerryA schreef:

Ruby Trax (1992)

Bedankt man, Imagine had ik inmiddels al gevonden, maar er zijn 2 versies van, ik heb echt een ultra mooie versie gevonden van Tori, vind hem zo misschien nog wel mooier dan de versie van Lennon zelf:
YouTube - Tori Amos - Imagine (LIVE)

Maar in ieder geval bedankt!

avatar van Hendrix4live
Smells Like Teen Spirit heeft ze ook gecoverd.

Hendrix4live schreef:
Smells Like Teen Spirit heeft ze ook gecoverd.
Ik denk dat iedereen op deze site wel weet dat het origineel van Nirvana is

avatar van dix
dix
Wolfgang1975 schreef:
Een magnifiek concept- cq. coveralbum van Tori Amos. Het concept is dat het allemaal nummers zijn die over vrouwen gaan waarvan het origineel door mannen is gezongen.

Niet alleen dat : de suggesties zijn aangedragen door de mannen van haar road-crew.
Dus voor wie denkt dat Tori thuis wel eens een plaatje van Slayer oplegt : niet per sé.

avatar van Madjack71
Dit (cover) album is m.i. het minst interessante album van Tori Amos. Wat mij betreft ook een overbodige. Het mooie van de covers van Tori was dat ze in den beginne er zuinig mee om leek te gaan en dat het daardoor ook iets speciaals had. Dat is hier niet meer het geval, eerder vervelend. M.i. is het niet zo dat gooi er een Tori sausje over en het klinkt prachtig. By Enjoy the Silence lukt dat wel, omdat het meebeweegt in haar sfeer. Maar bij een Heart of Gold, I don't like mondays en Real Men lukt het wat mij betreft helemaal niet.

avatar van Edwynn
Ik heb een broertje dood aan coveralbums. Maar Raining Blood is wel op heel spannende wijze verbouwd. Dreigender en donkerder dan het knuppelende origineel. Petje af.

avatar van harm1985
Grappig dat mensen hier Heart of Gold zo massaal afkraken, ik vind juist dat nummer wel leuk gedaan.. beter dan de Boney M. versie in ieder geval
Boney M.'s Heart of Gold cover of Neil Young's Heart of Gold | WhoSampled

avatar van LucM
Die cover van Boney M kan ik nog aanhoren (al kan het natuurlijk niet tippen aan het origineel) maar die van Tori Amos is een regelrechte verkrachting, totaal misplaatst. Van dat prachtige nummer van Neil Young moeten ze gewoon afblijven!

avatar van Madjack71
Tori heeft best wel een aantal mooie bewerkingen gemaakt van covers...zoals o.a. Smells Like Teen Spirit of een Thunder Road van Springsteen. Maar dit album vind ik als geheel niet geslaagd.

avatar van harm1985
Wat is er mis met Heart of Gold dan? Het klinkt bijna niet eens meer als het origineel, en daar heb ik nooit een punt van gemaakt.

avatar van Darkzone
LucM schreef:

Ik heb afgelopen week dit album weer eens beluisterd, en heb dit nummer zelfs snel doorgespoeld. Tenenkrommend en afgrijselijk. Zelfs als ik het orgineel niet zou kennen, is dit verschrikkelijk slecht. Happiness Is A Warm Gun is ook totaal niet aan mij besteed.

Gelukkig staan er ook een paar geslaagde songs op, waarvan Time toch ver boven de rest uitsteekt. Ook ken ik het orgineel niet, dus wat mij betreft zou het zomaar een eigen song van Tori kunnen zijn.

Maar gemiddeld genomen is dit album gewoon een onvoldoende. Ik dacht er jaren geleden misschien anders over, maar nu is het niet boeiend meer.

avatar van Kronos
Opvallend dat niemand het hier heeft over het vage idee achter deze covers, want dit zouden de vrouwelijke versies zijn. Het nummer van 10cc, I'm Not in Love, vond ze ontzettend arrogant. Je moest je eens voorstellen als een vrouw zo over een man zou zingen, zei ze en voegde dus de daad bij het woord. Een anti-mannen album? Duidelijk is het niet wat ze precies bedoelde en al helemaal niet bij nummers als Time en Heart of Gold.

avatar van JoaMuse
Ik ben serieus verschoten van Rattlesnakes. Ik vind het orgineel niet zo goed, maar wauw, in de versie van Tori Amos is dat plots een prachtig nummer!

Een cover album van Tori. De score op deze MM is wel laag. Ben hem nu nogmaals aan het beluistern en luistert toch aangenaam weg. Toch een 3.5 x voor deze.

avatar van Twinpeaks
Deze had ik nog niet . Nu aangeschaft om de collectie weer compleet te maken. Ik had hem al wel beluisterd toen hij uitkwam , maar kennelijk te licht bevonden voor aanschaf. Nu voor een mooi prijsje weten te pakken. Het valt me best mee allemaal. Natuurlijk hebben we de originelen in ons geheugen gegrift staan ,maar Amos maakt er wel werk van. Ze zet de nummers naar haar hand en soms pakt dat weleens niet goed uit (Heart Of Gold , I'm Not In Love ), maar over het algemeen is dit een prima album. Vooral Rattlesnakes en Time krijgen een mooie behandeling. 3 en halve ster en het gat in de collectie is weer opgevuld.

avatar van Brunniepoo
Echt consequent bent ik niet. Ik vind coveralbums op zich prima, maar wel op de voorwaarde dat een artiest dan ook echt iets met de nummers doet - die nummers eigen maakt. Nou, dat heeft Tori Amos hier wel gedaan.

Ik vind dit album alleen echt niet om door te komen, en ik houd op zich best van Tori Amos. Bij zo'n beetje elk nummer wordt geprobeerd zo min mogelijk van hetgene waarom een nummer überhaupt bekend is geworden, intact te laten (de mishandeling van Heart of Gold zou wat mij betreft zelfs strafbaar gesteld mogen worden.) Dan zou ik nog iets moeten kunnen met de nummers waar ik het origineel niet van ken (denk ik) - zoals de eerste twee, maar daar is helemaal niet doorheen te komen.

Tekenend is misschien wel dat ik Real Men nog het beste nummer van deze plaat vind - en dat is er dan ook meteen een waar ze heel dicht bij het origineel gebleven is. Zoals gezegd, niet consequent van mij.