Serge Gainsbourg - Vu de l'Exterieur (1973)

Frankrijk
Rock / Pop
Label: Philips

1. Je Suis Venu Te Dire Que Je M'En Vais (3:23)
  2. Vue de L'Extérieur (3:40)
  3. Panpan Cucul (2:41)
  4. Par Hasard et Pas Rase (2:28)
  5. Des Vents des Pets des Poums (2:55)
  6. Titicaca (2:57)
  7. Pamela Popo (2:24)
  8. La Poupée Qui Fait (3:01)
  9. L'Hippopodame (1:45)
  10. Sensuelle et Sans Suite (3:01)
avatar van thyson
Met het wondermooie Je suis venu te dire que je m'en vais..... !

avatar van Jasper
Dat nummer is tamelijk briljant ja. Net een versie op YouTube gezien. Echt meesterlijk...

avatar van thyson
Ik stel voor dat je 's heel het album beluisterd dan. Er staan nog pareltjes op hoor. Heel constant werk van onze Serge!

avatar van Jasper
Heb ik gedaan thyson. Het is inderdaad redelijk constant en het is ook veel van hetzelfde. Niet dat dat erg is, maar ik vind over het geheel de kwalitet van de nummers toch iets te mager om dit echt een goed album te noemen.

Ik hou wel van de benadering van Gainsbourg op dit album. Helemaal anders dan bij Melody Nelson, ik krijg ook totaal niet het gevoel dat hij ook maar een poging doet om dat album te benaderen. Gewoon ontspannen liedjes, zonder pretenties.

avatar van Wickerman
Inderdaad een ontspannen pop-plaat van Serge, een totaal andere plaat dan zijn voorganger. Luistert lekker weg, maar is niet zo memorabel als Histoire de Melody Nelson.

Daar kan ik me wel bij aansluiten. Initials B.B. blijft vooralsnog mijn nummer twee van Serge, na het machtige Histoire de Melody Nelson.

Stijn_Slayer
Gainsbourg gaat hier meer de kant op van de Laurel Canyon singer-songwriters. Hij voelde die trend goed aan en met 'Je Suis Venu Te Dire Que Je M'En Vais' had hij een goede single te pakken. Het verbaast me daarom wel dat deze zoveel minder bekendheid dan Histoire de Melody Nelson geniet. Deze lijkt me makkelijker in de markt te plaatsen.

Het album begint erg goed en is inderdaad erg constant, maar het mist helaas net één of twee extra uitblinkers om zich wat meer te onderscheiden.

Laurel Canyon singer-songwriters? Wie of wat zijn dat?

Stijn_Slayer
Artiesten zoals Jackson Browne en anderen van Asylum Records begin jaren 70. Westcoast singer-songwriters zijn min of meer hetzelfde.

Laurel Canyon was tussen pakweg 1965-1973 een hele hechte community waar onwijs veel bekende muzikanten woonden en met elkaar omgingen.

avatar van Wickerman
Pfoe, die gitarist die hier op meespeelt kan wel spelen hoor!