Snoop Dogg - Bush (2015)

Funk / Hip-Hop
Label: i am OTHER

1. California Roll (4:12)

met Stevie Wonder

2. This City (3:33)
  3. R U a Freak (3:45)
  4. Awake (3:43)
  5. So Many Pros (4:06)
  6. Peaches N Cream (4:43)

met Charlie Wilson

met Gwen Stefani

10. I'm Ya Dogg (4:38)

met Kendrick Lamar, Rick Ross en Charlie Wilson

avatar van Yestsida
Zoals sommige andere hierboven al aangaven: ook mij bevalt Snoop's tweede stijlswitch prima!

Het Reggae-uitstapje van Snoop heeft ook aardige nummers opgeleverd, maar Reincarnated was als geheel niet bepaald sterk. Deze uitstap naar Funk/Soul/R&B(?) gaat hem beter af en zorgt voor een fijn compact project.

Enkel op The City en Peaches 'n' Cream rapt Snoop Dogg zelf. De overige 8 nummers zijn ingezongen door hemzelf, dit wordt heerlijk gecomplimenteerd door de Funky muziek afgeleverd door Pharrell. BUSH zet je niet op om van Snoop's teksten of delivery te genieten.. nee, dit draait om het huwelijk van z'n stem en de muziek zelf. Ergens las ik dat je de gastheer's stem ook als een instrument moet bekijken op deze plaat, daar ben ik het wel mee eens.

De vocalen van Pharrell, Charlie Wilson, T.I., Gwen Stefani, Rick Ross en Kendrick Lamar zijn welgekomen afwisselingen. Ook Stevie Wonder's mondharmonica is een voortreffelijke toevoeging op California Roll.

Excellent feel-good albumpje van Snoop Dogg (en Pharrell)!

Lekkere beats enzo, maar Snoop begint maar niet te rappen. Denk terug aan Beautiful waar de raps van Snoop perfect passen over dit soort funky beats. En laten we eerlijk zijn, zingen is niet zijn sterkste kant. Ik wil spitsessie horen, minstens een paar op een album als dit!

Op Bush past het allemaal prima in elkaar: de relaxte flow van Snoop, de funky beats en de sound van Pharrell. De combinatie van al deze elementen levert een lekkere retro funky plaat op. Snoop zingt meer dan hij rapt, maar doet dat niet verkeerd en het past ook mooi in het geheel. Op de misschien net te zoete openingssong met Stevie Wonder na staat de plaat vol met hele aardige tot erg fijne songs. Favorieten zijn So Many Pros, Peaches N Cream, I Knew That, Run Away met een originele gastbijdrage van Gwen Stefani & I'm Ya Dogg met een prima Rick Ross & Kendrick Lamar. En de zomer is begonnen!

avatar van Johnny Marr
Heerlijk feelgoodalbum van Snoop. California Roll is overduidelijk het allerbeste nummer van het album, vreemd dat die niet bovenaan staat in de statistieken. Verder ben ik de eerste met een stem voor R U a Freak, toch ook wel een heerlijk plaatje.

Het nummer met Gwen Stefani vind ik met afstand het meest kut, my god. Wat een gedrocht.
Rozay en K-Dot komen gelukkig wel nice op de afsluiter.

Goed dat Snoop deze style-switch heeft ondergaan. Niets wereldschokkends dit, wel leuk om eens op te zetten. Dat vond ik ook van Reincarnation trouwens, als één van de weinigen.