Ed Starink - Synthesizer Greatest, Volume 2 (1989)

Electronic
Label: Arcade

1. The Inter-Galactic Cruise [Radio Mix] (4:17)
  2. Equinoxe (Part 4) (4:24)
  3. Maid of Orleans (3:37)
  4. I Hear You Now (5:01)
  5. Theme from "Rainman" (3:23)
  6. Aurora (3:48)
  7. Forbidden Colours (4:35)
  8. Paranoimia (4:36)
  9. The Eve of the War (4:14)
  10. The Model (3:41)
  11. Roulette (4:25)
  12. Dervish D. (3:21)
  13. Vienna (4:46)
  14. Tubbs and Valerie (3:36)
  15. Spiral (3:38)
  16. I'll Find My Way Home * (3:59)
  17. Bolero (6:26)
totale tijdsduur: 1:07:48 (1:11:47)
rustige opvolger van de eerste cd (volume 1) hier staan rustigere nummers op

Zelfde hier goede cd, met een korte versie van 'Spiral'
en 'Equinoxe part IV'

3,5* ster

avatar van Dréke
Aaah, jeugdsentiment dit

Ik was een jaar of 5-6 en wàs verzot op deze compilaties. Er ging geen dag voorbij of ik luisterde naar deze (toendertijd nog) cassetjes. Ik weet nog heel goed dat ik er als kind door bezeten was. Tjongejonge, dat waren tijden. Ik heb deze cassette trouwens nog. Straks nog eens naar luisteren en ik voel mij terug kinds.

avatar van twin
eerste cd ooit gekocht, de cd was toen net in opkomst, ik was toen als tiener erg onder de indruk van The Inter-Galactic Cruise ook omdat ik het begin zo geweldig intressant vond met ruimtevaart achtige toestanden ( skylab nu allang al verbrand in de dampkring)
jeugd sentiment dus
3 *

avatar van mirozema
Dréke schreef:
Aaah, jeugdsentiment dit

Dat gevoel kende ik .... ken ik nog steeds - 20 jaar later blijft het gevoel nog steeds bestaan !

Oude liefde roest niet in dit geval. Ik moest mijn emotie voor deze muziek ergens in kwijt. Dan maar in een klein websitetje: www.synthesizergreatest.eu

avatar van Amicus
Mooie site Michael, probeer alleen eens wat te proeven van andere artiesten, begin eens met Kraftwerk

YouTube - Kraftwerk - Computerliebe (1991)

Kijk eens of je dit leuk vind

YouTube - Klaus Schulze & Lisa Gerrard - Loreley festival

Of probeer zelfs dit

YouTube - Max Richter - Autum Music 2

Dit zijn zomaar wat dingen die bij mij opspringen die jij wel kan waarderen, verklein je wereld niet zo.

avatar van mirozema
Amicus schreef:

Hoy,
kheb ze geluisterd en het is inderdaad mooie muziek (zeker van Kraftwerk) !!

Ik besef zeker dat er meerdere artiesten zijn die goede synthesizermuziek kunnen maken, maar meestal komt het er op neer dat de klanken/sounds van Star Inc. de veelal "grotere" artiesten overtreffen ... in mijn oren althans. Meestal - niet altijd.

Daarom is het leuk om te vergelijken en ook eens andere muziek aan te horen.

Wat betreft de site: die wil ik interessanter maken door ook andere albums te plaatsen (andere dan Star Inc.). Originele albums van Kraftwerk, Vangelis, J.M. Jarre, Morricone, J. Barry, Mike Oldfield, Nova enz. . . . . .

avatar van The Voice
Tweede inspiratieloze album van de serie, nog meer meesterwerken die met de verkeerde synthesizergeluiden verkracht worden. Na het beluisteren van dit album verlang je alleen nog maar meer naar het origineel.

avatar van kaztor
Beetje onzinnige reactie hierboven.
De collecties zijn duidelijk gemaakt als introducties.
Bovendien zijn de nummers zeer goed gecoverd.

De OMD cover is ronduit afschuwelijk maar verder zijn dit knappe versies en als geheel is het verzorgde synthesizer muziek. 3,5 ster