Soulfly - Archangel (2015)

Label: Nuclear Blast

1. We Sold Our Souls to Metal (3:00)
  2. Archangel (4:47)
  3. Sodomites (3:55)
  4. Ishtar Rising (2:45)
  5. Live Life Hard! (3:56)
  6. Shamash (3:48)
  7. Bethlehem's Blood (4:18)
  8. Titans (4:44)
  9. Deceiver (2:44)
  10. Mother of Dragons (2:41)
  11. You Suffer * (0:10)
  12. Acosador Nocturno * (2:45)
  13. Soulfly X * (5:42)
avatar van james_cameron
Max Cavalera maakt de afgelopen jaren albums in een tempo alsof zijn leven ervan afhangt. Met Soulfly brengt hij minimaal eens in de twee jaar een nieuwe plaat uit en hij is tevens actief in de bands Cavalera Conspiracy en Killer Be Killed. Respect voor de man. Het gevaar dreigt natuurlijk dat op gegeven moment kwaliteit moet wijken voor kwantiteit, iets dat helaas wel een beetje opgaat voor de meer recente output van Soulfly. Ook dit album doet een beetje aan als een haastklus, zowel qua songs als qua productie. De boel ramt ongenadig door en je hebt amper tijd om je te vervelen, maar iets meer detail en afwisseling was welkom geweest. Neemt gelukkig niet weg dat dit album toch wel weer de moeite waard is. De sfeer is lekker donker en dreigend, iets dat goed past bij de duistere thematiek. De songs zijn stuk voor stuk prima. De wow-factor ontbreekt, maar puur op inzet en overtuigingskracht scoort meneer Cavalera nog steeds voldoende punten.