Lowlife - Diminuendo (1987)

Label: Nightshift

1. A Sullen Sky (4:09)
  2. Big Uncle Ugliness (4:04)
  3. Ragged Rise to Tumbledown (3:46)
  4. From Side to Side (4:14)
  5. Off Pale Yellow (4:01)
  6. Tongue Tied and Twisted (3:40)
  7. Licking One's Wounds (4:34)
  8. Wonders Will Never Cease (3:22)
  9. Given to Dreaming (3:41)
  10. Hollow Gut * (3:58)
  11. Permanent Sleep [Steel Mix] * (4:10)
  12. Eternity Road [12" Mix] * (3:46)
  13. Swing * (3:45)
  14. Colours Blue * (3:21)
  15. Ramified * (4:13)
avatar van MartinoBasso
Ik vond Diminuendo wat teleurstellend, de muziek is erg monotoon vind ik, de zanger heeft soms een wat irritante stem. Ik heb een voorgevoel dat Permanent Sleep mij beter gaat bevallen als deze, binnenkort eens uitproberen..
***1/2 voor Diminuendo

jean maurice
doet me ook een beetje denken aan het album sleep no more van the comsat angels, een beetje dat sfeertje ook.

het is toch jammer dat dit album slechts 7 stemmen heeft, en dan te bedenken dat het hier gaat om kwalitatief hoogstaande wave! dit haalt het niveau van the sound of the comsat angels met gemak!

hoort absoluut in mijn top tien thuis, vind die hele top tien maar kriem hoor, had liever een top 40 gehad!!!!

avatar van freddze
Permanent Sleep staat al een tijd in mijn lijstje van 4,5* albums, en ik verhoog deze Diminuendo ook maar eens naar 4*, waarmee nu alle LP's/EP's/verzamelaars van deze band minimum 4* krijgen van mij. Ik moet dus dringend eens op zoek naar Godhead en Gush, want die heb ik nog steeds niet gehoord!

From Side to Side is een prachtig nummer en mijn favoriet van deze plaat. Enkel Big Uncle Ugliness vind ik nog een zwak broertje op dit album, ondanks dat het wel opgenomen is op deze best-of kan het mij niet zo bekoren

Lost Highway
Lowlife weet telkens een zeer fraaie sound neer te zetten, een soort darkwave met licht klassieke invloeden; hoewel ik darkwave meer associeer met electronica.
Ze zitten in hetzelfde straatje als And also the trees.
Mooie sound dus, alleen mis ik wat verrassingen of eens een onverwachte climax in een nummer.

avatar van Rainmachine
Absolute aanrader voor iedereen die van sfeervolle post-punk / new-wave houdt. Dit is absoluut een van mijn favoriete platen aller tijden. Geweldige zanger (met veel GALM ) die waanzinnig goed wordt begeleid door de rest van de band. Het baswerk van Will Heggie is prachtig en ook het zweverige atmosferische gitaarwerk is heel bijzonder. Samen met San Antorium en Permanent Sleep zou dit in ieders muziekverzameling moeten staan. Als je van dit muziek genre houdt tenminste!

perfume
Daar sluit ik mij helemaal bij aan Een van die vergeten new wave bands van midden en eind jaren tachtig! Je moet het album misschien een paar keer luisteren alvorens je het echt als een favoriet kan waarderen Maar eenmaal een stuk of tien keer beluisterd is dit een heerlijke plaat

" I could walk with my head in the clouds, ....."

I hope you can get my best regards!!

Alle vrienden hier, alle goeds voor 2008!

My best Regards!

(wonders will never cease)

Een van de weinige new wave bands die werkelijk een verschil maken!

skyline
Yep! Al moet ik zeggen dat dit album vooral door de extra nummers zo goed is. Ramified is mijn fave LL nummer.

avatar van MartinoBasso
Na wat meer beluisterd te hebben moet ik toch terugkomen op mijn eerdere reactie. De muziek is zeker niet monotoon te noemen! Al vind ik wel dat de zanger soms iets te hard zijn best doet om 'dramatisch over te komen'. Geen zwakke nummers op dit album, maar ook geen uitschieters voor mij. De extra nummers zijn inderdaad erg goed.

Mordor
Zit nog midden in het luisterproces. Maar ik schaal dit album net zo hoog in als zijn voorganger. Karakteristieke uitwaaierende gitaren, mooi synthpartijen. Favo tracks op het moment Off pale yellow en given to dreaming.

perfume
Mooi he Joel! Tja een absolute topper en hoogvlieger deze band. Net als The Sound hebben ze eigenlijk geen enkel slecht album gemaakt. A Sullen Sky vind ik echt een droom openingsnummer. Daarnaast vind ik Swing en Ramified fantastisch.

avatar van VanDeGriend
Leuk om dit soort bands weer eens te draaien. De hele plaat ademt een volle bak jaren 80 sfeer uit in de traditie van de vroege New Order en bands als Comsat Angels en ook wel The Chameleons.

Ben via The Chameleons hier terecht gekomen, zeker geen teleurstelling geweest. De eerste vier tracks zijn zeer goed, met A Sullen Sky dat er bovenuit steekt.
En dan plots is er dat ene nummer dat de hele band net iets meer bijzonder maakt. Eternity Road [12" mix]. Ook al is het een bonus op deze plaat, ik ken weinig andere dingen op de wereld die goddelijker zijn. Misschien God zelf, en dan zal het al nipt zijn.