Southpaw (2015)

Hip-Hop / R&B
Label: Shady

1. James Horner - Cry for Love (Part 1) (1:27)
  2. Eminem - Kings Never Die (4:56)

met Gwen Stefani

3. Rob Bailey & The Hustle Standard - Beast [Southpaw Remix] (4:39)

met Busta Rhymes, KXNG CROOKED en Tech N9ne

4. Mr. Porter - This Corner (3:53)
  5. Action Bronson en Joey Bada$$ - What About the Rest of Us? (4:12)

met Rico Love

6. Bad Meets Evil - Raw (3:40)
  7. Slaughterhouse - R.N.S. (3:39)
  8. The Weeknd - Wicked Games (5:24)
  9. Bad Meets Evil - All I Think About (6:12)
  10. 50 Cent - Drama Never Ends (3:16)
  11. PRhyme - Mode (3:01)

met Logic

12. The Notorious B.I.G. - Notorious Thugs (6:07)

met Bone Thugs-N-Harmony

13. Eminem - Phenomenal (4:43)
  14. James Horner - Cry for Love (Part 2) (1:33)
Wat zie ik toch graag een nieuw Bad Meets Evil ep/album komen... heerlijk die 2 samen.

avatar van james_cameron
Stevige hiphop-soundtrack, met een flinke dosis Eminem en verwante artiesten. In een eerder stadium zou Eminem tevens de hoofdrol spelen in deze film, maar klaarblijkelijk was Jake Gyllenhaal toch wat beter in vorm. Neemt niet weg dat Eminem hier een aantal vette tracks ten gehore brengt. Vooral Phenomenal is, tja, best goed. De overige tracks zijn grotendeels ook de moeite waard. Aangevuld met leuke stukjes score van James Horner is dit al met al niet verkeerd.

avatar van jellecomicgek72
Gruwelijke soundtrack. Laatst de film gezien en sindsdien draai ik deze heel vaak. Nummers als Beast, Kings Never Die en Phenomonal geven me een adrenaline kick van hier tot tokio.

avatar van Yestsida
Oké.

Eminem zelf stelt hier het zwaarst teleur. Kings Never Die met Gwen Stefani is gemiddeld, hetzelfde geldt voor Raw van Bad Meets Evil. All I Think About van Bad Meets Evil en vooral de single Phenomenal zijn een marteling voor de oren.

De remix van Beast en This Corner van Mr. Porter vind ik redelijk duf, Drama Never Ends is wat beter maar we hebben 50 Cent al veel beter gehoord.

What About the Rest of Us?, de track van Slaughterhouse en Mode van PRhyme (en Logic) zijn de hoogtepunten op deze soundtrack.
Met The Weeknd en The Notorious B.I.G. is het natuurlijk moeilijk om in de mist te gaan maar deze klassiekers kende iedereen uiteraard al.

De plaat is meer doorsnee dan ik me herinnerde.

Verlaging naar 3*.