America - Hearts (1975)

2. Half a Man (3:37)
  3. Midnight (2:43)
  4. Bell Tree (2:34)
  5. Old Virginia (3:32)
  6. People in the Valley (2:43)
  7. Company (3:26)
  8. Woman Tonight (2:22)
  9. The Story of a Teenager (3:20)
  10. Sister Golden Hair (3:20)
  11. Tomorrow (2:50)
  12. Seasons (3:00)
Pieter Paal
Ik vind dit album wat tegenvallen. 'Daisy Jane', 'Old Virginia', 'Sister golden hair' en 'Woman tonight' zijn hier de enige uitschieters.

Dit album is inderdaad wat minder dan de eerste 4. Ik heb het echter nog niet vaak genoeg gehoord om een weloverwogen oordeel te geven. In inder geval niet slecht en zeker de moeite waard.

avatar van Madjack71
T.o.v hun eerdere albums, is dit Hearts idd. wat wisselvalliger, maar nog steeds een aangenaam album om naar te luisteren. Maar goed, ik heb dan ook wel wat sympathie voor deze band, met die warme muzikale klanken, waar ik zo lekker onderuitgezakt naar kan luisteren.
Ik ben het eens met Pieter Paal dat een; Daisy Jane, Old Virginia en Sister Golden Hair de uitschieters zijn op dit Hearts, omdat ze ook America laten horen op hun best en dat die nummers daarin ook zo herkenbaar zijn; samenzang, melodie, refrein en hoog kampvuur gehalte.
Toch vind ik dat daarnaast ook een sfeervolle Midnight genoemd mag worden. Kant 2 van de lp begint op zich sterk met een Company en het hitgevoelige Woman Tonight. Met Seasons heeft het m.i een prima walsende afsluiter. Met Half a man presenteren ze dan wel een dertien in een dozijn rocknummer. Bell Tree, trekt wat anoniem voorbij en The Story of a Teenager gaat wat ten onder aan een te voor de hand liggende muzikale ondersteuning en het te dik erop leggen van een bepaald gevoel. Tomorrow is niet onaardig, maar ze hebben het beter gedaan.
America heeft een wat braaf imago en bracht zowat elk jaar trouw een album uit. Dat ging niet altijd evengoed samen met de muze, die soms ook ergens anders moest zijn blijkbaar.
Een leuke plaat en beter als Hideaway, die het jaar erna uitgebracht werd.

avatar van JJ&Joan
Ja, een middelmatig album, maar die 'Sister Golden Hair' is zo goed. En dan volgen op een afstand de drie reeds genoemde nummers.

avatar van Jaep
Best een lekker plaatje. Gekocht voor het fantastische Sister Golden Hair, maar de rest mag er ook best zijn. Doet wat mij betreft niet onder voor hun eerdere werk.