TesseracT - Polaris (2015)

Label: Kscope

7. Messenger (3:34)
  8. Cages (5:28)
  9. Seven Names (5:40)
avatar van Don Cappuccino
De eerste teaser van de plaat staat online. Polaris is weer met Daniel Tompkins als zanger, die een tijd bij Skyharbor zat en het debuutalbum van TesseracT inzong. Ik hoop vooral op een plaat die wat kleurrijker en gevarieerder is dan het vorige werk, daar zit vaak de achilleshiel van TesseracT: gave muziek, te monotoon voor een heel album.

avatar van Zagato
Ik kijk hier echt naar uit, Altered State is een van mijn favoriete albums van de laatste jaren. Ik herken me wel in de kritiek dat alles een beetje op elkaar lijkt maar daar stoor ik me totaal niet aan.

avatar van Edwynn
Ik dacht al: ik stond alleen. Ik ben hier ook nieuwsgierig naar. Wat TesseracT gaaf maakt, is de 'emotional ride'.

Edwynn schreef:

You're not alone Edwynn, verbaasd me helemaal niets overigens. Ik kom jouw naam erg veel tegen bij albums die ook goed vind.

avatar van Zagato
Het eerste nummer Messenger is ook vrijgegeven. Eerst een paar keer luisteren voor ik een oordeel geef.

Edwynn schreef:

Je staat zeker niet alleen, dat is precies wat Tesseract zo gaaf maakt. Altered State is 1 van mijn favoriete albums en misschien wel het album wat ik het meest geluisterd heb. Het zal me verbazen als Altered State te overtreffen is, maar 'Messenger' schept hoge verwachtingen!

avatar van Don Cappuccino
Album stream: Polaris

Nice, meteen luisteren!

avatar van Lostchaos
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken... Na de eerste luisterbeurt blijft er zeer weinig hangen (behalve het rappen op Utopia). Zoals altijd wel weer een zeer goede productie. Morgen nog maar eens proberen.

avatar van Fluvver
Ik heb hetzelfde gevoel na de eerste luisterbeurten. Het album begint nu beetje bij beetje vorm te krijgen. Retestrak gespeeld, maar ik mis een beetje een spanningsboog in de nummers.(kan veranderen natuurlijk)

De laatste drie nummer zijn wel retestrak en vooral bij het einde van Cages valt mijn mond open, bizar vet!

avatar van Zagato

Mijn eerste indruk is ook dat het niveau van Altered State inderdaad niet gehaald wordt. Ik heb het album nu een keer of 3 gehoord en kan nog geen definitief oordeel vormen.

avatar van Zagato
Hij begint te groeien, maar ik denk dat het lastig gaat worden om Altered State te evenaren.

avatar van james_cameron
Dromerige en zweverige djent-metal, sfeervol en lekker in het gehoor liggend, maar sporadisch is het door de voortkabbelende en monotone aard van de songs wel lastig om de aandacht erbij te houden. Iets dat ik bij voorganger Altered State ook had. Het debuut One wordt dus wat mij betreft wederom niet geëvenaard. Die was toch wat steviger en meer memorabel.

avatar van notsub
Polaris is een fijn album. Direct bij de eerste luisterbeurt valt het geweldige geluid op, wat een goede productie is dit geworden! De songs mogen dan onderling niet teveel variatie hebben, eenmaal in de flow gevangen is dat geen enkel probleem. TesseracT is één van de leukere ontdekkingen van 2015 geworden.

avatar van Alicia
Via Voyager bij deze TesseracT terecht gekomen. Deze meer op sfeer en dramatiek gerichte metalmuziek is weliswaar redelijk goed te behappen - ik hoor graag een groovy plukbas - maar de liedjes pakken mij vooralsnog niet echt. Rappen, gillen of schreeuwen is ook niet echt mijn ding.

Toch een band om in de gaten te houden.

Alicia schreef:

Toch een band om in de gaten te houden.

Altered State is wat mij betreft hun beste prestatie tot nu toe.