Ice Cube - Laugh Now, Cry Later (2006)

Label: Lench Mob

1. Definition of a West Coast G (Intro) (0:14)
  2. Why We Thugs (3:44)
  3. Smoke Some Weed (3:46)
  4. Dimes & Nicks (1:06)
  5. Child Support (4:01)
  6. 2 Decades Ago (Insert) (0:14)
  7. Doin What It 'Pose 2 Do (4:08)
  8. Laugh Now, Cry Later (3:37)
  9. Stop Snitchin (3:15)
  10. Go to Church (4:00)

met Snoop Dogg en Lil' Jon

11. The Nigga Trapp (3:49)
  12. A History of Violence (1:09)
  13. Growing Up (3:55)
  14. Click Clack - Get Back! (3:10)
  15. The Game Lord (4:10)
  16. Chrome and Paint (3:27)

met WC

17. Steal the Show (4:12)
  18. You Gotta Lotta That (4:06)

met Snoop Dogg

19. Spittin Pollaseeds (5:04)

met WC en Kokane

20. Holla at Cha Boy (3:31)
Jamaican
Lekkere productie, simpele teksten, het luistert allemaal goed weg. Ice Cube is één van m'n favoriete rappers. Met dit album bewijst hij zeker nog skills te hebben als het op rappen aankomt. Jammer van de teksten, de productie is erg standaard maar ook niet echt slecht. Als je het vergelijkt met West-Coast albums die vorig jaar ook uitkwamen (Doctor's Advocate, Tha Blue Carpet Treatment, Full Circle) blijft dit toch het beste.

avatar van T37king
Why We Thugs is gewoon een meesterlijk beat

avatar van PaulieWalnuts
1,0
Echt te standaard poep-beats. Doe mij maar de oude Lethal Injection / Predator / Death Certificate-Cube

avatar van Reijersen
Het eerste (en enige) album van Ice Cube dat ik heb beluisterd. En moet zeggen dat ik er niet zo kapot van ben. Dit ligt vooral aan zijn rapstijl. Ik 'voel' het niet zo. Meeste producties zijn wel aardig tot goed. Maar Ice Cube zelf negativeerd het voor mij.

2,5 ster.

dit album vind ik gewoon te commercieel, zeker met producers als scot storch ofzoiets en lil john. cube had dit album veel beter zelf kunnen producen, dan was het meer echt die stijl van cube die ik gewend ben. tog staan er wel een aantal zeer aardige nummers op, maar van alle cd s die cube in zijn carriere heeft uitgebracht vind ik deze wel de minste. het enigste nummer dat er egt boven uit springt vind ik wel spittin pollaseeds

avatar van Timo710
Ice Cube is een van de weinige gangster rappers die ik aan kan horen, niet zonder reden natuurlijk : Ice Cube heeft zeker bijgedragen met de opbouw van gangsta rap, met NWA is hij zeker een pionier. En vergeleken met andere gangster albums van de laatste jaren is dit er zeker eentje die hoogstaand is. 4 sterren!

avatar van TheFunkyM
Ik ken niet echt heel veel van Ice Cube maar ik vind dit echt een lekkere cd. Bij de NWA vond ik hem het beste flowen. Ik vind het album een gehele Westcoast sfeer uitstralen. Ik ga me maar verder verdiepen in Ice cube;). Om te beginnen met Death Certificate.

****

avatar van Rhythm & Poetry
1,0
Ongeloofelijk zo'n belachelijk hoog gemiddelde, voor zo'n uitermate teleustellende plaat. Dat je dit goed vind op het moment dat je een feest aan het bouwen bent kan ik het nog een beetje begrijpen (vandaar dat ik het nog 1* geef). Maar de producties zijn slecht, wel hard, maar slecht. Ice Cube kan op geen enkel nummer meer boeien. De onderwerpen zijn in grote lijn hetzelfde en met enkele trieste gastartiesten (Lil' Jon, Kokane & Snoop Dogg) vind ik mijn cijfer een pure beloning voor dit prutswerk.

avatar van Kill_illuminati
heeft hij de naam niet afgelijd van 2pac´s tattoo smile now, cry later of is het gewoon een gezegte in amerika.

avatar van The Scientist

Why We Thugs is gewoon een meesterlijk beat

Is een zieke remix van Eazy en 2pac op gemaakt
YouTube - 2pac and Eazy-E - Real Thugs

avatar van Timmie
Redelijk album alle nummers lijken een beetje op elkaar zware beat en dan rapt hij erover heen. Go to Church, Smoke some weed vind ik nog wel vet.

avatar van royals
Goede comeback die ik niet meer had verwacht. Jammer dat die politieke raps allang weg zijn en nooit meer terug zijn gekomen. Toch zijn sterkste kant. De raps zijn ook een beetje te simpel en minder grappig. Maar de beats en hooks zijn bovengemiddeld. Zeker wel één van de beste commercieële rap platen (van een bekende rapper) van de afgelopen jaren.

Alleen zo jammer dat Ice Cube nog niet kan spellen als een oude wijze volwassen man en lyricist. Why We? 2? Pose? Doin? Slechte spelling gebruiken en promoten daar is geen excuus voor behalve als je analfabeet bent. Gewoon teveel fouten en dan blijft rap een onintelligente indruk/stigma houden voor vooral rap haters.

avatar van UmindC
Dit is het eerste album wat ik van Ice Cube beluisterde, destijds vond ik het geweldig. Nu ik meer albums van Cube beluisterd heb vind ik het maar tegenvallen, dit ik duidelijk zijn minst sterke album.

Go To The Curch heeft een van de meest slechte beats die ik ooit gehoord heb. Ook de andere beat van Lil Jon vind ik niet echt geweldig. De tracks Laugh Now, Cry Later en Stop Snitchin vind ik daarentegen dan wel weer lekker. Verder klingt het nogal eentonig en ongeïnspireerd.
Het is zeker geen slecht album, maar ik luister hem vrijwel nooit meer. De opvolger hiervan, Raw Footage, vind ik dan wel weer heerlijk. Ik hoop dat hij die lijn doortrekt op I Am The West.

avatar van Willemsb
Heerlijk albummetje, luister ik graag I'm spitting Pollaseedssssssss

avatar van KILLERBEE99
Een leuk album van Ice Cube!

avatar van DarkoMarco
Inderdaad een leuk album van Cube. En dat voornamelijk vanwege de toch echt wel gruwelijke beats Een andere soort stijl van Cube, waarbij je verplicht bent om toch wel minimaal een 5.1 surround stereo te moeten hebben met een goede bass

Wat ik dan meteen bij toevoeg is dat ik vind dat Ice Cube iets te over-the-top gangsta stylo aanhoud. Na mijn gedachte, was dat hiervoor nooit zo heel erg. Daarom zijn de teksten maar wat matig.

no car, no niggaz house paid off
I never heard of a rapper gettin' laid off
boy, you a fool
or you just act crazy
or you a grown crack baby born in the 80's
to all you motherfuckers say I went Hollywood
I'm gangsta!
I know when I got it good

maar zijn flow compenseert dat weer wat op veel nummers toch echt tof is!

in tegenstelling tot UnmindC vind ik dat 'Go To The Church' toch wel een aardige beat heeft hoor ik vind zelf Lil John een meerwaarde hebben

Toch is ook zeker 'Steal the show' ook echt een lekker nummer hoor, top
Het album begint sterk, maar word steeds zwakker.

Het is dat de beats echt tof zijn, maar het lijkt wel op cube is uitgemolken is kwa teksten. Alles lijkt maar de zelfde inhoud te hebben. Hoewel Growing up lyrisch wel mooi is

*3.5!

Gucci-Mane
Ik vind dit een classic. Harde comeback van Ice Cube met heerlijke Westcoast beats.

Why we thugs is ook echt zo een harde banger. Smoke some weed is ook echt lekker.