OutKast - Idlewild (2006)

Label: LaFace

1. Idlewild (Intro) (2:12)
  2. Mighty "O" (4:16)
  3. Peaches (3:10)

met Sleepy Brown en Scar

4. Idlewild Blue (Don't Chu Worry 'Bout Me) (3:24)
  5. Infatuation (0:48)
  6. N2U (3:40)

met Khujo Goodie

7. Morris Brown (4:24)
  8. Chronomentrophobia (2:12)
  9. The Train (4:10)

met Scar en Sleepy Brown

10. Life Is Like a Musical (2:14)
  11. No Bootleg DVDs (Interlude) (0:50)
  12. Hollywood Divorce (5:23)

met Lil' Wayne en Snoop Dogg

13. Zora (0:16)
  14. Call the Law (4:51)

met Janelle Monáe

15. Bamboo / Cross (Interlude) (0:54)
  16. Bugg Face (2:45)
  17. Makes No Sense at All (2:53)
  18. In Your Dreams (3:34)

met Killer Mike en Janelle Monáe

19. Percival & Rooster (Idlewild Blues) (4:28)
  20. Matron Angel (4:18)

met Whild Peach

21. Greatest Show on Earth (3:06)

met Macy Gray

22. You're Beautiful (Interlude) (0:29)
  23. When I Look into Your Eyes (2:43)
  24. Dyin' to Live (2:07)
  25. A Bad Note (8:47)
avatar van jowietje
De cover klopt nu in iedergeval en de lijst klopt ook volgens wiki. Hij klopt in iedergeval beter als de oude lijst met maar 1 nummer.

avatar van MJ_DA_MAN
Ja Wiki heeft lang niet altijd gelijk, de playlist kan nog makkelijk veranderen.

MJ_DA_MAN schreef:

Wiki kan door iedereen worden veranderd, dus klopt inderdaad niet altijd. Maar deze lijst zal beter zijn dan de vorige.

Electro_
Moet nou bij elk nummer staan of Big Boi of Andre 3000 hem heeft gemaakt? Samen zijn ze toch gewoon Outkast.

Electro_ schreef:

Dan zal dat nummer wel alleen van diegene zijn. Was toch ook bij Speakerboxx/the love below.

Deze lijst meld CDWOW trouwens:

Intro
Mighty ''O''
Peaches (Feat. Sleepy Brown & Scar)
Idlewild Blue
Infatuation (Interlude)
N2U (Feat. Khujo Goodie)
Morris Brown (Feat. Scar & Sleepy Brown)
Chromomentrophobia
The Train (Feat. Sleepy Brown & Scar)
Life Is Like A Musical
No Bootleg DVDs (Interlude)
Holywood Divorce (Feat. Lil' Wayne & Snoop Dogg)
Zora (Interlude)
Call The Law (Feat. Janelle Monae)
Bamboo & Cross (Interlude)
Buggface
Makes No Sense At All
In Your Dreams (Feat. Killer Mike & Janelle Monae)
PJ & Rooster
Mutron Angel (Feat. Whild Peach)
Greatest Show On Earth (Feat. Macy Gray)
You’re Beautiful (Interlude)
When I Look In Your Eyes
Dyin' To Live
A Bad Note

avatar van jowietje
"tzelfde dus zal wel kloppen

avatar van BoordAppel
Electro_ schreef:
Moet nou bij elk nummer staan of Big Boi of Andre 3000 hem heeft gemaakt?

Nutteloos inderdaad. Veranderen we wel als de officiële tracklist bekend is.

Wel raar dat zelfs platenzaken dan aangaven dat het echt maar uit 1 track zou bestaan. Wellicht was dat eerst de bedoeling maar stak LaFace er een stokje voor.

avatar van Jordy
Echt niets wat ik tot nu toe gehoord heb vond ik de moeite waard, vrees het ergste

ik sta te popellen!

avatar van thomzi50
Ik verwacht er neit zo-veel van maar ben toch erg benieuwd.

Jordy schreef:

Wat heb je precies gehoord? Ik heb net 'Morris Brown' en 'idlewild blue' gehoord en ik moet zeggen dat ik het wel veel belovend vind. Met name 'Moris Brown' heeft leuke arrangementen. Ik ben benieuwd naar het hele album.

avatar van Justinx
- even tussendoor - Wel een coole cover

Nou dan zal ik het bal maar eens openen qua uitdelen van sterren.
Ik begin dat bal met een voorzichtige 3*.

Begeeft u zich hier bij dit album niet op glad ijs aERo?

Misschien (het is niet het genre waar ik vaak te vinden ben). Maar Speakerboxxx/The Love Below kende ik al en vond ik alleraardigst.
En daarnaast zie ik de naam Prince regelmatig voorbij komen, dus dan is er wel degelijk interesse.

Het jammere aan dit album vind ik dat er ongelooflijk leuke tracks tussen staan, maar ook een hoop waarvan ik denk "het zal wel..."
Het stuitert te veel alle kanten op en dat kost mij een hoop concentratie. Daarbij heb ik altijd een hekel aan interludes.

avatar van swoon
Justinx schreef:
- even tussendoor - Wel een coole cover

Inderdaad een superleuke cover en ik ben wel heel erg benieuwd, maar we zien wel.

Relax
Big Boi is in vorm op dit album
Helaas rapt Andre wat minder op dit album en zingt soms IETS te hoog
Maar ik moet vaker luisteren voor een cijfer
Ik meld alleen waar jullie op moeten letten
De beats zijn af en toe zeer mooi en kwalitatief appart, de single op TV is het slechste nummer op het album

HEERLIJKE CD WEER!!

1 keer geluisterd nu, en ben bang dat er nog veeeeeeeeeeeeeeeeeel luister beurten gaan komen

avatar van MJ_DA_MAN
Tot mijn schaamte is dit mijn eerste OutKast-album...

Damn ik ga echt hard op 'PJ & Rooster (Idlewild Blues)' OEFFFF

avatar van chansadres
Leuke cd maar niet de kwaliteit ten tijden van Stankonia.

* 2,5

is ddeze cd een sounttrack van Idlewild? want ik zie overal OST Idlewild staan..

Het is inderdaad een soundtrack, maar zie het als de film en het album Purple Rain van Prince. Kan prima los van elkaar gezien worden

avatar van Jordy
Goed, toch wel leuk.

Dezelfde minpunten als de dubbelaar van drie jaar geleden, Outkast voelt ook nu weer niet als een groep, maar als 2 artiesten die toevallig op hetzelfde plaatje staan en ieder een paar tracks doen. En ook wordt het oude niveau weer niet gehaald.

Maar goed, als je de klassiekers van de heren even niet in je achterhoofd houdt, heb je heel erg aardig albumpje. Lekker jazzy jaren '30 (of wanneer speelt die film ook al weer) sfeertje, paar erg sterke producties, en fijn om Andre weer te horen rappen.

3,5 * voorlopig, met Call the Law als favo track

avatar van Discoverme
En zoals vaker: mijn recensie van dit album deze maal ook op deze site te vinden:

Ik geef 'm nog even 4 sterren

Relax
Discoverme schreef:

Ik geef 'm nog even 4 sterren

Ga is ergens anders reclame maken voor je site

avatar van jowietje
Ik heb 'm gedownload maar hij doet het niet

avatar van luc011190
Om een beeld te krijgen van de nieuwe cd van OutKast (fantastisch, grensverleggend en legendarisch duo ) ben ik Idlewild Blues gaan luisteren. Ik vond Morris Brown een beetje suf, maar van dit nummer ben ik echt overdonderd, wereldnummer!

avatar van Niek
Ik heb het album nu 1 keer geluisterd en ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben... Er zitten wat leuke dingen tussen, maar enthousiast ben ik zeker niet. Maargoed, het duurde ook even voor ik The Love Below op waarde kon schatten dus er is nog hoop.

avatar van Kos
Kos
Wel beter dan Speakerboxx/The Love Below denk ik na 1 luisterbeurt. Varieert van best geniaal tot gewoon geinig.

Wat een heerlijke tape is het zeg
Deze ga ik morgen halen denk ik

Alleen de cover klopt niet
In de winkel is hij anders

avatar van swoon
Ik hoop dat deze rap op de luisterpaal komt, want ik wil hem nu ook wel eens helemaal horen. Maar dat zal wel zeker?