Ilse DeLange - The Great Escape (2006)

Label: Universal

1. Reach for the Light (4:35)
  2. The Lonely One (3:48)
  3. The Great Escape (4:00)
  4. Was It Love (4:03)
  5. I Always Will (5:18)
  6. Miss Politician (3:39)
  7. Don't You Let Go of Me (5:05)
  8. Carry Hope (4:17)

met Dashboard Confessional

avatar van VanDeGriend
Berichten verplaatst naar Ilse DeLange

avatar van Blu-ray
Label 'WEA',? Maar op de disc staat 'Universal Music'... (code: 985 773-7; case als SACD).
Bestaan van dit album verschillende persingen/releases?

avatar van TEQUILA SUNRISE
Mooie plaat, heb enkel haar debuutplaat in mijn bezit, maar zo te luisteren is deze ook absoluut de moeite waard.

avatar van Mandylion
Ilse DeLange kwam bij mij in zicht door dit album. Cd's voor deze ken ik niet of nauwelijks, of spraken me niet zo aan. The Great Escape is een vrij donker popalbum met veel mooie nummers en een fijne algemene sfeer. Mijn favorieten zijn het titelnummer, een sterke pophit met een diepere bodem en het prachtige, emotionele Don't You Let Go of Me, maar er is nog veel meer moois.

Helaas heb ik deze mening, zoals vaker, niet over alle nummers. Soms wordt Ilse wat kleurloos en dan komen al gauw haar standaard irritatiepuntjes naar boven: die immer aanwezige vibrato en de brave aard van haar muziek, want tja, zonder kleur blijft het allemaal al gauw binnen de lijntjes natuurlijk. Jammer, want zodra ik emotie hoor in haar stem, verdwijnen die irritaties als sneeuw voor de zon en heeft ze me te pakken. Gelukkig hoor ik vaak emotie genoeg op dit album, en zo niet, dan word ik nog af en toe ingepakt door het hippe en net iets alternatievere karakter van nummers als Miss Politician.

Hoe dan ook is dit het album van Ilse dat me het meest aanspreekt. In de hoop op meer van dit heb ik opvolger Incredible gekocht, maar die vond ik over het algemeen vrij saai en conventioneel en daarmee een goede reden om haar niet meer te volgen. Maar nu ben ik toch op tv en via via geconfronteerd met haar nieuwste cd... wie weet geef ik haar nog eens een kans.

avatar van Eveningguard
Reach for the Light is een fraaie opener. Voor de rest mist deze mevrouw power in haar stem en is het allemaal net iets te braaf en teveel van hetzelfde.

avatar van DjFrankie
Vrij saaie plaat, die bij mij niet op gang komt.

avatar van adri1982
Ik vind het album best mooi, mede omdat er buitenom de hits: 'The Great escape' en 'The lonely one' ook mooie nummers als 'Don't you let go of me' en 'Carry hope' erop staan. Daarnaast luistert het album gemakkelijk weg.