Ilse DeLange - The Great Escape (2006)

Label: Universal

1. Reach for the Light (4:35)
  2. The Lonely One (3:48)
  3. The Great Escape (4:00)
  4. Was It Love (4:03)
  5. I Always Will (5:18)
  6. Miss Politician (3:39)
  7. Don't You Let Go of Me (5:05)
  8. Carry Hope (4:17)

met Dashboard Confessional

15. Blue * (4:49)

met Zucchero

edejong
nog niet geluisterd.. ben wel benieuwd!

Ik heb het album vandaag binnengekregen. Ik kan merken dat Ilse qua productie een andere weg is ingeslagen. Sommige nummers (Far away bijv.) zitten erg in de pop/rock hoek, maar om eerlijk te zijn past dat toch ook goed bij haar stem. Ik vind het album verassend maar absoluut goed.
Nummers als "The Valley" en "Don't let you go of me" maken me weer duidelijk waarom ik haar stem zo goed vind

4 ster dus

avatar van ChrisX
Maar is ze die andere weg al niet veel eerder ingeslagen? Dacht het toch wel..

Maar, dit is inderdaad een erg leuk album geworden. Toen ik hoorde dat ze op dit album had samengewerkt met Patrick Leonard werd ik erg nieuwsgierig. Die man levert soms briljante producties af (zijn album met Kevin Gilbert genaamd Toy Matinee, Roger Water's Amused To Death, Madonna's Ray Of Light) en dit is er ook een om door een ringetje te halen.

Blijf het toch erg gaaf vinden dat iemand van oorsprong afkomstig uit Almelo gewoon naar Amerika gaat en met Leonard een plaat maakt en terzijde word gestaan door bijv. drummer Bryan McLeod (o.a. Sheryl Crow) en ook gitarist Lyle Workman. OK, het zijn allemaal broodspelers maar toch, je moet ze wel weten te strikken dunkt me.

Een lekker album .. heb hem nu 2x beluisterd en kom nu op een 3.5*

avatar van blueritmo
vind het een leuk album! maar je ziet wel (vind ik dan) dat ze haar liedjes van goed naar minder goed heeft gezet, ik vind de liedjes voor op de cd leuker dan liedjes later op de cd

avatar van Youri
Vanmiddag voor het eerst gehoord, klinkt allemaal meer rock en ballad achtig. Haar stem leent zich hier goed voor. Ik vind het een goed album.

Het is aardig allemaal, mij wat te netjes en te soft hier en daar.
Maar zeker niet verkeerd voor zo heel af en toe eens.

Goed album.
Ze schrijft tegenwoordig ook meer zelf. En heeft toch een erg goede stem.

van 3,5 naar 4*

avatar van gemaster

avatar van Paalhaas
Woon je misschien in een dorp met alleen maar lelijke mensen? Dan kan dit inderdaad raar overkomen.

Precies wat ik van Ilse gewend ben, geweldig weer.

avatar van jowietje
Dit is de nummer 1 van de album top 100, zal dus op de een of andere manier toch wel goed album zijn.

avatar van platedraaier
Ik vind dit nu niet bepaald een spannend album. Ik heb het idee dat het wat doorkabbelt, zonder echte hoogtepunten

avatar van gemaster
Paalhaas schreef:

Ik ken haar als een vrolijk spontaan schoenenverkoopstertje uit Almelo.

Op de cover ziet ze eruit als een kille postorderbruid uit wladiwostok.

gemaster schreef:

Ik ken haar als een vrolijk spontaan schoenenverkoopstertje uit Almelo.

Op de cover ziet ze eruit als een kille postorderbruid uit wladiwostok.

treffend

Bij een Alice Cooper-lookalike contest zou ze ze maar bovenin kunnen eindigen.

Over cd...kabbelt wel een beetje door... maar doen de meeste cd's van d'r... hou je van of niet...

Het kabbelt een beetje door.....
Tja..smaken verschillen nou eenmaal. Ik ben fan van Ilse sinds haar eerste cd, maar blijf toch wel altijd kritisch. Deze cd gaat verder in de lijn van "Clean up". Toch zitten er wel degelijk verschillen met de vorige cd. De productie van Pat Leonard maakt de cd zeer gepolijst en gladjes. Hier bedoel ik dan de strings, koortjes en effecten. Tja..daar moet je wel van houden. Het rauwe is er dus onderhand wel vanaf. Toch vind ik dit een geweldige cd. Even wennen, maar naar wat luisterbeurten wordt hij echt goed. Mooie ballads als Carry Hope, I always will en I love you (dit we al van de vorige tour kende), maar ook het verrassende uptempo Miss politician. De vorige cd had een paar echte kippevel nummers . Die mis ik bij deze cd wel. Maar ondanks dat is dit toch een geweldige cd geworden. Ik geef het dan ook een 4,5

Wat ziet ze er raar uit op die cover.

ik hou van die cover daarvoor alleen zou ik hem al gekocht hebben

Die 1ste is echt wel nostalgisch. Is ze nog steeds de moeite?

Ik heb de cd een paar keer gehoord. Hij luisterd heerlijk weg....
Ik vind The Great Escape een prachtige singel ik ben ook benieuwd welk nummer ze als opvolger gaat kiezen.

avatar van Bighead
Het is een mooie cd hoor van een mooie dame. Ze klinkt soms een beetje als Mary Black. Maar dat bedoel ik als compliment.

avatar van bloempje24
Ik hoor de single vaak op de radio. Het is niet meer dan een krampachtige manier richting het refrein dat vervolgens lekker gezellig en catchy moet klinken. Ik hoop dat er bewust voor een radiovriendelijke track is gekozen en dat de rest van het album minimaal één niveau hoger is. Of zou de 'bron' uitgeput zijn?

Tja Bloemje, de singel is natuurlijk nooit representatief voor het hele album en al helemaal niet bij Ilse. Ik kan inmiddels de singel al niet meer aanhoren en het is dan ook al een skip nummer op de cd geworden. Gewoon weg te veel gedraaid. Maar de rest van de cd is echt geweldig...dus luisteren!

Bob Cremers
Het was een mooi concert van haar samen met Blof en Racoon, en Novastar.

avatar van Mar-got
Wat ziet ze er raar uit op die cover.

haar ogen zijn te zwaar op gemaakt.

avatar van Mar-got
Ik was trouwens ook op Concert@Sea

avatar van Pinsnider
Ik kan er niets aan doen, maar wat vind ik The Great Escape een heeeeerlijke single... Ik heb ook gewoon een zwak voor Ilse de Lange, al zou ze zich inderdaad niet zo overdreven op moeten maken: heeft zij niet nodig...
Een hele plaat van haar trek ik nog steeds niet trouwens...

avatar van grovonion
De foto kan me wel bekoren, de Cd echter heel wat minder...

Johnny Depp <3
valt me een beetje tegen moet ik zeggen... maar the great escape is wel een redelijk leuke single

Ik vindt het een redelijk album,...and I always,...is ABSOLUUT het beste nummer,....denk de volgende single van haar

avatar van Oldfart
Ben ik nou de enige die zich ergert aan haar tukkers- engels?
Ho, ho ho : ik heb niets, helemaal niets tegen tukkers; maar haar engelse uitspraak is mij soms toch net teveel kromme tenen.
Veel van haar nummers kan ik me overigens heel goed voorstellen in mooi tukkers dialect, maar gezien hoe ze zich ontwikkeld zal dat wel niet ( commercieel) te verwachten zijn.