The Everly Brothers - A Date with The Everly Brothers (1960)

Label: Warner Bros.

1. Made to Love (2:06)
  2. That's Just Too Much (2:41)
  3. Stick with Me Baby (1:57)
  4. Baby What You What Me to Do (2:21)
  5. Sigh, Cry, Almost Die (2:18)
  6. Always It's You (2:30)
  7. Love Hurts (2:23)
  8. Lucille (2:32)
  9. So How Come (No One Loves Me) (2:18)
  10. Donna, Donna (2:16)
  11. A Change of Heart (2:07)
  12. Cathy's Clown (2:25)
avatar van LucM
Prachtig album van het legendarisch duo uit mijn geboortejaar, prachtige zang en dito songs.
"Love hurts" werd zéér vaak gecoverd (Nazareth had daarmee een nr.1-hit in 1976), "Made to Love", het erg melancholische "Always It's You" en de hit "Cathy's Clown" zijn eveneens parels op dit album.
Samen heb ik dit met "It's Everly Time" op één album.

avatar van Vinokourov
Dit heeft de tand des tijds niet helemaal goed doorstaan, sterker het klinkt nogal infantiel. Het zijn allemaal van die korte losse flodders, die op elkaar lijken en niets om het lijf hebben. De twee broertjes zingen trouwens close harmony, een stijl die me niet echt aanspreekt, maar da's puur persoonlijk. Hoe dan ook, één nummer sprong er boven uit: Sigh, Cry, Almost Die. Dit had een ietwat Beatlesesque karakter, maar als je even later Love Hurts hoort, dan denk je: dit menen ze niet! Nee geef mij dan maar de schrijnende versie van Nazareth in plaats van dit soort lichtgewichten.

avatar van Stijn_Slayer
De vroege Beatles klinken soms Everly-esque.

avatar van Droombolus
Vinokourov schreef:

En juist die Nazareth uitvoering schiet bij mij helemaal verkeerd ...... echt afschuwelijk ! Ik geef toe dat de Everly's er wel meer van hadden kunnen maken, de betere uitvoering destijds was van Roy Orbison . De definitieve uitvoering voor mij blijft die van Gram Parsons en Emmylou Harris maar ik vermoed, zo aan je kommentaar te zien, dat jij geen enkel country(-rock) minnend botje in je lijf hebt......

avatar van LucM
De versie van Nazareth vond ik destijds wel prima maar zwakte af nadat ik het origineel van Everly Borthers leerde kennen die puurder klinkt. Die van Roy Orbison vind ik even goed als het origineel maar die van Gram Parsons en Emmylou Harris is ook wat mij betreft de definitieve versie.

avatar van grovonion
Vinokourov schreef:
Grappig, dit soort opmerkingen. De Everly Brothers waren hier wel de pioniers, de Beatles werden door deze beinvloed en zeker niet andersom.