Archive - Lights (2006)

7. I Will Fade (3:09)
  8. Headlights (3:32)
  9. Programmed (5:45)
  10. Black (2:52)
  11. Taste of Blood (4:34)
avatar van james_cameron
Niet overal even sterk, maar het prachtige titelnummer maakt veel goed. Opvolger Controlling Crowds is net iets beter, wat mij betreft. Vooral in de rustige songs verliest het album wat aan kracht, maar ook de meer uptempo songs zijn niet altijd memorabel.

avatar van Flaphead
degelijk album, maar na het briljante You all look the same to me en het sterke Noise toch minder. het Archive-geluid is duidelijk aanwezig, maar ik mis de stem van Walker wel. te wisselvallig van sterke en erg zwakke nummers (te ballad).

avatar van tbouwh
Jeetje, wat een ervaring is dit weer. Controlling Crowds blies me omver, bij deze houd ik me nauwelijks staande. Dit om het verschil aan te geven; ik vond CC nog net iets beter. Absolute uitschieter is ( uiteraard ) het schitterende Lights. Dat heb je niet vaak, dat je na 18 minuten baalt dat een nummer afgelopen is. Een fenomenale opbouw, en als de zang invalt wordt het alsmaar beter... Lights is daarmee niet het enige goede nummer. Eigenlijk staar er geen enkel zwak nummer op deze cd, maar het is wel zo dat sommige nummers duidelijk minder zijn dan andere.
Fijne diversiteit; Sane en System zijn wat steviger, waar Taste of Blood, Fold en I Will Fade schitterend zijn in hun eenvoud. De nummers die ik nog niet heb genoemd heb vind ik minder, maar zeker niet slecht; ik heb genoten van deze cd als geheel, en het komt op details aan dat ik deze cd niet maximaal becijfer.