Conjecture - Nunavut (2015)

Griekenland

7. Polynya (6:32)
  8. Permafrost (6:51)
  9. Graupel (0:52)
  10. The Hunt (4:27)
  11. The Last Night (6:07)
  12. Sastrugi [Талос Remix] (5:16)
  13. The Hunt [Endless Torment Remix] (4:30)
avatar van orbit
Kajiikes! Een ondergewaardeerd meesterwerkje dat ik nu pas ontdek. Dit is heel sterke kost, afwisselend en heerlijk cyberpunkende soundscapes waar menig electronica liefhebber kippenvel van krijgt. Qua vergelijkingsmateriaal zou ik dit nog het meest met Gridlock en met name nevenproject Dryft vergelijken, het zou zomaar een kind projectje van Mike Cadoo kunnen zijn. Maar het biedt ruimschoots genoeg eigen input van deze Griekse muzieksmit dat het toch op zichzelf staat, bovendien zijn acts die zich in de voetsporen hebben gewaagd van Cadoo en Wells dungezaaid en zelden geslaagd, dus de vergelijkende sound is erg welkom! Hoogvliegers zijn o.a. de titeltrack en het meesterlijke Permafrost, maar de rest zit daar aardig tegenaan. Zalig plaatje