Harry Nilsson - Everybody's Talkin' (2006)

Alternatieve titel: The Very Best Of

Label: RCA

1. One (2:54)
  2. Coconut (3:52)
  3. Everybody's Talkin' (2:46)
  4. Without You (3:22)
  5. Spaceman (3:34)
  6. Jump into the Fire [Single Version] (3:34)
  7. Turn on Your Radio (2:41)
  8. Me and My Arrow (2:08)
  9. The Moonbeam Song (3:24)
  10. Without Her (2:19)
  11. I Guess the Lord Must Be in New York City (2:45)
  12. All I Think About Is You (4:07)
  13. Daybreak (2:46)
  14. Remember (Christmas) (4:06)
avatar van LeRoi
1 van de eerste singer/songwriters waarvan ik me bewust was dat dit genre bestond. Without you maakte toen lange tijd veel indruk. Nu wat minder wat niet wil zeggen dat ik deze plaat eind 2006 toch maar heb aangeschaft omdat het wel in mijn 'muziek-historie' thuis hoort......amen to that!....

EVANSHEWSON
Nilsson was Lennon's drinkebroertje in diens laatste Lost Weekend dat ik dacht een kleine twee jaar duurde.
Maar dat Nilsson een getalenteerde singer-songwriter was, kun je horen op dit goed samengestelde overzicht.
Al ben je bij deze artiest toch beter met enkele reguliere platen, maar kom.

****

PS : Without You werd later op gruwelijke wijze verminkt door een zekere Mariah Carey. Deze laatste is nog steeds voortvluchtig voor de gepleegde misdaad.

Father McKenzie
Redelijk onvolledig overzicht van het oeuvre van een zeer veelzijdig en erg grillig en eigenwijs artiest. Hier staat wat weinig op, maar wàt erop staat is wel dik in orde.
Ontdek deze man maar, hij loont altijd de moeite!

Father McKenzie
Ik vond deze onlangs op een marktje, maar met een véél uitgebreidere tracklist, wel krèk dezelfde hoes als hier afgebeeld.

Tracklist op mijn cd (van Camden nr: 74321 476772):

19 1941
20 Joy
21 I'll Be Home
22 Subterranean Homesick Blues

Dus eigenlijk, behalve de hoes een totaal andere, veel uitgebreidere tracklist.

Merry Christmas!

avatar van LucM
Deze heb ik eveneens met uitgebreidere tracklist.
Eigenwijze en getalenteerde doch onderschatte singer-songwriter die begin jaren '70 op zijn hoogtepunt stond. "Everybody's Talkin' " en "Without You" zijn twee prachtsongs, de rest staat eveneens op een hoog peil.

Stijn_Slayer
'Everybody's Talkin'' is oorspronkelijk geschreven en uitgevoerd door Fred Neil. Ook o.a. Stephen Stills coverde dit nummer. Zéér sterk.

Meer ken ik hier nog niet van, ik moet eens in de platenkast van pa duiken.

Father McKenzie
Zet je helm maar op, dan, Stijn!

Er valt véél te ontdekken in Nilsson's muziekcatalogus, zoveel is zeker....

avatar van harm1985
Without you is dan weer een nummer van Badfinger, die ooit door the Beatles zijn ontdekt en gecontracteerd stonden bij Apple, helaas mochten ze het succes van het nummer nooit meer maamaken, straatarm en zwaar depressief pleegden de twee heren die verantwoordelijk voor de song waren zelfmoord. Overigens is het nummer bij het grote publiek bekender door de uitvoering van Mariah Carey, de oprechte emotie van Nilsson wint het echter met groot gemak van de techniek van Carey, die eigenlijk niet eens weet waar ze over zingt.