Logic - The Incredible True Story (2015)

3,83

6. Young Jesus (3:35)

met Big Lenbo
  7. Innermission (4:00)
    met Lucy Rose
  8. I am the Greatest (3:22)
  9. The Cube (0:27)
    met Jesse Boykins III
  15. Never Been (4:07)
  16. Run It (3:20)
  17. Lucidity (0:55)
  18. The Incredible True Story (6:56)
29 BERICHTEN
geplaatst: 26 oktober 2015, 16:12 uur [permalink]
Heel erg veel zin aan deze plaat. Potentiële topper.

avatar van soer1988
geplaatst: 28 oktober 2015, 14:47 uur [permalink]
erg benieuwd naar deze plaat!! Under pressure was geniaal naar mijn mening, kijken of hij dat niveau weer haalt...

avatar van Xinray

geplaatst: 31 oktober 2015, 19:58 uur [permalink]
Young Jesus en Like Woah beloven in ieder geval veel goeds.

avatar van themonster310

geplaatst: 1 november 2015, 16:18 uur [permalink]
Benieuwd of hij verder gaat in de stijl van under pressure of iets nieuws probeert.

geplaatst: 6 november 2015, 13:12 uur [permalink]
Fade away echt een dik nummer.

avatar van Holla
geplaatst: 11 november 2015, 21:55 uur [permalink]
Geen enkele single beluisterd, dus gewoon wachten tot dit lekt en kijken wat Logic heeft kunnen brouwen

geplaatst: 12 november 2015, 09:19 uur [permalink]
Gelekt!

avatar van Holla
geplaatst: 12 november 2015, 10:03 uur [permalink]
Jezus wat klinkt dit lekker zeg! Waar Under Pressure een okee project was waarbij ik wel wat moeite had om me erop te blijven concentreren, is dit juist een vrij gemakkelijke plaat voor me. Ik geniet vooral van de beats die echt fantastisch zijn, waardoor Logic zelf ook beter kan klinken.

geplaatst: 12 november 2015, 10:59 uur [permalink]
Zo eens luisteren! Under Pressure kwam in mijn top 10 vorig jaar.

geplaatst: 12 november 2015, 11:05 uur [permalink]
Hij is gelekt. Under Pressure was voor mij de verrassing van 2014, ik ben erg benieuwd naar deze plaat en ga hem dan ook voorrang geven op Bad Neighbor en Indie 500.

Holla schreef:

Ai 😉

edit: ik hoor vrij weinig verschil met under pressure, al vond ik zijn debuut kwalitatief wat sterker. Ik ben nog niet overtuigd, de beats zijn opnieuw erg goed. Zweverig, bezwerend repetitief maar toch vol en organisch, alleen sluiten ze hier wat meer aan op het ruimtethema. Ook Logic blijkt het als MC nog steeds te kunnen: originele, leuke lyrics, aangename stem en een gevarieerde flow met veel tempowisselingen. Alleen ligt het iets te veel in lijn van under pressure, het eerste deel alvast, daarna gooit hij het een beetje over een andere boeg. Even afwachten nog, het klinkt allemaal goed maar vooralsnog nog niet weggeblazen.

geplaatst: 12 november 2015, 11:50 uur [permalink]
Interessant: Muhammad Ali en Grizzly Bear in I Am the Greatest.

geplaatst: 12 november 2015, 13:27 uur [permalink]
Is het normaal dat je in Lord Willin een beetje het gevoel krijgt dat ze de volumeknop open en dicht draaien.

avatar van Dirruk
geplaatst: 12 november 2015, 13:30 uur [permalink]
Had er geen last van, maar nu wel. Bedankt! 😉

geplaatst: 13 november 2015, 09:33 uur [permalink]
Logic heeft wel iets met vette intro's zeg 👍

geplaatst: 13 november 2015, 21:26 uur [permalink]
Oh dat is het! Begin van Young Jesus is een sample van James Blake - Take a Fall For Me. Klinkt allemaal tot nu toe wel heel vet vind ik. Vind het wel anders dan zijn vorige albums. In de vorige albums zit heel veel kracht en emotie.Dit album lijkt meer op een drijvend bootje, rust en genieten.

avatar van carero

geplaatst: 14 november 2015, 14:01 uur [permalink]
De eerste tien nummers beetje vluchtig beluisterd, maar heb ik het goed dat dit album veel minder over Logic's leven/verleden/jeugd gaat dan Under Pressure?

avatar van Fade.
geplaatst: 15 november 2015, 14:44 uur [permalink]
Meesterwerk.

geplaatst: 16 november 2015, 11:22 uur [permalink]
Fade. schreef:
Meesterwerk.

Really? Ik vind het een heel erg leuk album maar niet heel erg verschillend en net een tikkeltje minder sterk dan Under Pressure... Ik hoop dat deze echter, net als UP, beter wordt met de tijd 🙂

Ik lees net een review waar wel wat waarheid in zit: op Under Pressure deed hij bij vlagen denken aan Kendrick en J. Cole maar mixte hij het beste van verschillende artiesten tot een eigen, erg leuke stijl. Als rapper is hij daarin een stukje geëvolueerd op dit album en komt zijn eigen stijl meer tot uiting en krijg je niet meer de indruk dat hij iemands "style bite". Ik vond dat biten altijd nogal meevallen maar ik heb ook wel het gevoel dat Logic op dit album uniek klinkt. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik, door UP grijs te draaien, een bepaalde sound aan Logic koppelen.

geplaatst: 16 november 2015, 11:47 uur [permalink]
Het feit dat ik nog geen flauw idee heb welke tracks ik als favoriet moet aanvinken geeft de consistentie van de plaat aan. Het is dit jaar niet vaak voorgekomen dat ik na 5 volledige spins nog steeds allerlei kenmerken van dit album ontdek, dat geeft de gelaagdheid aan. Under Pressure heeft mij meer weggeblazen dan dit album maar dat was hoogstwaarschijnlijk vanwege het feit dat Logic voor mij volledig nieuw was en ik er geen verwachtingen bij had. Under Pressure was een absolute topper en deze shit komt er ongetwijfeld bij in de buurt. Deze plaat heeft echt 10/10 de vermaakfactor, te danken aan de hoge muzikaliteit, Logic zijn rap-abilities, de rode draad gevormd door de muzikale en storytelling sfeer. Minpunt vind ik op dit album de aanwezigheid van producer C-Sick, die voor mij weinig toevoegd, 2 extra DJ Dahi of DJ Khalil producties hadden het album echt afgemaakt. Benoemenswaardigheid is ook de afwezigheid van grote guest features, Logic kan het album immers makkelijk zelf dragen. 4.0/5.0

avatar van Dirruk
geplaatst: 16 november 2015, 18:01 uur [permalink]
Voor mij denk wel het beste hip hop album van 2015. Vind hem beter dan Under Pressure. Had met Under Pressure altijd wel moeite om het hele album te luisteren, hier totaal geen last van. Ben weer erg onder de indruk van de producties van 6ix.

Enige minpunten op dit album zijn I am the Greatest, Never Been, en het eerste stuk van City of Stars. Op I am the Greatest vind ik Logic zelf erg teleurstellend. En Never Been heeft een irritant refrein.

Hetgene wat overblijft zijn allemaal geweldige tracks. Vind het heerlijk om geen favoriete tracks te kunnen kiezen, zegt altijd genoeg over het album 🙂

geplaatst: 16 november 2015, 22:30 uur [permalink]
Vreemd ik vind zeker City of the Stars één van de absolute hoogtepunten, al is het op dit album nog moeilijker dan bij under pressure om écht te spreken over tracks die er bovenuit steken. Maar als ik eentje zou mogen noemen dan is het eigenlijk City of Stars. Oké daar klinkt hij weer wat als Kanye of Cudi en zou je het dus weer kunnen hebben over biten 🙂

avatar van Harderwiek
geplaatst: 17 november 2015, 11:28 uur [permalink]
Young Jesus is echt geweldig, zeg!

geplaatst: 17 november 2015, 12:26 uur [permalink]
The Incredible True Rapper: Logic. Hij heeft het weer geflikt. Een ruimtereis met een kop en een staart. De man rapt fantastisch en heeft daarbij niet noodzakelijk een extra gast nodig. Het is genieten geblazen met Like Woah, Young Jesus, Innermission, I am the Greatest, Lord Willin', City of Stars en Paradise. 4*

avatar van Delars
geplaatst: 17 november 2015, 15:00 uur [permalink]
Dit is lekker. Fijne rapper die logic.

geplaatst: 18 november 2015, 11:07 uur [permalink]
Mark17 schreef:
De man rapt fantastisch en heeft daarbij niet noodzakelijk een extra gast nodig

Eens, de gastartiesten op dit album tonen vooral aan hoe goed Logic is, Logic is zelf ook gewoon sterk genoeg om een heel album te dragen. Anderzijds zouden twee a drie gastrappers van hoog niveau nog wel iets kunnen toevoegen denk ik. Het is niet absoluut noodzakelijk maar had wel wat meer variatie kunnen brengen.

avatar van Appels123
geplaatst: 25 november 2015, 01:33 uur [permalink]
Logic is een prima rapper hoor, maar ik heb het gevoel dat ik naar een J. Cole album luister. Niet slecht maar ook niet echt super.

avatar van Silky & Smooth
geplaatst: 27 november 2015, 15:02 uur [permalink]
Alweer een bijzonder sterk album van Logic. Wederom een goed verhaal, nog beter dan deel 1. Daarbij is Logic een uitstekende MC die mij erg vaak op een positieve manier aan Kendrick Lamar doet denken. Alles zit er in: goede raps, lekkere beats, humor, serieuze gedeeltes, sterke teksten, prima gasten en nog veel meer. Het feit dat er weinig tot geen uitschieters op staan verdient in dit geval alleen maar lof, want het niveau is torenhoog!

avatar van -marco-
geplaatst: 15 april 2016, 18:42 uur [permalink]
Run it 👍

avatar van Appels123
geplaatst: 24 juli 2016, 02:46 uur [permalink]
Toch ook deze verlaagd, net als Under Pressure. Het grote pluspunt van dit album zijn de beats maar qua verhaallijn en teksten doet het me nogal eens huiveren.