Primal Fear - Rulebreaker (2016)

Duitsland
Label: Frontiers

1. Angels of Mercy (3:35)
  2. The End Is Near (4:27)
  3. Bullets & Tears (3:05)
  4. Rulebreaker (4:38)
  5. In Metal We Trust (3:34)
  6. We Walk Without Fear (10:45)
  7. At War with the World (4:06)
  8. The Devil in Me (4:44)
  9. Constant Heart (4:50)
  10. The Sky Is Burning (4:45)
  11. Raving Mad (3:14)
  12. Final Call * (4:04)
  13. Don't Say You've Never Been Warned * (4:23)
avatar van Devoo
Gewoon terug een lekkere plaat van Primal Fear die balanceert tussen Heavy- en Power Metal. De zang is iets agressiever geworden in vergelijking met de oudere albums, maar de hoge uithalen zijn nog steeds aanwezig. Er staan geen grote uitschieters op, maar het niveau blijft wel de hele plaat constant. Primal Fear is nog steeds goed in het schrijven van catchy refreinen die zich na enkele luisterbeurten in je hoofd nestelen.

avatar van sinkthepink
Lekkere plaat, alles klopt en de productie is heerlijk, wel blijft het allemaal erg degelijk Duits...

De helaas enige plaat van Outworld veegt wel een klein beetje de vloer aan met Primal Fear, maar goed dat vind ik ook een absolute topper in dit genre.

avatar van The_CrY
Lekker plaatje ouderwetse heavy metal. De zang van Ralf Scheepers voegt er wel een enorm Priest gehalte aan, maar dat is nooit verkeerd. Vooral de eerste paar nummers vind ik ijzersterk, maar naar mate het album vordert verslapt mijn aandacht wat. Uiteindelijk een vrij degelijke, maar niet heel bijzondere plaat.

avatar van hellboy123
The_CrY schreef:

helemaal mee eens. Omdat het tempo redelijk hetzelfde is verslapt de aandacht een beetje, bij The Devil in Me wordt de aandacht weer gevraagd om daarna weer iets weg te zakken. Gewoon een degelijke plaat, maar geen 2e nuclear fire

avatar van LinkinPark90
Lekkere plaat van Primal Fear, zelfs één van hun beste uit hun discografie wat mij betreft.
Vorige week heb ik hen voor een derde keer live kunnen aanschouwen in Roeselare (samen met het Belgische Ostrogoth). Wat een vette set zetten deze mannen ook altijd neer.

Het titelnummer, Angels of Mercy, The End is Near en In Metal We Trust passeren live regelmatig de setlist. Ook de overige nummers zijn de moeite, ook zingt Ralf Scheepers ijzersterk op dit album. Mat Sinner is een bezig bijtje: na dit album bracht hij nog album uit met Sinner (Tequila Suicide) en speelt hij ook gitaar op het Jorn album Life on Death Road), beide recent verschenen.

Voorlopig 4*