Pimp C - Long Live the Pimp (2015)

Label: Mass Appeal

1. Long Live the Pimp (1:42)
  2. 3 Way Freak (4:03)

met Lil' Wayne

3. Ain't Said Shit (4:35)

met Ty Dolla $ign en Devin the Dude

4. Wavybone (4:51)

met A$AP Rocky, Juicy J en Bun B

5. Spittin' Game [Interlude] (1:01)
  6. Trill (4:25)

met A'doni, Slim Thug, Esg en Lil' Keke

7. Bitch Get Down (4:03)

met Bun B en 8Ball & MJG

8. Payday (3:35)

met Juicy J

9. Slab Music (3:14)

met Lil' Keke

10. True to the Game (3:03)

met David Banner

11. Triflin' Hoe [Interlude] (0:48)
  12. To Lose a Whore (4:00)
  13. Friends (4:11)

met Juicy J en Nas

14. Southside (3:09)
  15. Butta Cookies (3:05)
  16. Country Thang [Outro] (3:47)
  17. Twerk Something * (3:25)

met T.I.

avatar van TheLegacy
Heeeeel veel zin in! De tracklist ziet er puik uit en de gastartiesten doen de grote man zelf in ieder geval eer aan. Hopelijk klinkt het net zo goed als dat 't er op papier uit ziet.

Is dit trouwens de plaat waarvan Juicy J de executive producer is?

avatar van Holla
Pimp C brengt na z'n dood nog een lekker albumpje uit! Want eigenlijk is het allemaal niet heel bijzonder, maar tegelijk wel gewoon lekker. Had ook niet meer verwacht dan het geworden is, dus aan mijn verwachtingen zijn voldaan.

bennerd
Heel erg siked voor dit. Pimp C wordt gemist. Kan december toch weer een zomerse maand worden.

avatar van Dirruk
Mis stiekem toch wel een bijdrage van Big K.R.I.T.

avatar van mh040
Dirruk schreef:
Mis stiekem toch wel een bijdrage van Big K.R.I.T.
ik dacht precies hetzelfde toen ik de tracklist zag. Vreemd dat ie niet op het album staat. Ik vind hem toch wel dé artiest van de huidige generatie rappers die de UGK sound benadert en in leven houdt. Veel meer dan een Ty Dolla $ign of A$AP Rocky.

avatar van Silky & Smooth
De nummers met Ty Dolla $ign past er prima bij en ook het nummer met A$AP is lekker. Alleen jammer dat die ook al op zijn album stond. Al had K.R.I.T. hier natuurlijk wel op moeten staan. Voor de rest klinkt bijzonder lekker. Iets wat best wel uniek is voor een album van een overleden artiest!

avatar van mh040
Silky & Smooth schreef:
(...) Voor de rest klinkt bijzonder lekker. Iets wat best wel uniek is voor een album van een overleden artiest!
ik denk dat Bun B er wel voor zorgt dat er respectvol met Pimp C materiaal wordt omgegaan. Helaas is dat met bijvoorbeeld (/voornamelijk) 2Pac niet gebeurd.

avatar van MJ_DA_MAN
mh040 schreef:
Dat schijnt blijkbaar wel mee te vallen.

bennerd
Nochtans lijkt dit echt met zorg samengesteld te zijn. Ik vermoed dat Juicy J hier de producer van is? Het klinkt in ieder geval niet als een vlug samenraapsel, maar als een mooie, coherente plaat die even doet vergeten dat deze legende er niet meer is. Het is niet baanbrekend of heel erg vernieuwend, maar UGK-liefhebbers hebben weer wat om te genieten.

Nu ik dit bericht schrijf, besef ik dat mijn score aan de lage kant is. Damn, ik verhoog het gewoon. Pimp C is een held en dat blijkt hier ook weer. Het is wat eentonig en staat niet boordevol knallers, maar de heerlijk consistente vibe spat ervan af. De rapstijl van Pimp moet je liggen, maar in mijn ogen is het een van de weinige artiesten die met recht het woord 'swag' belichaamt.

Ook Bun B doet vergeten dat zijn laatste plaat ooit gemaakt is. Hier is hij echt heerlijk, met de originele backup van Pimp die hem glorie aandoet. Verder doen Lil' Wayne, A$AP Rocky, Juicy J en Nas het ook heel erg goed. Zeer fijne plaat.

avatar van MJ_DA_MAN
Voornamelijk Mr. Lee die hier produceert maar idd ook een paar tracks door Juicy J. Klik voor het hele lijstje.

avatar van Kos
Kos
Lekker hoor. Een groeiertje.

avatar van Harderwiek
Echt mannen? Hoe maakt er nog wat van?! Ben nu wel erg benieuwd

avatar van Silky & Smooth
Dit is één van de meeste nette en geloofwaardige postuum albums die ik ken. Je kan horen dat de juiste personen invloed hebben gehad op de sfeer van het album en dat ze met respect met de legacy van Pimp C zijn omgegaan. Het sfeertje is lekker southern, de beats zijn heerlijk en, misschien wel het belangrijkste, gastartiesten waar Pimp C zelf ook ja tegen zou zeggen. Het enige storende aan dit album vind ik Wavybone. Geweldig nummer, maar doordat deze track ook al op het album van A$AP stond krijg ik hierbij meteen het gevoel van een compilatie. Dit is het in feite ook, maar dat gevoel wil in niet hebben...

avatar van Kos
Kos
Wavybone vind ik wel 1 van de beste tracks hier.

avatar van thomzi50
Een postuumplaat die ook met ernstige vertraging op mijn radar is gekomen: pas de laatste weken heb ik 'Long Live The Pimp' zorgvuldig beluisterd. En ik kan me eigenlijk wel goed vinden in de positieve reacties van 10 jaar geleden. Ben (nog) geen echte fan van deze plaat, misschien ook gewoon niet van Pimp C als rapper, maar het is overduidelijk een doordacht gemaakte plaat, helemaal in de geest van The Pimp himself. Goed gekozen beats, goeie gastartiesten, en het voelt ook echt als een geheel in de (iets gemoderniseerde) geest van UGK. Knap.