Kelis - Kelis Was Here (2006)

R&B / Pop

3. Bossy (4:34)

met Too $hort

4. Fire (3:31)

met Spragga Benz

5. I Don't Think So (3:02)
  6. Weekend (4:42)

met will.i.am

7. Trilogy (3:56)
  8. Appreciate Me (4:02)
  9. Till the Wheels Fall Off (4:13)
  10. Handful (2:59)
  11. Aww S***! (4:09)

met Smoke

12. What's That Right There (4:17)

met will.i.am

13. Circus (4:40)
  14. Lil Star (4:55)

met Cee-Lo

15. Like You (3:00)
  16. Living Proof (3:41)
  17. Goodbyes (4:42)
  18. Have a Nice Day (6:33)
  19. Fuck Them Bitches (3:48)
avatar van jowietje
De video voor Blindfold me is klaar!
Je kan hem bekijken op deze site:

ik vind de clip echt vet!!
Had hem van de week al gezien,,maar hoop voor haar dat deze het beter doet dan dan Bossy.
Die clip van Bossy vind ik niet echt leuk eigenlijk

Clip niet leuk? 1 woord:geil

dollie
matoch schreef:
Bossy begint erg te irriteren.

bij mij het album ook na enkele luisterbeurten...

avatar van jowietje
De tracklist klopt niet, ik zal hem even verbeteren.

avatar van jowietje
En ik verhoog m'n stem van 2* naar 3,5* Word steeds maar beter.

avatar van Judith
matoch schreef:
Bossy begint erg te irriteren.

Bossy ís ook irritant. Maar tijdens het uitgaan is ie wel heel lekker moet ik zeggen.

avatar van jowietje
Bossy is misschien wel Irritant maar Blindfold me is daarintegen een heeeerlijke track net zoals Fire, I don't think so, Fuck them bitches en de lekkerste van allemaal: Lil Star

avatar van luc011190

Of ben ik dit enige die dit opvallend vond?

Verder vond ik het altijd één van de betere artiesten, eerste single was barslecht, clip idem.
Staan hier verder nog wat lekkere Neptunesproducties op ?

Gelukkig dit keer GEEN Neptunes producties.
Ze is beter af zonder hun.
Die mensen hebben wel vette liedjes geproduceerd( Boys/I'm A Slave 4 You-Britney Spears),,maar de laatste tijd doen ze wel vaak dezelfde beat gebruiken.

avatar van MJ_DA_MAN
.:StillDirty:. schreef:
de laatste tijd doen ze wel vaak dezelfde beat gebruiken.

Uhh... riiiiiiight.

avatar van luc011190
.:StillDirty:. schreef:
Gelukkig dit keer GEEN Neptunes producties.
Ze is beter af zonder hun.

Volgens mij hebben ze wel vettere nummers geproduceert ( On & On? As I Come Back? ) en Kelis kan hun erg dankbaar zijn.

Valt me tegen!
Het nummer "Bossy" vind ik echt wel stoer.. maar voor de rest kan het album me niet ècht boeien..

ohhh wat een tegenvaller zeg!! Na 'tasty'- wat ik een zo goed album vond,zeer underrated- had ik wel wat meer verwacht. Bossy vond ik al een slechte keuze als eerste single maar toch wel een aanstekelijk liedje,maar de rest van het album? Nogal een chaos,ik mis toch wel the Neptunes productie en haar stem is ook minder(Live is ze tegenwoordig ook erg slecht..) jammer,want ik vind dat ze erg origineel is en de meeste van haar 'experimenten' waren goed uitgelopen.In plaats van deze kopen zou ik toch echt Tasty kopen

avatar van Mjoesik
Wat een suuperalbum!
Als je een cd zoekt met RnB + gitaar + opera + latin + pop en een super soulstem, dan is het deze Kelis Was Here wel! Er staan bij mij 19 liedjes op en 'k kan em gemakkelijk van het begin tot het eind uitbeluisteren zonder te skippen. Ik hoop dat ik niet de enige ben, want dit vind ik echt een album dat je moet kennen, al blijft het natuurlijk op en top 'Kelis'!

avatar van MJ_DA_MAN
Mjoesik schreef:

Ja, daar ben ik echt al jaren naar opzoek.

avatar van Niek
Weer twee Will.I.Am featers.. Komen er tegenwoordig nog platen uit zonder Will.I.Am erop?

mes-one
Niek schreef:

Nee

Kelis heeft hier echt een goede cd van gemaakt vind ik! Ik kan der hele cd gewoon luisteren zonder 1tje te skippen.. 4,5

avatar van catdog
Bossy vond ik wel een leuk nummer maar ik had niet echt het gevoel van: Laat ik het album maar eens luisteren.
Sinds ik Lil Star hoorde zit ik steeds meer te denken of ik het album zal beluisteren.
Als alles zo goed is als Lil Star dan is dit album een 5*

avatar van Wib0__
Lekker album van Kelis.
Zelf vindt ik ''Bossy'', ''Little Star'', ''Weekend'', ''Blindfold Me'' de beste nummers.

avatar van Zwammer
Blindfold Me vind ik een erg lekker nummertje. Overigens is Alan Braxe & Fred Falke remix van Bossy nog lekkerder

avatar van Reijersen
1,5
Vind dit album toch echt een pretentieloos niemendalletje van Kelis. In vergelijking met het sterke Kaleidoscope en het fantastische Wanderland stelt dit weinig voor. Waar is die 'rauwe' Kelis gebleven. Veel te veel voortkabbelend is dit.

Rainbow
Als ik dit album luister vind ik het wel oké maar daarna denk ik van waar heb ik eigenlijk naar geluisterd. Het is te divers en in dit geval is dat niet positief.
Beste nummers zijn Circus, Lil' Star en Goodbyes.

avatar van PaulieWalnuts
1,5
Reijersen schreef:

waar zijn The Neptunes gebleven?

avatar van thomzi50
Goede vraag: waar zijn ze gebleven hier?

avatar van Emile93
Kelis- Kelis was here
1. Intro: Goede intro. 3,5*
2. Blindfold me (ft. NaS): Vreselijk nummer: rap. Echt nu al een van Kelis slechtste nummers. 0,5*
3. Bossy (ft. Too Short): Net als Blindfold me een rapnummer. Vreselijk. Ik vind dat Kelis gewoon moet zingen en niet zo saai rappen. 0,5*
4. Fire (ft. Spragga Benz): Alweer een rapnummer. Maar deze keer vind ik het niet supersaai. 1,5*
5. I don’t think so: Het 2e nummer van het album waar Kelis geen samenwerking van heeft gemaakt. In eerste instantie dacht ik: I don’t think so, maar het herstelde zich een beetje met de coupletten. 1,5*
6. Weekend (ft. Will.I.Am): Weer een samenwerking. Ik vind dit niet het slechtste nummer van het album. 2*
7. Trilogy: Goed nummer. Op een gegeven moment een beetje saai maar toch 3,5* waard.
8. Appreciate me: VERREWEG HET BESTE NUMMER VAN HET ALBUM. Heerlijke beat, goed koor op de achtergrond. Kelis zingt ook wat meer, laat meer van haar stem horen. Je hoort wel dat Kelis niet een stem heeft met een groot bereik. 5*
9. Till the wheels fall off: Lekker nummer. Na Appreciate me kreeg ik weer zin om verder te luisteren. Ze benadrukt wel heel erg dat ze serieus is in dit nummer, zeg! 3,5*
10. Handful: Kelis is in dit nummer weer op de rap- weg. Jammer! Het refrein vangt het nog een beetje op. 2*
11. Aww shit (ft. Smoke): Wéér een rapnummer. Jammer. De begeleiding vind ik ook heel irritant! 1*
12. What’s that right there (ft. Will.I.Am): Gelukkig laat Kelis het rappen hier vooral aan Will.I.Am over. Die kan dat veel beter. 2*
13. Circus: Na 3 nummers redelijke flut, leek dit een hele verbetering te gaan worden. Maar HELAAS; Kelis begint weer te rappen. Ze kan veel beter. Het refrein is wel heel goed. 2,5*
14. Lil star (ft. Cee- Lo): Goed nummer, alleen vond ik het refrein wel een beetje vreemd. Toch doorbreekt dit gelukkig de rapreeks weer. Het blijft lekker rustig. 4*
15. Like you: Grappig nummertje. 3,5*
16. Living proof: Lekker nummer. Gelukkig geen rapnummer. 3,5*
17. Goodbyes: De intro vond ik prachtig. Jammer dat de R&B beat weer eens terugkomt. In eerste instantie best een goed nummer, maar dan begint Kelisje weer te rappen. Vreselijk. 2,5* voor het niet- rap stuk.
18. Have a nice day: Het begint Kelis achtig. Dan komt een samba- achtig sfeertje. Daarna komt wéér een andere melodie, alleen instrumentaal. Ten slotte is het een minuut stil. Bijzonder. Het is wel heel anders dan de andere nummers, wat het heel leuk maakt. 4*

Het viel me op dat op dit album heel veel samenwerkingen staan. Vooral de samenwerkingen vallen me een beetje tegen. De nummers die Kelis alleen doet zijn heel afwisselend: sommige zijn goed, andere heel slecht.
Gemiddeld is dit album: 2,58 maar door de verrassende platen ertussen geef ik het toch 3*. Gemiddeld is dit album het slechtste van Kelis maar toch vind ik het door de leuke nummers ertussen, niet het slechtste waard!

avatar van KILLERBEE99
Vind het allemaal niet zo boeiend, toch leuk voor een keer tussendoor...

avatar van Jordyp
Kelis probeert hier misschien wel iets teveel, alle invloeden komen voorbij. Wat resulteert op een aantal regelrechte missers, maar ook zorgt voor de nodige positieve verassingen. Met name de laatste tracks vind ik erg sterk.

avatar van Twinpeaks
Vermoeiende plaat dit . Hier hield het op voor mij wat Kelis betreft .Het zit allemaal zo volgepropt dat je nauwelijks iets kunt onderscheiden. Naarmate het album vordert wordt het wel wat beter . Als ze zingt heeft ze best een aardige stem , maar als rapster blijft ze toch wel achter. Ook weer veels te lang en teveel matige tracks ter vulling. 2 en halve ster