Golden Earring - 50 Years Anniversary Album (2015)

Label: Red Bullet

1. Please Go (2:55)
  2. That Day (2:30)
  3. If You Leave Me (2:16)
  4. Daddy Buy Me a Girl (2:41)
  5. Don't Run Too Far (2:16)
  6. In My House (3:56)
  7. Sound of the Screaming Day (2:51)
  8. Together We Live Together We Love (3:12)
  9. I'Ve Just Lost Somebody (3:05)
  10. Dong-Dong-Di-Ki-Di-Gi-Dong (3:01)
  11. Just a Little Bit of Peace in My Heart (5:19)
  12. Where Will I Be (3:51)
  13. Another 45 Miles (4:45)
  14. Back Home (3:52)
  15. Holy Holy Life (3:54)
  16. She Flies on Strange Wings (7:22)
  17. Buddy Joe (3:49)
  18. Stand by Me (4:31)
  19. Radar Love (6:23)
  20. Instant Poetry (4:57)
  21. Kill Me (Ce Soir) (6:17)
  22. Sleepwalkin' (5:01)
  23. To the Hilt (3:07)
  24. Bombay (3:52)
  25. Just Like Vince Taylor [Live] (6:25)
  26. Movin' Down Life (3:31)
  27. Weekend Love (4:14)
  28. I Do Rock 'N' Roll (3:43)
  29. Long Blond Animal (3:36)
  30. No for an Answer (4:13)
  31. Slow Down [Live] (4:49)
  32. Twilight Zone (7:55)
  33. The Devil Made Me Do It (3:22)
  34. When the Lady Smiles (5:39)
  35. Clear Night, Moonlight (3:25)
  36. N.E.W.S. (5:16)
  37. Something Heavy Going Down (4:40)
  38. Quiet Eyes (4:03)
  39. Why Do I (5:20)
  40. My Killer, My Shadow (4:07)
  41. Turn the World Around (5:31)
  42. Going to the Run (3:57)
  43. Temporary Madness (3:22)
  44. I Can't Sleep Without You [Live] (3:27)
  45. As Long as the Wind Blows [Live] (4:34)
  46. Hold Me Now (3:42)
  47. Burning Stuntman (4:03)
  48. Paradise in Distress (5:43)
  49. Albino Moon (3:55)
  50. Still Got the Keys to My First Cadillac (3:50)
avatar van foxhusky
Goh, alweer een verzamelalbum van Golden Earring, nu ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan. In 2000 kocht ik al de 4-disc versie van The Devil Made Us Do It bij het 35-jarig bestaan. Ik heb dus de meeste nummers al. Ik ben wel benieuwd naar de DVD die je bij de 4 CD's krijgt in deze nieuwe verzamelaar. Ik heb al de losse DVD uit 2000, maar de beeldkwaliteit daarvan is erg slecht. En het ergste: de clip van 'When the lady smiles' staat op die oude DVD in de gecensureerde Amerikaanse versie! Ik hoop dat die fout hersteld is met de nieuwe DVD.

avatar van teus
Tjaa ook voor deze release geld..het loopt weer tegen de feestdagen
Wat dit album (de CD dus) betreft eigenlijk overbodig
Het album uit 2000 wat foxhusky al aanhaald..Devil Made Us Do It is een veel mooier en completer overzicht

avatar van haythijs
De dvd betreft het Live from the twilight zone concert, opgenomen in de Groenoordhallen te Leiden in 1984. Deze dvd is al een aantal jaar te koop en wordt nu dus als bonus toegevoegd. Het optreden was destijds een soort back home concert, kort na de NEWS tour door de USA. Veronica zond het uit gelijktijdig op radio en tv. Het werd destijds gefilmd door Dick Maas en als bonus vind je dan op deze dvd ook de clips die hij regisseerde voor de band, Twilight zone, When the lady smiles ( nu de ongecensueerde versie) Clear night moonlight en Turn the world around. Opvallen is dat Burning Stuntman ontbreekt, wellicht een rechtenkwestie?

De verzameldcd is mede uitgebracht om het 50 jarog jubileum te vieren ( hoewel de band feitelijk al 54 jaar bestaat maar men viert dat 50 jaar geleden de eerste single in de top40 belandde) en ook met het oog op het 50concert in de Ziggo dome in december. Ook komt er nog nieuw materiaal uit ( Mini EP met 5 nieuwe songs) en wat boekwerk. Kortom, de AOW kas vd heren moet gespekt worden ��

avatar van nlkink
Hardstikke leuk allemaal maar wie gaat dit nou kopen? Ik kan me voorstellen dat de box set The Devil Made Us Do It voor het gemiddelde publiek een maatje te groot was maar je kon daarvan ook een uitgeklede dubbel-CD uitvoering krijgen. En het is nog niet zo lang geleden dat je de drie CD set Collected kon kopen. Die bevat grotendeels hetzelfde materiaal. De bonus DVD bevat ook voor de Earring fan overbekend materiaal.
Ik denk dat ik me beperk tot het mini album The Hague.

avatar van Gert P
1,0
Totaal overbodig en daarbij niet mijn favorite nummers.

avatar van haythijs
Voor jou kan het idd overbodig zijn, de platenmaatschappij denkt er anders over en kijkt niet naar Gert P of haythijs��. Die gokt op de allesverzamelaars of de mensen die bv de vorige best of compilaties niet hebben, aangezien we 15 jaar verder Zijn kan je zelfs spreken van een volgende generatie die er nog kennis mee moet maken. Of ze dit al niet gedaan hebben via downloads, spotify of youtube is dan weer een ander verhaal. Dat dit album niet veel meer toevoegt aan Devil made us do it, dat vind ik ook. Die versie bevatte een 4cd waarop zelfs nog wat b-kantjes stonden die nimmer digitaal zijn uitgebracht. Eigenlijk had ikzelf ook gehoopt op wat ander bonus materiaal of bv een van de Strandconcerten uit 1986 of 1993
Vergelijk met bv de Stones, Beatles,Queen etc...eens in de Zoveel jaar komt er een nieuwe verzamelaar, een remaster of anniversary. Recycling van eenzelfde produkt als melkkoe ��En ja, ik laat hem ook aan mij voorbij gaan. Het nieuwe ( mini) album uiteraard niet.

avatar van vielip
Goedkope, en in mijn ogen waardeloze, manier om het 50 jarig bestaan van Nederlands grootste rockband te vieren. Bij een band met zo'n allure hoort een box met nooit eerder verschenen (live) materiaal. Er ligt nog meer dan genoeg op de planken. Gemiste kans derhalve!

avatar van haythijs
Dat materiaal voer ik je wel Vielip ?

haythijs schreef:

Nou zag ik vandaag net deze release bij Discogs bij de reguliere albums staan. Mijn gevoel zegt dat het een bootleg is: Golden Earring - Beach Bashing (CD) at Discogs

Als dit officieel is, wat ik dus betwijfel, word jij op jouw wenken bediend. Ik heb al her en der naar het hoesje gezocht want dat zit er bij Discogs niet bij. In elk geval heeft de groep hier geen ruchtbaarheid aan gegeven......

Edit: artwork toegevoegd. Niet de beste kwaliteit, maar genoeg voor nu.

haythijs schreef:
Dat materiaal voer ik je wel Vielip ?

nlkink schreef:
haythijs schreef:

Edit: artwork toegevoegd. Niet de beste kwaliteit, maar genoeg voor nu.

Dat is idd een bootleg, waar er meerdere varianten van rondzwerven. De geluidsopname van dit optreden staat zelfs wel op youtube. Ook enige videobeelden trouwens. Deze variant kende ik overigens nig niet, waarvoor dank!

Ik hoop dat men nu eindelijks eens mooie (vinyl) her-uitgaven gaat uitbrengen van albums als Eight Miles High, Seven Tears en Together. Of, zoals genoemd in bovenstaande reacties, meer bijzondere live-opnames en b-kantjes/rariteiten. De verzamelaar koe is inmiddels uitgemolken, zodanig dat er helemaal geen koe meer over is. Voor de niet zo'n grote fan is dit mogelijk wel een aantrekkelijke release.

avatar van vielip
Zit net de opnames van Ziggo te kijken op tv. Paar aangename verrassingen in de set. Openen met Back home en Buddy Joe is erg lekker. Zeker als Just like Vince Taylor dan ook nog volgt! En ook fijn dat ze Turn the world around weer eens van stal hebben gehaald. Persoonlijk favorietje van me Zelfs de in mijn ogen min of meer onnodig toegevoegde blazersectie irriteert niet eens

avatar van nlkink
Heb alles vannacht opgenomen op de harde schijf van decoder en ga het zeer binnenkort bekijken en beluisteren. Sinds een paar jaar hebben ze Bertus Borgers mee en hoewel ik daar wat twijfels over had vind ik het een goede toevoeging. Nummers als Are You Receiving Me en She Flies On Strange Wings hadden altijd al een saxpartij. Bovendien wordt hij niet overal ingezet. De keuze om hem het riffje van Holy Holy Life te laten meeblazen vind ik dan weer minder.

avatar van Rinus
Vind dit een prima overzicht. Alle singels staan erop en ook nog eens in de lange uitvoeringen. Ik had ook de verzamelaar The devil made me do it, maar daar mis ik bij de oudere nummers Something heavy going down op En ook het geweldige Just like Vince Taylor. Ook To the hilt en N.E.W.S. ontbreekt daar. Toch, in mijn oren althans, essentiële nummers uit het oeuvre. Bij mijn versie zit er als vijfde disk een live dvd bij.

avatar van nlkink
De box set versie (vier schijfjes) van The Devil Made Us Do It bevat die nummers weer wel, Rinus. Er moesten keuzes gemaakt worden. Zo vind je op de verzamelaar ook alleen maar de eerste helft van She Flues On Strange Wings.

avatar van Rinus
nlkink schreef:

Klopt, maar die vond ik toentertijd weer net te veel van het goede. Ik heb dus de 2cd uitvoering (voor een 10tje gekocht toen), die ik nu weg kan geven aan een vriend van mij, want die heeft nog helemaal niets van de Earring.

avatar van goldendream
Deze verzamelaar krijgt veel kritiek, maar biedt toch wel enkele positieve zaken: perfect chronologische samenstelling met aandacht voor elk album, zelfs de belangrijkste livealbums komen aan bod.

Toch mis ik veel nummers, zoals het mooie 'The Grand Piano', 'Eight Miles High' en 'Joe' om er maar drie te noemen. Albums volledig kopen wil ik ook niet, want mijns inziens moet het kaf echt van het koren gescheiden worden op de losse albums.

Ik heb dus maar voor de lange ontdekkingstocht gekozen zoals ik bijvoorbeeld ook bij Santana en Midnight Oil deed: me chronologisch door alle albums worstelen en eigen afspeellijstjes maken. Voorlopig zit ik aan '2nd Live' uit 1981 en heb ik 61 nummers geselecteerd, waarvan er 4 uit de eerste soloalbums van George en Barry komen. Als het zo doorgaat, vermoed ik op een 100 à 120 nummers te eindigen. Iets tussen deze te korte verzamelaar en de losse albums op zich dus.

Leuke, maar tijdrovende hobby.