Golden Earring - The Devil Made Us Do It (2000)

Alternatieve titel: 35 Years

Label: Universal

1. Please Go (2:57)
  2. That Day (2:28)
  3. If You Leave Me (2:16)
  4. Daddy Buy Me a Girl (2:41)
  5. Don't Run Too Far (2:14)
  6. In My House (3:56)
  7. Sound of the Screaming Day (2:51)
  8. Together We Live, Together We Love (3:09)
  9. I've Just Lost Somebody (3:05)
  10. Dong-Dong-Diki-Digi-Dong (3:01)
  11. Just a Little Bit of Peace in My Heart (5:20)
  12. Where Will I Be (3:52)
  13. Another 45 Miles (4:45)
  14. Back Home (3:52)
  15. Holy Holy Life (3:57)
  16. She Flies on Strange Wings (7:22)
  17. Buddy Joe (3:49)
  18. Stand by Me (4:31)
  19. Radar Love (6:24)
  20. Instant Poetry (4:58)
  21. (Kill Me) Ce Soir (6:16)
  22. Sleepwalkin' (4:59)
  23. To the Hilt * (3:07)
  24. Bombay (3:52)
  25. Just Like Vince Taylor * (4:34)
  26. Movin' Down Life (3:32)
  27. Weekend Love (4:14)
  28. I Do Rock 'N Roll (3:42)
  29. Long Blond Animal (3:37)
  30. No for an Answer * (4:12)
  31. Slow Down * (4:44)
  32. Twilight Zone (7:54)
  33. The Devil Made Me Do It (3:21)
  34. When the Lady Smiles (5:38)
  35. Clear Nite, Moonlight (3:24)
  36. N.E.W.S. * (5:18)
  37. Something Heavy Going Down * (4:35)
  38. Quiet Eyes (4:01)
  39. Why Do I * (4:43)
  40. They Dance * (5:07)
  41. My Killer, My Shadow (4:05)
  42. Turn the World Around (5:31)
  43. Going to the Run (3:56)
  44. Temporary Madness * (3:32)
  45. Pouring My Heart Out Again * (4:00)
  46. I Can't Sleep Without You [Live] * (3:31)
  47. Another 45 Miles [Live] * (3:49)
  48. As Long as the Wind Blows [Live] * (4:32)
  49. Hold Me Now (3:41)
  50. Johnny Make Believe * (4:43)
  51. Angel * (3:41)
  52. This Wheel's on Fire * (4:00)
  53. Burning Stuntman (4:03)
  54. Paradise in Distress (5:44)
  55. Yes! We're on Fire (4:53)
  56. Things Go Better * (2:46)
  57. She Wont't Come to Me * (2:31)
  58. It's Allright But I Admit It Could Be Better * (3:42)
  59. Day & Night (George Kooymans) * (4:12)
  60. Did You Really Mean It? (Barry Hay) * (4:40)
  61. Lucky Number * (5:54)
  62. I Need Love * (6:29)
  63. Hard Bargain (Gerritsen & van Dijk) * (3:58)
  64. Give Me Back My Feelings * (4:52)
  65. Gimme a Break [Rock Version '86] * (3:45)
  66. The Devil Rides Again Tonight (George Kooymans) * (4:25)
  67. My Favourite Spot (Barry Hay) * (6:17)
  68. Time Warp * (4:33)
  69. Don't Stop the Show [Live Acoustic '93] * (2:29)
  70. Murdock 9 6182 [Live] * (3:25)
  71. Yellow and Blue [Live Acoustic '95] * (3:09)
  72. Try a Little Tenderness * (3:54)
  73. Miles Away from Nowhere * (3:26)
  74. Last Blast of the Century [Live] * (4:40)
totale tijdsduur: 2:43:51 (5:11:06)
Voor Dong Dong Diki Diki Dong hoeven ze mij ook niet wakker te maken. Dit is duidelijk nog uit de wat softere periode van de groep.
Maar de pomprock van Stand By Me en het venijnige mysterieuze Instant Poetry miskleunen noemen vind ik overdreven. Niet hun meest voor de handliggende singles. Maar wel boeiende nummers. Zo zie ik het tenminste.

Er staan wel mindere songs op dan die twee.

avatar van teus
Instant Poetry is zeker niet slecht,en Stand by me vind ik zelfs een van hun beste singles!!!
En die mindere songs vind je vooral op de luxe uitvoering,tussen de bonustracks dus,...
Wel de moeite waard ,staan zeker ook mooie songs tussen
Ik heb wel mijn sterren herzien en met een halfje verlaagd,
Vind nu dat ik het destijds 5* gegeven....
Te hoog,vanwege de toch wat zwakkere momenten hierop
4,5*sowieso al voor de Mooie Samenstelling

Zo is het maar net teus.

avatar van nlkink
Zojuist de 2CD versie van deze verzamelaar aangeschaft bij de Kringloop voor het luttele bedrag van € 5,--. Het boekje zit er ook nog bij. Voor mij persoonlijk begint de Earring pas interessant te worden vanaf de single Back Home, maar bij deze set zit net genoeg uit de periode 1965-1969 om het leuk te houden. En, eerlijk is eerlijk, in hun begindagen hebben ze een aantal leuke nummers opgenomen. De box set heb ik ooit mogen lenen maar daar staat me net iets te veel meuk op.
Voor de een is dit een leuke instapper om de groep te leren kennen, voor mij is het een leuke aanvulling op de collectie die ik al heb.

avatar van Funky Bookie
Ik heb ook de 4CD uitvoering en ik vid het een schitterend document van de grootste rockband van ons landje. Mooi chronologisch zodat je de ontwikkeling van de band goed kan horen.

avatar van Darkzone
nlkink schreef:

Ik heb gisteren de 4cd digibook voor het écht luttele bedrag van €2,75 bij de kringloop meegenomen. Geweldig dat zeer informatieve boekwerk erin.

avatar van vielip
Wauw, voor dat geld nam ik 'm ook absoluut mee!

avatar van nlkink

Wat raden jullie aan om te kopen, de 2 CD versie, of toch de 4 CD boxset?

avatar van nlkink
Als je de box set met 4 discs nog ergens voor een mooi prijsje kunt bemachtigen, pak 'm dan mee.

avatar van haythijs
Idd, al was het alleen al om het commentaar van Rinus bij de nummers. Hij is toch wel het geheugen van de band. Volgens mij zit dat boekwerk niet bij de dubbel cd?

avatar van nlkink
Klopt. Heb het net nagekeken. Het boekje bij de dubbel CD bevat de tracklist van de twee schijfjes en een paar foto's.

avatar van Darkzone
Afgelopen dagen de eerste 2 cd's van de 4cd box gedraaid, en het bevalt mij steeds beter. De eerste handvol tracks klinken heel erg als The Beatles, om daarna even Rolling Stones te klinken. Niet alleen muzikaal, ook betreft stemgeluid. Verder prima muziek, met soms een wat mindere track ertussen. Prima aankoop gebleken dus.

avatar van Robje1968
Prima dubbelaar van de Earring(s).