Chris & Carla - Life Full of Holes (1995)

Rock / Roots
Label: Glitterhouse`

1. Precursor (0:45)
  2. Storm Crazy (3:40)

met Peter Buck

3. Death at Low Water (5:19)
  4. The Tower (4:42)
  5. Nights Between Stations (3:08)

met Peter Buck

6. Take Me (4:30)

met Tindersticks

7. Sleep Will Pass Us By (4:12)
  8. Sandy River Moon (2:32)
  9. The Silent Crossing (4:30)
  10. Comfort of a Stranger (4:08)
  11. Life Full of Holes (4:34)
  12. Velvet Fog (4:15)

met Tindersticks

13. Never Gonna Fall (2:33)
  14. The Cool & the Dark (1:04)
avatar van Tribal Gathering
Prachtig sfeervol album van de twee motoren van the Walkabouts. Veelal bespelen ze zelf de instrumenten maar soms komt er wat hulp. Zo vinden wij hier ondere andere wat andere leden van the Walkabouts, the Tindersticks en Peter Buck terug.

De kwaliteit van dit album is zeker niet minder dan de reguliere Walkabouts albums. Persoonlijk vind ik eigenlijk alleen New West Motel iets beter.

4,5 ster, dat krikt meteen het veel te lage gemiddelde van de andere 4 stemmers wat omhoog.

deric raven
Luister dan ook naar "Devil's Road". Alleen al vanwege "The Lights Will Stay On". Het mooiste nummer wat ze ooit geschreven hebben.
Chris & Carla zijn live erg de moeite waard, ook erg aardige mensen trouwens. Ze waren dit jaar in Nederland voor 2 concerten, en ik had het geluk om ze live te mogen zien.

avatar van motel matches
Helemaal mee eens, Tribal Gathering. Wat mij betreft beter dan de Walkabouts CD's (die bijna ook allemaal zeer de moeite waard zijn). Heeft het zelfs tot mijn persoonlijke top 10 geschopt. De meest ondergewaardeerde CD die ik ken (verwacht hem nog steeds eens in een tijdschrift tegen te komen in een overzicht van over het hoofd gekeken klassiekers)

EVANSHEWSON
Tribal Gathering schreef:

Hey Tribal, ik dacht dat ik dit album al lang besproken had, blijkt nu niet zo.

Ik heb dit al van bij de release en draai dit nog regelmatig. Vind dit vaak nog frisser zelfs dan hun werk met Walkabouts. Zéér aprt sfeertje, de hoes indachtig.
Mooie, dromerige muziek waar ik erg van hou.
Ik help nu ook met het gemiddelde wat op te krikken, ik kom uit op :
4 sterren, maar misschien na intense beurt nog hoger !

****

deric raven
Ik vind dat er weinig verschil is tussen The Walkabouts en dit album van Chris & Carla. Had gewoon door gekunnen als een Walkabouts album. Erg mooi; zeer veel variatie in sfeer. Vooral het gebruik van viool klinkt goed bij Storm Crazy ( in de stijl van Warren Ellis), maar dit album had de toevoeging And Friends mogen hebben.

Father McKenzie
De hoogtijdagen van The Walkabouts lijken wat voorbij. Jammer, ze hebben hele mooie rootsmuziek gemaakt, zo ook dit album van Chris Eckman & Carla Torgerson, toch de spil van die band.
Ik draai het opnieuw en herontdek de schoonheid van deze plaat; Simpel, maar bloedmooi.
Ik verhoog nog met een halfje en hoop dat deze toch ooit méér dan pakweg 30 stemmen haalt...

avatar van Cherubini
Deze plaat draai ik vaak 's nachts. Vooraf wil ik maar een paar nummers horen, maar altijd luister ik 'm helemaal af. Steeds is het weer een ander nummer dat mij weet te raken. " Simpe en bloedmooi"" , like the father said. Dus nu ook de waardering gegeven die bij deze plaat past; het volle vet dus.En een plaatsje in mijn persoonlijke top 10 En dat het maar een bijdrage mag zijn om dit verborgen pareltje de aandacht te laten krijgen die het verdient.En slut ik mij aan bij wat andere mume hiervoor al over deze plaat hebben gezegd.

Dubbel bericht verwijderd.

avatar van Skandolphus
Chris & Carla & Tindersticks = is een gouden combinatie. Die zwoele lieve zomeravondmuziek van Life Full of Holes kan mij een stuk meer bekoren dan die studioplaten van The Walkabouts.
Ik denk dat Eckman en Torgerson de overige leden van de Walkabouts niet nodig hebben, afgaande op dit album. Onbegrijpelijk dat ik dit album anderhalf jaar geleden slechts drie sterren heb gegeven.

The Silent Crossing is een echte aanrader als je 's nachts toevallig een koptelefoon en drank bij de hand heb

avatar van WoNa
Een van de topplaten uit de hoogtijdagen van The Walkabouts, om wat voor reden dan ook uitgebracht als duo plaat. Sfeervol, krachtig en vol met prachtige nummers. Een opmaat naar de live duo plaat met Griekse muzikanten, waar echt alles samen leek te komen.

Chris en Carla zijn al heel lang geen stel meer en dat heeft toch uiteindelijk ook de band opgebroken. Daarmee is er een unieke stem in de alternatieve rock en country verloren gegaan en een einde gekomen aan geweldige optredens, waarvan ik er veel heb mogen meemaken vanaf het midden van de jaren 90 tot begin 2012.

Wat blijft is de herinnering en prachtige platen zoals Life Full Of Holes.