The Orb - Orblivion (1997)

Electronic

5. Molten Love (6:40)
  6. Pi (1:05)
  7. S.A.L.T. (7:55)
  8. Toxygene (5:20)
  9. Log of Deadwood (1:14)
  10. Secrets (5:32)
  11. Passing of Time (9:27)
  12. 72 (0:06)
avatar van YoG
YoG
titan schreef:
S.A.L.T., dat begint met een sample uit de film 2001 a space odyssey. 3,5*

Bedoel je niet de film Naked toevallig ?

Niet hun beste album maar nog steeds erg bijzonder en erg eigenwijs, zoals ieder exemplaar van The Orb. Dat maakt ze zo uniek, ze hebben scheit aan standaarden.

Het bonus-nummer is lekker indringend.. zeer bombastisch en loom.. maar waarshcijnlijk niet geschikt voor een paddo-trip o.i.d.

avatar van BoyOnHeavenHill
Dit blijft toch een heerlijk ontspannen en spacy plaat. Ander werk van The Orb vond ik soms wat taai, maar deze kan ik onbeperkt luisteren, in elke stemming, en zowel als luistermuziek als op de achtergrond.
        Overigens begint track 12 op mijn (en wellicht elke) CD-versie van dit album met de 6 seconden van het "eigenlijke" nummer ("The youth of America..."), maar na ruim 5 minuten stilte volgt er daarna nog een soort dub-nummer van ongeveer 6½ minuut, zodat track 12 nu 11:44 duurt en de totale speelduur van het hele album niet op 60:22 maar op precies 72 minuten uitkomt (vandaar misschien dat die laatste track 72 heet). (Ik neem aan dat dat het bonusnummer is waar YoG het op 11-10-2008 over heeft?)