St. Lucia - Matter (2016)

Zuid-Afrika
Pop / Electronic
Label: Columbia

1. Do You Remember (3:26)
  2. Home (4:22)
  3. Dancing on Glass (4:06)
  4. Physical (5:28)
  5. Game 4 U (4:36)
  6. The Winds of Change (5:24)
  7. Love Somebody (5:00)
  8. Rescue Me (6:29)
  9. Stay (5:18)
  10. Help Me Run Away (4:47)
  11. Always (4:52)
Ozric Spacefolk
Album vh jaar voor volgend jaar

Ozric Spacefolk
Er wordt al flink gepromoot. Hier al een liveshow met nieuwe songs in de testdrive:

St. Lucia ? Morning Becomes Eclectic ? KCRW

avatar van E-Clect-Eddy
Physical - Het blaast een beetje uit de speakers! Beetje over de top, M83 op speed/acid?
Geen Olivia Newton-John relaxedness
Love Somebody is zeer te pruimen.

avatar van ray10_music
Dancing on Glass is iig al echt een knaller, zoveel energie in die plaat. Deed me in eerste instantie denken aan Empire of the Sun. Binnenkort maar eens het hele album luisteren als ik in een eighties mood ben.

avatar van fluidvirgo
Meer van hetzelfde ten opzichte van voorganger When the Night, maar overall misschien net iets minder. Dancing on Glass, Game 4 U, Do You Remember? en het ietwat glijerige Love Somebody zijn van prima kwaliteit, maar soms voelt het net wat minder spontaan en meer formulematig.

avatar van fluidvirgo
Na een aantal uitgebreide luisterbeurten moet ik toch een half puntje extra toekennen. Dit is gewoon weer een knaller van een plaat. T/m Love Somebody zijn het stuk voor stuk toptracks met een dichtgeplamuurd, maar nergens te druk arrangement. Enig minpuntje vind ik de lichtelijk irritante vocal sample in Physical.

Kijk uit naar het nieuwe album!