The Doppelgangaz - Beats for Brothels, Vol. 3 (2015)

Label: Groggy Pack

1. Bordello (1:53)

2. H.I.T.H. (3:20)
  3. Gangaz 4 Life (2:43)
  4. Country Fried (3:53)

5. Ehhwhere I Go (3:33)
  6. Cloak a Ganga Out (3:15)
  7. Time's a Wastin' (1:45)
  8. Ya Dun Know (3:10)
  9. Know That's Right (3:19)

met Thonio

10. Shark Everybody (3:08)
  11. Memento Mori (2:20)
  12. Fatherly Wisdom (1:23)
avatar van Nr.4
Toch wat minder dan normaal. Aantal wat irritante producties vooral, al is de overall sfeer weer top.

Anders dan voorgaande albums, helaas gaan ze qua producties steeds meer een nieuwe weg in. Mij weet het niet te boeien, op track 2 en 6 na. Hier hanteren ze nog de stijl beats waardoor ik ooit fan van ze ben geworden. Kan het ze niet kwalijk nemen, maar ik vind het jammer...

avatar van 3dwardVan3
De rappers Matter Ov Fact en EP vormen samen The Doppelgangaz. The Doppelgangaz hanteren de 'DIY (Do It Yourself) approach' - the Black Cloak lifestyle - en in die hoedanigheid produceren ze zelf hun albums, maken bijbehorende videoclips en zijn verantwoordelijk voor de art van de albums. Op Beats for Brothels Vol. 3 is dat niet anders. Beats For Brothels is een kort album. De storyline van de songs is voor mij niet helemaal duidelijk - het lijken meer passages van teksten, zonder veel samenhang. De beats en de sound van het album maken het toch wel een leuke ervaring om het te beluisteren.

Rene1979
Ik had deze nog niet geluisterd omdat BFB normaal instrumentaal zijn.. Deze dus niet..
Tof plaatje weer, lekker relax..

avatar van Nr.4
Na herbeluisteren toch wel tot de conclusie gekomen dat ik deze van alle Dopp Gang releases veruit het minste vind. De producties zijn minder warm en sfeervol als anders ofzo. H.I.T.H. is wel een favoriet hier.