The Whitest Boy Alive - Dreams (2006)

Noorwegen / Duitsland

8. Borders (5:26)
  9. Golden Cage (4:08)
  10. All Ears (3:19)
avatar van chansadres
The band originally started of as an electronic band, but slowly developed in a band with no programmed elements. Erlend sings and plays guitar. The Whitest Boy Alive will release a single ("Burning") on 24 May 2006. Their debut album, Dreams, will be out on 21 June 2006.

Man achter de band is Erlend Øye en die kennen we bijvoorbeeld van Royksopp's Remind me en Poor Leno.

Dreams bevat 10 catchy rocknummers, die qua stijl erg minimalistisch zijn. Top cd!

chansadres schreef:

En niet te vergeten; Kings Of Convenience

avatar van jowietje
Leuke cover

Dit lijkt wel erg veel op KOC, met name op Riot On An Empty Street. Ik weet niet of ik dat een plus- of een minpunt vind. Had dan gewoon een nieuw KOC album gemaakt, Erlend.

Wat ik hiervan gehoort heb, Burning, Above you en Borders, klinkt heel erg mooi. Erg minimalistisch met die bas zo, en dat maakt dit juist zo vet

avatar van henrico
Cool. Riot on an Empty Street vond ik geweldig en ook dit is weer prima. Zijn stem is zo kenmerkend, heerlijk.

super poppy!

ik wil deze band snel live zien.

FatBottomedGirl
De laatste tijd heel wat nieuwe albums gehoord en vele moet ik een paar keer horen voordat ik er echt een gevoel bij heb. Maar bij dit album had ik direct iets van wow, wat een lekkere muziek!

Above you komt me bekend voor. Is het een cover of lijkt het op een nummer?

avatar van FunkyMonk
Ik ken alleen Burning; is de rest ook de moeite?

avatar van vlipse
De rest is zeker de moeite waard....
Met name Inflation en Golden Cage

avatar van chansadres
Ze staan op Lowlands dit jaar! Zeker de moeite waard!

Staan ze op Lowlands ??!?! Vet!! Ik ben helemaal leip van deze cd, en had tot 2 weken geleden nooit van ze gehoord.. Golden Cage vind ik 1 van de beste nummers dit jaar. Als je van minimale muziek houdt met goede teksten en briljante gitaarlijntjes is deze cd een geschenk uit de hemel

avatar van chansadres
Grappig dat ik een jaar na toevoeging, de cd nog steeds geweldig vind. Hij heeft niets ingeboet!

avatar van OldRottenhat
Ik vind het nummer Done With You echt geweldig! Verder heb ik nog niet zoveel ervan gehoord. Maar ik ga dit zeker op Lowlands even bekijken!

avatar van MysteryWhiteBoy
Een erg leuke solo-project van de 'KOC'- man Erlend. Op dit album laat hij zien dat hij naast de accoustische gitaar het electrische exemplaar ook leuk beheerst. De cd werkt zowel ontspannend als opzwepend. Dit betekent dat het een uitstekend achtergrondgeluid is maar ook uitermate geschikt is voor de 'echte' luistermomenten. Inderdaad OldRottenhat, Done With You is briljant. Een erg geschikt nummer om op te zetten als je net je scharrel/vriendin hebt gedumpt (ik spreek uit ervaring). Een dikke 4.

avatar van T.O.
Zeker wel een aardige cd, maar het blijft naar mijn smaak te lang in hetzelfde stramien doorgaan.

avatar van Landero
Noorwegen?
Ik dacht dat ze afkomstig zijn uit Berlijn, Duitsland ...

Nice band though !
Sweet music !

Erlend Oye woont wellicht in Berlijn, maar hij is van oorsprong Noors.

CD verveelt nog steeds niet, 1 van mijn favoriete cd's aller tijden! 5 Sterren!

avatar van KidChino8
Geweldig album!enkel 'above you' stelt me teleur.Op 'onflation' bereikt het z'n hoogtepunt.Burning, fireworks, golden cage en figures zijn duidelijke singles.Klopt het dat de liedjes in andere landen in een andere volgorde staan.In ieder geval kan ik van dit album heerlijk tot rust komen

Musicguru
Hele mooie en pure plaat van Kings Of Convenience's Erlend Oye. Heerlijk.

Musicguru
Oh en ze komen zeker wel uit Berlijn hoor. Erlend is wel Noors maar is naar Berlijn verhuisd om met Marcin Oz de band te beginnen . Ik vind Figures ook errug mooi. Het heeft inderdaad wat weg van de up-tempo nummers op KOC's Riot On An Empty Street. Vooral 'I'd Rather Dance With You' en 'Love Is No Big Truth'

avatar van neyonn
Leuke nummers (eerder de eerste helft van het album), al had wat meer variatie zeker geen kwaad gedaan

avatar van blur8
De electronische versie van Kings of Convenience is toch iets minder sfeervol. Hoogtepunten zijn Burning en Golden Cage, met een heerlijke flow en krachtige melodie. Subtop: Above You & Inflation. Daarnaast zijn er vrij veel gemiddelde songs, die te weinig zeggingskracht hebben. De plaat wordt ontsiert door enkele experimenten (Fireworks en All Ears). Steevast 2 momenten

Berichten verplaatst naar The Whitest Boy Alive

avatar van luc011190
Echt een prachtig album dit. Golden Cage is werkelijk een van de mooiste popliedjes ooit gemaakt.
Waar blijft jouw stem, herman?

Oja, vergeten.

Golden Cage is echt fantastisch en verder is het ook een fijn album inderdaad. Ik vind Erlend's soloplaat wel net wat beter, denk ik.

Meesterlijk album!!

avatar van Dystopia
Erg fijn album.

In maart verschijnt de opvolger, getiteld 'Rules'.
(Inmiddels gelekt - en opnieuw erg sterk)