The Innocence Mission - Birds of My Neighborhood (1999)

Folk / Pop
Label: RCA

1. Where Does the Time Go? (3:33)
  2. Snow (3:46)
  3. Follow Me (3:17)
  4. The Lakes of Canada (4:34)
  5. You Are the Light (2:57)
  6. Birdless (3:34)
  7. I Haven't Seen This Day Before (2:10)
  8. She May Turn Around (2:17)
  9. I Was in the Air (2:38)
  10. July (3:23)
  11. Going Away (3:07)
  12. Green Grass, Red Tree
avatar van jtsterkenburg
Wat een ongelooflijk briljant nummer is "The Lakes of Canada"! Behoort zeker tot een van mijn favoriete nummers allertijden en is dat misschien zelfs wel. Prachtig helder geluid, sprookjesachtig en doordrenkt van hoop en liefde. De rest van het album ken ik nog niet heel goed, omdat ik na een keer draaien eigenlijk nu alleen nog nummer vier op de repeatstand aan het afspelen ben.

avatar van thebestfreaks
Ja, helemaal mee eens. The Lakes of Canada is prachtig ! Dat is dan ook het enige nummer wat ik van de cd ken. Het was destijds een gratis mp3 op audiogalaxy en ik vond het echt prachtig. Wat ik toen nog meer van The Innocence Mission hoorde deed me weinig. Toch eens naar op zoek ...

avatar van thebestfreaks
Inmiddels gezocht en gevonden. The Lakes of Canada blijft prachtig en is ech het hoogtepunt van deze cd. Lieve, vrij minimale nummers waarbij de stem van Karen Peris op de voorgrond staat. De cd weet mijn aandacht niet goed vast te houden. Ik kan me momenten voorstellen waarbij dat wat beter lukt (een mooie zondag-ochtend in de lente misschien ..), maar vooralsnog niet.

avatar van jtsterkenburg
voor mij geldt hetzelfde, hoewel ik de eerste drie nummers ook nog heel erg mooi vind. Prachtige nostalgische sfeer wordt er neergezet die voor mij ook perfect vertaald is in het prachtige hoesje. Maar na het het - al reeds geprezen - Lakes of Canada is er geen een nummer dat m;n aandacht weet vast te houden en gaat het me een beetje op de zenuwen werken.

Banjo024
Het wordt weer kouder, tijd om deze weer eens voor de dag te halen. Prachtige akoestische setting en de ijle maar ook warme stem van Karen Peris. Snow, Birdless en Lakes Of Canada zijn echt wonderschoon.