Nico Haak - 16 X Raak (1988)

Alternatieve titel: 16 X Raak Met Nico Haak

3,19

Label: Philips

1. Joekelille (3:39)
  2. Tante Julia (3:13)
    met Boudewijn de Groot
  3. Honkie Tonkie Pianissie (3:53)
  4. Sokkies Stoppen, Schoentjes Poetsen, Dasje Goed en Kijk Goed Uit (3:06)
  5. Foxie Foxtrot (4:02)
  6. Doedelzakken Pakkie (3:18)
  7. Laame Damma Doen (3:53)
  8. Moe Zijn (2:52)
  9. Ted, de Tapper (3:34)
  10. Is Je Moeder Niet Thuis (3:37)
  11. Langzaam Sneller Gaan (4:00)
  12. Geef Mij Maar Holland aan 't IJsselmeer (3:23)
  13. Vogeltje, Wat Zing Je Vroeg (4:44)
  14. Meisjes Pas Op (3:22)
  15. Niet Geschoten Is Altijd Mis (3:31)
  16. Als Ze Me Missen..... (3:10)
35 BERICHTEN

Marcel²
Hier staan zo beetje alle bekende nummers op van Nico Haak. Een zanger die helaas veel te vroeg is overleden. 3*

Mojo Pin
'Sokkies Stoppen, Schoentjes Poetsen, Dasje Goed en Kijk Goed Uit'

WTF??!

avatar van nuf
nico haak !

vooral de tekst van "tante julia" is echt absurd . jammer dat hij zich de dood in heeft gedronken (?)

avatar van luc011190

Theo Maassen: "Foxy Foxtrot met je elastieke beeeeeeenen"

Dat is inderdaad het eerste waar ik altijd aan moet denken bij Nico

avatar van Conway Twitty

De twee stevige Duitse dames die er op dansen zijn ook niet meer weg te denken.

avatar van luc011190

gemaster schreef:
Dat is inderdaad het eerste waar ik altijd aan moet denken bij Nico

En als iemand zegt:"René en Willy van der Kerkhof"?

avatar van gemaster

Nee, meer bij 'Berry van Aerle'.

Na zijn jubileumwedstrijd kreeg Berry een gouden horloge. Hadden ze hem wijsgemaakt dat 'Seiko' Japans is voor 'Berry'. Zielig he?

Hij was ook de enige die netjes zn contributie betaalde

"Alle PSV-spelers verdienden miljoenen, maar dat wist Berry van Aerle niet. Berry was de enige voetballer in de eredivisie die nog trouw elk jaar z'n contributie betaalde."

avatar van Paalhaas

De titel van deze langspeler is van bijzonder hoog niveau.

avatar van kaztor

Virtuose muziek met teksten van het allerhoogste niveau:

'Is je moeder niet thuis, is je moeder niet thuis'

En dan daar achter aan.... (fasten your seatbelts!!).......

'"Piep" zei de muis in het achterhuis!!!'

Jaja!!

avatar van Oldfart

Paalhaas schreef
De titel van deze langspeler is van bijzonder hoog niveau

ja pakkende titels had die man; je moet er maar op komen !!
Deze mag er ook wezen: Haak Gevraagd... Feest Geslaagd!!!

issie doot?

avatar van Oldfart

Ja: hij is dooD
Nicolaas Olivier (Nico) Haak (Delft, 16 oktober 1939 – Baarn, 13 november 1990) was een Nederlands autospuiter en zanger.

avatar van Kos

herman schreef:

doot

@ herman - theo maassen jatwerk

avatar van gemaster

Ja dat is nogal logisch. Er werd gesproken over Theo Maassen en Berry van Aerle. Dan mag je wel even wat citeren. Wat een nutteloze post weer.

nuf schreef:
nico haak !

Tante Julia is trouwens het enige nummer met enige 'credibility' (Niet door Nico's geweldige bijdrage overigens, maar door Boudewijn De Groot!).

Volgens mij was het door hartfalen, maar ik kan het mis hebben.

Dacht ik ook; hij maakte net reclame voor zo'n onsterfelijksheidsarmband toen hij dood ging.

avatar van Tribal Gathering

Is hij wel dood ?

Het laatste nummer op deze cd het niet voor niets Als Ze Me Missen... (Dan Ben Ik Vissen). Misschien heeft hij "een Elvis uitgehaald" en zit hij gewoon ergens naar zijn dobber te staren.

gemaster schreef:

en jij dacht dat al de tekst die hier te lezen valt allemaal in mijn hoofd ergens bleef hangen

kweenie hoe het bij jou zit maar thank god wordt dat bij mij gefilterd:)
go butters!

Pieter Paal
Oldfart schreef:
Ja: hij is dooD

Ik wist niet dat hij spoot.
Uit 'Foxie Foxtrot' moet ik denken aan de zin 'Ik hoop alleen nog te beleven, dat ik de 100 nog eens haal'.
Op school zongen ze altijd 'Als ze me missen, dan ben ik pissen, als ze me roepen, dan ben ik poepen'.

Tribal Gathering schreef:
Is hij wel dood ?

In de reclamespot zei hij anders wel 'Ik voel me zo gezond als een vis'....

... and so the mystery continues...

avatar van B.Robertson
Gezellige muziek. Geschikt om te draaien tijdens de buurtbarbecue. (Niet iedereen houdt ervan, maar het valt beter in smaak dan Motörhead.) Nico schreef aan de meeste liedjes van de cd mee. Peter Koelewijn deed er 10. Nico heeft vroeger met A.G. Hazes en A.W. le Roy het nummer De vlieger geschreven. In het nummer terug in de tijd uit 1994 zingt Hazes ook nog even over Nico Haak.(Over het feit dat hij naast Haak en van Duin in de hitparade kwam.) De feestversie van Tante Julia is stukken minder dan die van Hoe sterk is de eenzame fietser. Nu eerst die cd maar eens draaien.

Father McKenzie
Was het niet Nico Haak en de Paniekzaaiers?

Zorin
Een plaat vol nederlandstalige klassiekers in het meezingers/gezelligheidsgenre; zou voor de afwisseling niet misstaan tussen mijn jazz/score collectie ...Laamme Damma Doen dus.

Ik dacht dat de Paniekzaaiers zijn begeleidingsband was....

avatar van B.Robertson
Klopt, na het nummer Moe zijn uit '76 werden de Paniekzaaiers ontbonden en ging Haak solo verder.

avatar van Stijn_Slayer
Joekelille

Allemaal wel geinig, maar echt goed is het natuurlijk niet.

kaztor schreef:

Volgens mij was het door hartfalen, maar ik kan het mis hebben.

Ten eerste was Tante Julia een nummer van Boudewijn de Groot, en het was afgeleid van 'Aunt Emily'.