Pet Shop Boys - Super (2016)

3,44

Dance / Pop
Label: x2

1. Happiness (4:04)
  2. The Pop Kids (3:55)
  3. Twenty-Something (4:22)
  4. Groovy (3:29)
  5. The Dictator Decides (4:50)
  6. Pazzo! (2:44)
  7. Inner Sanctum (4:18)
  8. Undertow (4:15)
  9. Sad Robot World (3:18)
  10. Say It to Me (3:08)
  11. Burn (3:53)
  12. Into Thin Air (4:17)
40 BERICHTEN 4 MENINGEN
geplaatst: 5 april 2016, 20:45 uur [permalink]
vigil schreef:
Het is gewoon "een zeer fijne niets aan de hand het is toch lekker weer" plaat. Ik sluit het zeker niet uit dat een nummer als Inner Sanctum komende zomer veelvuldig langs zal komen in de beachclubs e.d.

Deze beschrijving aan het begin van jouw review vind ik treffend. Hoewel ik de rest van jouw review natuurlijk heb gelezen, snap ik toch jouw en anders enthousiaste cijfers voor dit lekker weer plaatje minder goed. De PSB hebben beter gepresteerd en daar kwam ik op 4* uit.

geplaatst: 5 april 2016, 21:57 uur [permalink]
Begin ik met mijn 40 jaar dan echt te oud te worden voor een niet PSB album doordat ik dit echt niks vind? Het is allemaal te simpel op het irritante af.
Op Yes Etc. staan ook een aantal simpele, kinderachtige Top Of The Pops-achtige songschrijver, terwijl de vorige 2 albums weer beter waren. Al is Bolshy ook weer twijfelachtig.

Gaat het voor mij met dit album nog goedkomen?

avatar van blur8
geplaatst: 5 april 2016, 22:24 uur [permalink]
Ben helaas ook niet zo positief. Vindt eigenlijk alleen The Dictator Decides & Inner Sanctum Goed genoeg voor herhaalde play.

geplaatst: 8 april 2016, 17:16 uur [permalink]
Ik weet nog dat ik Release destijds ook een zeer matig album vond, wat later toch nog is goed gekomen.
Zou ik alle albums moeten rangschikken, dan zou Release nogsteeds onderaan staan. Alleen staat Super daar voorlopig ver onder helaas.

Zoals eerder al vermeld, is eigenlijk alleen The Dictator Decides van ouderwetse kwaliteit.

buizen
geplaatst: 8 april 2016, 19:51 uur [permalink]
Darkzone schreef:
Het is allemaal te simpel op het irritante af.

Het soms Goa-trance-achtige is best mooi.
Beter dan het PSB uit de jaren '80, dat het net niet was.
Dit album is het ook net niet maar wel veel aansprekender muziek dan those days.

3,5 sterren. Voorlopig.

geplaatst: 12 april 2016, 14:05 uur [permalink]
Zo zie je, smaken verschillen.

avatar van vigil
geplaatst: 10 mei 2016, 17:16 uur [permalink]
De Super tour komt toch naar Nederland

Pet Shop Boys – Tour - petshopboys.co.uk

28 november in Tilburg

Dim
geplaatst: 22 mei 2016, 15:37 uur [permalink]
Album begint erg gewoontjes en poppy, maar man, wat een fijne tracks in de tweede helft. Pet Shop Boys maakt house, en goeie ook.

avatar van sierrra
geplaatst: 8 september 2016, 18:33 uur [permalink]
Ik geef hier toch ook weer 4 sterren voor. Bij de eerste luisterbeurt klonk het als meer van hetzelfde, maar nu enkele maanden later klinkt het gewoon weer ouderwets en vertrouwd goed. Misschien is dit album nog wel meer een geheel dan Electric. Hoogtepunten voor mij: The Dictator Decides, Inner Sanctum, Sad Robot World en Burn. Dit is typisch weer zo een PSB album dat even moet rijpen om tot wasdom te komen. Heerlijk om te draaien tijdens dit warme nazomerweer.

geplaatst: 10 november 2016, 07:26 uur [permalink]
Na introspective heb ik de psb gelaten voor wat het was. Ik ging voor rock muziek. Maar deze popkids nu door dit album in z'n geheel gaan luisteren. Wat een top muziek! Dit album is prachtig. Wat minder nummers met veel tekst maar dat past goed bij de muziek. De nummers op dit album zijn stuk voor stuk goed. Super!