Meat Loaf - Bat Out of Hell III (2006)

Alternatieve titel: The Monster Is Loose

Label: Mercury

1. The Monster Is Loose (7:12)

met John 5

2. Blind as a Bat (5:50)
  3. It's All Coming Back to Me Now (6:05)

met Marion Raven

4. Bad for Good (7:32)

met Brian May

5. Cry over Me (4:38)
  6. In the Land of the Pig, the Butcher Is King (5:30)

met Steve Vai

7. Monstro (1:38)
  8. Alive (4:22)
  9. If God Could Talk (3:45)
  10. If It Ain't Broke Break It (4:49)
  11. What About Love (6:04)

met Patti Russo

12. Seize the Night (9:46)
  13. The Future Ain't What It Used to Be (7:53)

met Jennifer Hudson

14. Cry to Heaven (2:24)
Deel 3 uit de serie.

Ik vraag me af of het nog wat toevoegt....

avatar van chansadres
Ik wacht hier met smart op!
De titelsong heb ik al gehoord en dat voorspelt veel goeds!
De helft van de songs is geschreven door Jim Steinman (beter bekend van BAOH 1 en 2). De andere door bijv Desmond Child (tekstschrijver van oa Aerosmith, Bon Jovi, Alice Cooper, Kiss en Bonnie Tyler).
Andere "grootheden" die hebben meegewerkt zijn: Brian May, John 5 (gitarist Marilyn Manson), Nikki Sixx en Steve Vai.

Can't wait!

avatar van Sinner
Beetje zielig als je het mij vraagt. De zoveelste oude knar die wanhopig probeert nog vlug even een oud succes uit te melken door maar weer eens een sequel op te nemen.

Hierna volgt wellicht Live Bat Out Of Hell waar de albums in hun geheel zijn live te beluisteren en The Ultimate Bat Out Of Hell Re-Mastered collection. (en ja daar hadden we bij de vorige bat out of hell ook al last van).

Zit ik dus niet echt op te wachten - hoewel er wellicht wel weer een leuk nummer tussen zal staan. (en of ik nou zo blij moet zijn dat Nikki Sixx of Steve Vai ook van de partij zijn....)

avatar van ChrisX
Wat je niet moet vergeten is dat Meat Loaf eigenlijk sinds BOTH 2 eigenlijk altijd actief is gebleven met name in de VS. Hij is sindsdien bijna altijd blijven spelen en de man is een verdomd goede entertainer. Er is een erg sterke VH1 Storytellers show die ook erg de moeite waard is net als overigens de Classic Albums aflevering rond Bat 1 met Tod Rundgren.

En dus ben ik nu wel benieuwd wat dit word. Bat 2 vond ik eigenlijk best wel goed en als Steinman weer materiaal aanlevert doet me dat deugd. Minder vind ik dat Desmond Child opduikt.

Iemand iets bekend over wie het album produceert. Hopelijk toch weer Tod Rundgren.

avatar van the viking
Hier kun je alvast een nummer ophengelen !

Bat Out Of Hell 3:

Werktitel: Bat Out Of Hell III: Last At Bat The Monster Is Loose
Geplande release datum: September 2006 31 Oktober 2006

Track list:
1. The Monster Is Loose (Desmond Child / Nikki Sixx / John 5)
2. Blind As A Bat (Desmond Child / James Michael)
3. It's All Coming Back To Me Now (ft. Marion Raven) (Jim Steinman)
4. Bad For Good (Jim Steinman)
5. Cry Over Me (Diane Warren)
6. Land Of The Pigs (Jim Steinman) (mogelijk: "In the Land of the Pigs (The Butcher is King)")
7. Monstro (Desmond Child / Holly Knight / Elena Casals) [
8. Alive (Desmond Child / James Michael / Holly Knight / Andrea Remanda)
9. If God Could Talk (Desmond Child / Marti Frederiksen)
10. If It Ain't Broke Break It (Jim Steinman)(voorheen: "Only When I Feel")
11. What About Love (Desmond Child / Marti Frederiksen / Russ Irwin / John Gregory)
12. Seize The Night (Jim Steinman)
13. The Future Ain't What It Used To Be (Jim Steinman)
14. Cry To Heaven (Jim Steinman)

Geplande speelduur: 78 minuten
Geplande single-b-sides:
* Whore (cover, Mother Pearl)
* Black Betty (cover, Ram Jam)

Platenmaatschappij: Universal (wereld muv VS), Virgin (VS)
Producent: Desmond Child
Engineer: Steve Churchyard
Pro-tools: Jules , Matt
Project Manager: Brian Coleman
Opnames: zijn 9 november 2005 begonnen in Los Angeles
Zang: Meat Loaf [duh], Patti Russo (duet op "Future" en "What About Love"), Marion Raven
Gitaar: Paul Crook, Randy Flowers , John , Brian May , Steve Vai
Basgitaar: Kasim Sulton
Drums: Kenny Aronoff
Achtergrond zang: Kasim Sulton , Todd Rundgren Eric Troyer , Jason Paige , Storm Patti Russo, CC , Brian Coleman, Paul Crook, Randy Flowers, John Micelli, Mark Alexander
Gesignaleerd in de studio: Patti Russo John Miceli , Mark Alexander , Diane Warren
Op de een of andere manier betrokken: John Shanks (songwriter/producer/gitarist?) , Eric Bazilian

Cover door Julie Bell

Achterhaalde geruchten en andere niet-feiten:
* Micheal Beinhorn produceert niet
* Jim Steinman is niet betrokken bij de productie
* Micheal Whelan doet de cover niet
* Er blijken twee andere nummers overwogen te zijn, die mogelijk nog als bonus-track kunnen fungeren, te weten "(I Saw) Elvis In Vegas" en "I Wanna Be With You"

the viking schreef:

Geplande single-b-sides:

* Black Betty (cover, Ram Jam)

Correctie: Black Betty is niet van Ram Jam, die hebben 'm ook gecovered. Hij is van Leadbelly.

avatar van psychonaatje
It's All Coming Back To Me Now is een cover van het Celine Dion nummer (nee, dit is geen grap).

Ik denk dat het gewoon een ander nummer met een zelfde titel is.

avatar van psychonaatje
Nee, het is hetzelfde nummer. Dat stond in de Q. Het nummer van Celine Dion is door Jim Steinman geschreven.

Ah, ok.

Het nummer "It's all coming back to me now" is inderdaad hetzelfde nummer wat ooit is gezongen door Celine Dion. Maar het nummer van Celine Dion is weer een cover van de versie van Pandora's Box. Een project dat Jim Steinman heeft opgestart in 1989, maar nooit van de grond is gekomen. Ze hebben één album uitgebracht: Original Sin (1989). Hier stonden ook de nummers "It just won't quit" en "Good girls go to heaven" op, die je waarschijnlijk zult kennen van Bat out of Hell II.

Ik vind het wel jammer dat Jim Steinman geen echte nieuwe nummers heeft geschreven voor Bat out of Hell III.
Bat out of Hell II was ook, hoe goed ik het album ook vond, niet meer als een samenraapsel van oude Jim Steinman nummers. Het album bevatte maar 3 nieuwe nummers: "Anything for love', "Life is a lemon" en "Objects in the rear". De rest was allemaal oud materiaal.

Ik ben benieuwd hoe het nieuwe album zal klinken. De eerste twee Bat out of Hell-albums staan in mijn Top 5 van meest favoriete albums.

Mojo Pin

WTF, leeft ie nog?

Gelukkig wel! Ik sta te popelen om deze cd te horen. Leuke nummers staan er op.

Monster is Loose is in ieder geval een lekker voorproefje!

Over wereldvreemdheid gesproken...

Pim
Nou ja!
Houdt het dan nooit op?

Pim schreef:
Nou ja!
Houdt het dan nooit op?

Hopenlijk niet want wat ik gehoord heb is verlikkend lekker

avatar van chansadres
Alweer een album dat vroegtijdig lekt!
Mening dadelijk na een paar goede luisterbeurden

avatar van chansadres
Album klinkt zeer goed. Vooral het eerste gedeelte van de plan is erg sterk. De Jim Steinman nummers blijven de beste nummers maar The Monster is Loose en Blind as a bat zijn de sterkste non-steinman nummers van de plaat.

Eerste single wordt jammergenoeg It's all coming back to me now. Hadt liever THe Monster is Loose of iets anders gezien.

avatar van Poeha
WTF, leeft ie nog?

Kijk (en luister) maar eens naar track 8!

avatar van Niek
Had echt nooit meer een album van deze man verwacht. Ben ontzettend benieuwd...

Hmmmz, heb het eerste album hier liggen en dat is een lekker album. Nummer twee vond ik al minder, maar was er nou ook nog een derde nodig? Het is een beetje een oude formule uitkauwen.....

avatar van Hans Brouwer
aERodynamIC schreef:
Deel 3 uit de serie. Ik vraag me af of het nog wat toevoegt....
Ik weet wel zeker van niet... .

avatar van Halloween
hoord dat nou zo of is het muziek van Meat Loaf ook wat de ruigere kant op gegaan, wand het voorbeeldnummer bevatte heavy metal riffs .

Halloween schreef:

De invloeden van John 5 (bijv. Marilyn Manson) vallen inderdaad goed te horen in het openingsnummer. Daarnaast valt Brian May goed te herkennen in Bad for Good. En daarnaast heeft Jim Steinman wat "zwaardere" nummers geschreven (ofja die waren nog over van eerdere sessies), zoals In the land of the pigs en If it ain't broke, break it.

avatar van chansadres
Q (toonaangevend engels magazine) geeft dit album trouwens 4 van de 5 sterren.

Ik vind het nog steeds een goede zanger.
En de cd is ook goed.
De kerel zelf is veranderd...
Op een goede manier dan.

Ik vind het nog steeds een goede zanger.
En de cd is ook goed.
De kerel zelf is veranderd...
Op een goede manier dan.

avatar van Eddie
Toch is dit stiekum weer een erg sterke plaat van Meatloaf, hij klinkt wat moderner als zijn twee voorgangers, maar zo op het eerste gehoor vind ik de plaat niet minder goed. Het lijkt wel of Meatloaf al zijn goede songs bewaard voor een Bad Out Hell release, de overige platen van Meatloaf vind ik vrij matig maar de bad out of hell is geniaal.

avatar van jedimaster
ThomasQuinn schreef:

correctie
Black Betty" is a 20th century African-American work song often credited to Huddie "Leadbelly" Ledbetter as the author, though the earliest recordings are not by him. Some sources claim it is one of Leadbelly's many adaptations of earlier folk material; in this case an 18th century marching cadence about a flint-lock rifle.

in dit album zit meer een verhaal rockopera ding dan de vorige 2.
cover-art is wel duivels mooi