Westside Gunn - Flygod (2016)

Label: Griselda

1. Dunks (4:05)

met Conway

2. Gustavo (4:41)

met Keisha Plum

3. Shower Shoe Lords (4:29)

met Benny

4. Vivian at the Art Basel (4:40)

met Your Old Droog

5. Hall (1:44)
  6. Free Chapo (2:38)

met Conway

7. Over Gold (2:43)

met Meyhem Lauren

8. Bodies on Fairfax (3:17)

met Danny Brown

met Roc Marciano en Conway

12. Mr. T (3:25)
  13. 50 In. Zenith (2:57)

met Skyzoo

14. Sly Green Skit (1:04)
  15. 55 & a Half (3:32)
  16. Albright Knox (3:29)

met Chase

17. Dudley Boyz (2:01)

met Action Bronson

18. Outro (4:22)

met Bro A.A. Rashid

avatar van mh040
Haast ouderwetse Eastcoast hip-hop van deze rapper uit Buffalo, New York. Rauwe straatraps over zeer sobere (soms misschien iets té sobere) sample-based producties. Alchemist, Statik Selektah, Roc Marciano en Apollo Brown leveren ieder één beat; de rest komt voornamelijk van Griselda inhouse producer Daringer.

Als je dit album kunt waarderen, check dan zeker ook zijn labelgenoot Conway.

avatar van GarnalenPeller
Westside Gunn is zelf een adequate rapper met een onaangename stem. De tradeoff is dat hij een bijzonder goed oor heeft voor beats en gastartiesten, en een zeer coherente body of work kan leveren. Op rapgebied is dit album dope, met standout verses van Your Old Droog, Roc Marciano, en natuurlijk de fenomenale Conway. De beats komen voornamelijk van de getalenteerde huisproducer Daringer met zijn signature duistere sound, Dunks is een hierbij een mooi voorbeeld.

Omar Coming

avatar van overmars89
Jammer dat Flygod niet meer op Spotify staat

Extreem jammer is dat. Ontdek dit album nu pas via YouTube. Luister dit de laatste weken veel en dit is voor mij wel een modern day classic!

avatar van Johnny Marr
Die beat van Mr. T Niet verwonderlijk dat Apollo Brown daar weer voor iets tussenzit, geweldige producer.

50 in Zenith is ook een uitschieter. Verder blijk ik hier toch meer moeite te hebben met de lengte dan bij Supreme Blientele, die ook over de 50 minuten gaat. Waarom was die outro nodig trouwens?

avatar van Johnny Marr
overmars89 schreef:
Jammer dat Flygod niet meer op Spotify staat

Nu terug wel en het is weer als vanouds genieten! Halfje erbij.

Rene1979
Dit is wel een moderne klassieker voor mij.

Haha kom er pas gister achter dat deze parel weer op spotify staat. Inderdaad, modern day classic, echt een ‘album’. Genieten dus.