Boef - Gewoon Boef (2016)

Label: Zonamo

1. Als Je Lang Kijkt (3:22)
  2. Hosselen (3:28)
  3. Waar Ga Je Heen (3:02)
  4. Gevangenis (3:05)
  5. Niet Eens Zo (3:14)

met Lijpe

6. Lauw (3:03)
  7. Sinds Toen (3:28)
Matig alleen Lauw is goed

avatar van Korreltje Zout
Ligt het aan mij of lijkt de albumhoes op een ISIS-vlag? Is dat de bedoeling? Zo ja, waarom?

Hoe dan ook, het is helaas halfslachtige muziek op een half album. (Letterlijk, het album duurt slechts 22 minuten). Rap staat of valt met geloofwaardigheid. Hier gaat het dan ook mis; het wannabe-gehalte spat ervan af. Ik kijk nog even verder.

Dan geef ik toch de voorkeur aan: Jannes - Gewoon Jannes (2004)
Of deze: Mooi Wark - Gewoon Idioot (2006)

avatar van Silky & Smooth
Wat is er mis met geloofwaardigheid? Als je Boef een beetje volgt merk je dat de meeste dingen uit zijn raps wel redelijk overeenkomen met zijn leven.

Al kan dit album niet tippen aan: Frans Bauer - 'N Ons Geluk (2003)
Of aan deze: Kutschurft - De Eerste Harde Stukjes (2007)

[quote]Korreltje Zout schreef:

Zijn artiesten naam is BOEF. Dat zegt wel genoeg.

avatar van Arrie
Inderdaad, ik vraag me ook af waar Korreltje Zout op baseert dat het niet geloofwaardig zou zijn. Ken je de jongen persoonlijk?

[quote]Dead_Presidents schreef:

Dat zegt mij niet waarom hij een ISIS-vlag als albumcover zou gebruiken. Het intrigeert mij namelijk ook, het gebruik van zo'n gewaagde en provocerende cover. Doet me denken aan de Mohammed B-cover van Salah Edin, maar daar zat een idee achter.

[quote]Arrie schreef:

Die Turkse rapper die beef had met boef heeft trouwens een soortgelijke cover. Maar een Isis vlag is het niet het is gewoon een persoon met een bievakmuts op (boefen dragen trouwens ook bievakmutsen) met daarboven in het Arabisch BOEF

[quote]Dead_Presidents schreef:

Het is niet letterlijk een ISIS-vlag nee, maar je bent het toch wel eens dat de combinatie van een bivakmuts (geassocieerd met criminaliteit) en Arabisch aandoende letters behoorlijk provocerend is? Ik snap de link wel met zijn artiestennaam, en ik gok dat hij zelf Arabisch spreekt, maar los daarvan roept het totaalbeeld wel bepaalde reacties op, ik gok dat ie dat zelf ook wel inzag. En ik denk voornamelijk negatieve reacties. Ik had zelf nog niet de link met IS gemaakt, maar de link met terrorisme is dus vrij snel gemaakt.

En hoe dan ook: een albumhoes is iets waar je over nadenkt. Dus ik ben benieuwd naar de beweegredenen van Boef.

[quote]Arrie schreef:

Mee eens.

avatar van Slowgaze

Slowgaze schreef:

Boef (rapper) - Wikipedia - nl.m.wikipedia.org

Slowgaze schreef:

Andere Boef.

Boef - T-Shirt Heren Wit | Rapper Boef | Coño - cono-wear.com

Boef heeft zo te zien ook zijn eigen kleding lijn.