The Chemical Brothers - Come with Us (2002)

Dance / Electronic
Label: Freestyle Dust

1. Come with Us (4:57)
  2. It Began in Afrika (6:16)
  3. Galaxy Bounce (3:27)
  4. Star Guitar (6:27)
  5. Hoops (6:31)
  6. My Elastic Eye (3:41)
  7. The State We're In (6:26)

met Beth Orton

8. Denmark (5:07)
  9. Pioneer Skies (4:04)
  10. The Test (7:46)

met Richard Ashcroft

avatar van starbright boy
Twee geweldige nummers (Star guitar en Denmark) en voor de rest beurtelings vervelend en niet doorheen te komen.

avatar van Jordy
amen

avatar van John Doe
Gelukkig duurt Denmark 507 minuten .

avatar van BoordAppel
Haha, wel een beetje erg lang . Even aangepast.

avatar van NERD
Cd werkt erg goed voor in de trein op weg naar/van school. Goede herinneringen

Favorieten: Star Guitar, Denmark, en (met name een prachtig begin van) Pioneer Skies.

3,5 sterren

avatar van gemaster
In het begin viel deze plaat behoorlijk tegen. Na een jaartje ben ik hem toch een stuk meer gaan waarderen en staat hij nu gelijk met Surrender en Exit Planet Dust. Het beste nummer vind ik het lekker wreemde My Elastic Eye. 4 sterren

avatar van PsychoBoyJack
NERD schreef:
Cd werkt erg goed voor in de trein op weg naar/van school. Goede herinneringen

3,5 sterren

Zal wel komen door die g e n i a l e videoclip!
Toch niet zon erg slecht album van de brothers, hoor!
Alhoewel het zeker lang niet zo goed is als D.y.o.h.
nr. 1 en nr. 4 zijn mijn favorieten

net het nr elastic eye ontdekt. lekker vet nummer! deze cd moet ik nog altijd eens aanschaffen

Matig album met 2 goede nummers (Come With Us en Star Guitar). Voor de rest niet zo bijzonder.

Wat een mooie videoclip hoort bij The Test. Net gezien op het Impakt festival in Utrecht.
Mooi nummer ook trouwens...

avatar van John Doe
Come With Us; It Began in Afrika; Star Guitar; My Elastic Eye; Pioneer Skies; The Test. Deze nummers vind ik goed. Tom en Ed weten het geluid goed te tunen, de beats bijvoorbeeld, hebben precies de juiste klankleur. Op sommige punten is het beter dan steeds maar dezelfde drums and basses te horen zoals op EPD en DYOH. Toch zijn deze big beats op die albums vaak heilig te verklaren Ook al is het hier niet allemaal even goed, de kwaliteit straalt ervan af. 3,5 ster is niet te weinig.

Jaaa, eerlijk gezegd vind ik het best een vet album voor een album wat iedereen 'een dikke tegenvaller' noemt.

My elastic eye is volgens mij echt de topper van het album.. beetje kort alleen, ahd wel wat langer mogen duren. En het stampt allemaal gewoon lekker door, geen moeilijk of briljante tracks, maar wel gewoon lekker.

Star guitar vind ik echter wel een meesterwerkje.

LEKKER! 3,5*

Geran
Ik vind It Began In Africa dus echt geniaal he.. Alleen een beetje dat de tekst niet helemaal centraal met de beats loopt.. Dit is niet het beste album van de CB..

Niet zo sterk als het debuut. Wel weer een lekkere relax cd...

avatar van starbright boy
Geran schreef:
Ik vind It Began In Africa dus echt geniaal he..

Een van de slechtste CB-nummers ooit vind ik.

avatar van levenvergeten
The Test is toch dat nummer samen met Richard Ashcroft?

tondeman
Ja

avatar van Lexicon Devil
Een erg saai album waarvan ik echt dacht dat het een van hun eerste was aangezien het slechte dance-nivo en goedkope samples.

avatar van MJ_DA_MAN
Star Guitar: een van de beste en meest geniale clips allertijden, no doubt (ook het nummer zelf is geweldig).

Lost Highway
Zowiezo hebben The Brothers steeds meer dan geweldige clips.

avatar van FunkStarr
Galaxy Bounce, Star Guitar en Denmark, en dan heb je het wel weer een beetje gehad.
My Elastic Eye is wel grappig maar vind ik geen topper, It Began In Afrika heb ik nooit iets aan gevonden, net als de rest van dit album.
Toch kan ik ook weer niet zeggen dat het heel slecht is, maar zeker niet het beste van de CB.

avatar van coldwarkids
Waarom zo laag mensen?
Zo ken ik Chemical Brothers weer.
Het is gewoon een topalbum, dit is dan wel het echtere werk van The Chemical Brothers, met als hoogtepunten: Come With Us, Hoops, My Elastic Eye en The Test.

avatar van FunkStarr
Zoals al eerder gezegd door anderen, sommige nummers zijn gewoon niet doorheen te komen, en dat begint al bij het eerste nummer.
Het is op zichzelf helemaal geen slecht album, maar het is jammer dat de cd begint met 2 kutnummers, waarvan come with us nog wel gaat maar it begin in Afrika vind ik net als Starbright Boy al eerder zei gewoon 1 van de minste CB nummers ooit, gewoon zwaar vervelend dat nummer...
Track 3 t/m 6 en track 8 zijn gewoon goede nummers (de helft dus)maar niet van niveau Dig Your Own Hole, vandaar mijn 2,5*.

Ik vind dit echt een superalbum. Een perfect album om op te studeren voor tentamens. Hij wisselt af tussen energiek, melodieus, laid-back en stoer. Heb 'm al vaak gedraait en hij verveelt nog steeds niet! 4,5 sterretjes.

avatar van UK-Choonz
Hier werd het al rap minder met de Chemicals. Paar toffe tracks maar ook een hoop irritant geneuzel.

Ben het eens met UK-Choonz. Dit album kon mijn aandacht ineens niet meer vasthouden, ben ze daarna kwijt geraakt. Ik was destijds 25, misschien werd ik te oud. Maarrrr Star Guitar vind ik totaal geweldig, ook knap dat het zo goed is zonder echte hook.

avatar van RogerV
Ik vind het juist een van de beste albums van het duo. Heerlijke kleurrijke tracks en een nieuwe koers die hen de val van de Big beat liet overleven. Ik vind er eigenlijk geen enkel zwak nummer op staan.

Het was wel even wennen natuurlijk.

avatar van pureshores
een beetje wat meer house en minder big beat en minder gastvocalisten.
Even een vermelding voor Glaxy bounce wat gewoon een korte knallende track is.

Alle praise voor Star guitar helemaal terecht.
The test is niet veel anders dan hun samenwerkingen met Tim Burgess of Noel Gallagher, alleen heeft de test niet zo veel hype gehad, de clip is inderdaad bizar mooi en creepy.

avatar van pureshores
ik vind het toch wel een sterk album, dat Oosters gebler in My elastic eye .
En Denmark is toch ook 1 van de toppers.

Alleen is hun identiteit hier niet meer zo uniek aangezien de vierkwartsmaat de chemicale beats weg heeft gedrukt. Na dit album vond ik het ook niet zo boeiend meer al heb ik wel dat album uit 2010 nog gekocht

avatar van james_cameron
Zoals alle albums van The Chemical Brothers nogal onevenwichtig, met een aaneenschakeling van interessante tracks en nietszeggende vullertjes. Gezegd moet worden dat dit wel één van de betere albums van de band is. Maar ook hier gaat de boel een beetje uit als een nachtkaars, na een vrij sterk begin.

avatar van Hega
Leuk album met zeer sterkte tracks als opener Come with us, It began in Afrika, Star guitar en afsluiter The test.

avatar van BoyOnHeavenHill
Lange tijd was dit mijn favoriete Chemicals-plaat. Okee, ik hoorde wel dat dit album de experimenteerdrift, de explosiviteit en de pure adrenaline van Dig your own hole miste, maar de losheid, de vrolijkheid en de flow maakten dat allemaal goed, en bovendien bestond deze plaat uit twee briljante nummers, een paar uitstekende tracks en geen enkel echt slecht nummer, dus dat maakte er een feestelijk totaalpakketje van. Inmiddels ben ik er niet meer zó enthousiast over (Hoops duurt een paar minuten te lang, en het vervelende The state we're in doet er úren over om bij het up-tempo-slot te komen), maar het blijft toch een leuke plaat met een prettige vibe en wat mij betreft een zeer hoge draaibaarheidsfactor. En Denmark is echt briljant: lichte percussie, dan een lekker funky bas gevolgd door zware 4/4-drums, daarna wat vocale samples, een felle slap-bass, en dan begint er een kruiperig vervormd instrumentje naar de climax toe te werken, en als het dan zover is is de spanning zó hoog opgelopen dat je je afvraagt met welke truc de Chemicals in godsnaam nog daarbovenuit kunnen komen... en dan die jubelende trompet... Echt fantastisch.
        Op de Engelse wikipedia lees ik trouwens dat Star guitar "a four measure-long acoustic guitar sample from the beginning of the David Bowie song Starman" bevat, "hence the name, Star guitar." Nooit geweten, nooit opgemerkt ook, en ik betwijfel of ik nu precies de plek zou kunnen aanwijzen waar die vier maten zouden moeten zitten.